Cat timp ii ia unei unghii sa creasca?

raspunsul este: cel putin 7 luni

Anul trecut, pe la jumatatea lui septembrie, m-am despartit pentru prima oara in viata de o unghie. Anume, unghia mare de la picior. Despartire cu atat mai plina de emotii cu cat una din marile intrebari ale copilariei a fost: ce se afla sub unghie de doare atat de rau atunci cand iti intra un tep sub unghie sau iti cade ceva pe picior?

Asa ca, sus numita unghie s-a hotarat sa cada la vreo trei saptamani dupa ce a suferit  socul ce i-a cauzat moartea: coborarea a vreo 2000 de m pe versantii Alpilor impingandu-mi ca un novice unghiile in botul noilor mei bocanci de iarna Mammut. Drept urmare cea mai afectata unghie a fost cea de la degetul mare. Pam-pam!

In cele trei saptamani de la incident pana la cadere unghia ba devenise stravezie, ba rosie dar nicidecum neagra. Lucru care mi-a dat sperante o vreme. Uneori, de sub ea curgea un lichid ciudat. In a treia saptamana am constatat ca unghia se misca destul de rau. In incercarea de a o tine cu mine, am bandajat-o cu leucoplast. Ei bine, dupa un dus, in incercarea mea de a scoate leucoplastul de pe unghie am ridicat si unghia din slabele-i balamale care o mai tineau pe deget.

Si intr-un final cade…

Si-atunci, marea intrebare din copilarie si-a gasit raspunsul: sub unghie se afla „patul” unghiei, o portiune un pic cheratinoasa, tare, sensibila si roz 😀 Culmea, nu doare daca o atingi deci as putea spune ca am facut-o si pe asta in viata: m-am antins sub unghie!:)

Mai jos, poza cu unghia cazuta (evident, cenzurata pentru a nu soca tineretul tarii!)

Old Toenail

La o saptamana de la tragica despartire am constatat ca o noua unghie creste. Sanatoasa si cu un aspect mult mai placut. O unghie moderna.

Evident ca procesul cresterii unei unghii noi este unul extrem de luuung si laborios. Vei trece prin toate etapele. Om cu un sfert de unghie, om cu jumatate de unghie, om cu trei sferturi de unghie si intr-un final…da, va trebui sa tai 20 unghii in loc de 19 cum te obisnuisei. 😦

Astazi am taiat prima oara din unghia noua care mai pastreaza un pic, la varf, ramasitele accidentului teribil dar in vreo doua luni probabil ca si ultimul strat galben va fi taiat si atunci unghia va fi 100% operationala si gata pentru o noua aventura in bocanci!:)

New toenail

Pana atunci insa, Dumnezeu sa ne apare unghiile tuturor!

12 comentarii la “Cat timp ii ia unei unghii sa creasca?

  1. Pingback: In cat timp se vindeca o julitura « Numai un alt blog

  2. He he! :)) Si eu ma confrunt cu aceasta problema,doar ca e din cauza unor pantofi cu toc pe care i-am purtat o noapte intreaga.Mersi pentru sfaturi,astept si eu „marea desprindere” :))

  3. Same here! Numai ca la mine a fost de la coborarea de pe Kilimanjaro. Initial a cazut o unghie de la degetul mic si ieri unghia ce era deja neagra de la degetul mare. Eu sunt curios cat de repede imi va creste 😀

  4. Desi au trecut 6 luni, unghia mea tot nu vrea sa ma paraseasca. :)) O fi si din cauza lacului de unghii pe care il dau fara zgarcenie, numai ca sa nu se observe .

  5. Nu m-am gandit niciodata ca voi vorbi pe o tema despre acest subiect, dar uite ca intamplarile vietii conecteaza oamenii. Am patit si eu aproximativ acelasi lucru ca si tine, doar ca mie mi s-a intamplat la unghia mare de la mana dreapta si culmea in portiera masinii. Lucrul de care m-am temut cel mai tare a fost ca imi va pica unghia si chiar nu-mi doream deloc sa se intample asta, am asa o anumita oroare in ceea ce priveste modificarile nefiresti ale corpului uman. Dupa o luna insa, in care am incercat ca si tine sa-mi tin unghia lipita cu leucoplast si tot sperand ca nu se va desprinde, a picat exact cand imi schimbam intr-o zi pansamentul. Eu patesc asta chiar in momentul de fata, asa ca am sa revin la prezent, acum am degetul „gol” si asa cum spuneai tu, nu m-as fi gandit ca am sa ajung sa vad sub unghie… Acum de abia astept sa-mi creasca, macar ceva asemanator cu o unghie pentru ca in prezent imi vad degetul horror, sigur, dramatizez, dar este orice chestie noua e ciudata pana te obisnuiesti cu ea, sau cel putin cele neplacute.
    M-am tot documentat pe internet despre oamenii care au patit acelasi lucru, dar postul tau mi s-a parut cel mai interesat, citeam aseara de pe telefon in timp ce incercam sa adorm si chiar m-a amuzat. M-a facut sa ma simt mai bine cu situatie mea. Iti multumesc ca mi-ai impartasit intr-un mod dragut „experienta” ta.

    • haha! ma bucur ca te-a ajutat articolul meu. daca poti sa te intorci atunci cand o sa-ti creasca o unghie noua sa ne spui cat a durat ar fi grozav. am vaga impresie ca la mana o sa dureze pana in 5 luni…..

      Unghii sanatoase!:)

    • Mary,la fel citesc si eu acum de pe telefon despre intamplarile voastre.In speranta ca mai aflu cate ceva despre aceasta neplacuta intamplare si din viata mea.Aseara am suferit un mic accident din care am iesit cu unghia de la inelarul de la mana stanga dezlipita si iesita din carne.Am mers la urgente sa mi-o smulga de tot pt ca nu mai aveam ce sa-i fac,nu ma puteam nici bandaja.Am suportat pe viu eliminarea unghiei si spre deosebire de cazul naratorului de pe acest blog.pe mine ma doare de imi dau lacrimile cand imi schimb bandajul,cand ma ating si foarte usor pe spatiul unde aveam unghia.E o carne vie cu care cred ca o sa ma chinui cel putin o luna :(( pana incepe sa-si revina rana.Este foarte dureros.Sper sa-mi creasca in regula inapoi o noua unghie si sa nu mai treaca nimeni prin asta! Multa sanatate! Mary,eventual imi poti raspunde cum ti-a crescut noua unghie?

  6. Buna mam lovit la degetul mare la picior acum 3 saptamani aproape 4 o mare durere asa ceva durere greu de suportat sangera curgea ceva lichid asa o saptamana si durerea 2 saptamanii asa tare dupa numai durea asa groaznic ,acum de vreo trei zile am vazut ca se ridica unghia sus doar pielita de sus o tine azi am loato jos de tot din care find desprinsa de tot doare asa un pic dar intrebarea e de ce am asa o dungapata neagra pe deget dedesuptul unghiei care a fost mie tare frica imi creste alta unghie daca din carne no mai am ?

Lasa un comentariu