Mentorii spirituali – intre adevar si escrocherie

Cand am descoperit eu formulele acestea „energetice” si cursurile de vindecare prin terapii energetice am crezut ca l-am luat pe Dumnezeu de picior si ca fac parte dintr-un grup exclusivist de oameni ce (cred) ca detin adevarul.

Dupa un studiu riguros la vremea aceea am ajuns sa iau contact prin participarea activa la astfel de cursuri, seminarii, prezentari, etc

Mi s-a parut suspect sa descopar printre cursanti oameni cu grave probleme sociale si de adaptare la civilizatia actuala. Oameni care la acele cursuri sau prelegeri si-au gasit adevaratul „rost” in viata. Acolo nu mai erau acei inadaptati, frustrati, traumatizati ai vremurilor noastre ci niste oameni iluminati, niste oameni ce detin „secretul” si sunt inconjurati de alti oameni care si ei detin acelasi „secret”.  De la tavaleli pe jos ale semenilor pentru a se vindeca dinamic si pana la vindecari prin telefon le-am auzit pe toate sau chiar le-am experimentat si eu.

Am cautat in zadar sa vad acele elemente de „iluminare” in cursanti/practicanti dar mai ales in mentori. Ori acesti mentori mi s-au parut ca, precum adeptii lor, au si ei mari probleme de natura fizica si psihica dar aflandu-se si la o distanta destul de mare de ceea ce eu consider etic, civilizat, evoluat spiritual.

Vorbim asadar despre mentori femei sau barbati care vand vise la cursurile lor scump platite oamenilor ce cred ca au gasit in ei si in ceea ce propavaduiesc o alinare si o cale de a se reinventa. Cartile scrise de acestia sunt de cele mai multe ori inspirate din cliseele autorilor international fara a aduce nimic din experienta personala in ele. Daca mai adaugam la asta si emisiunile TV de profil care indeamna lumea sa se viseze mari vindecatori reiki, gr.2, in doar 6 luni, profilul este evident.

Astfel, asistam la o „industrie” a spiritualitatii si a energeticii care ii determina pe oameni sa se vindece cu arhangheli, ingeri, sa acceseze energii nebanuite prin flacari violet sau prin St. Germain. O industrie pe bune si pe bani care ilumineaza buzunarele acestor oameni care au gasit o nisa in societatea romaneasca recicland un curent antemergator occidental. Daca ne gandim ca toate astea se intampla intr-o tara fundamentalist ortodoxa, realizam ca tabloul nu e foarte consistent pictat si ca aceste culori sociale sunt prea contrastante. Prea kitchos, prea ca la tara!

Nu spun ca aceste notiuni n-ar exista. Cred ca exista atacuri PSI (Doamne fereste sa nu supar pe cineva cu textul asta) si cred ca poti accesa niveluri superioare de constiinta si energie insa cred ca drumul acesta e unul personal care in niciun caz nu face uz de sutele de euro ce trebuie sa fie indesate in buzunarele acestor „maestri”.

„Maestrii” banului au ajuns sa sustina si 4-5 „acordaje” de reiki, karuna, shamballa MDH, radiestezie si altele intr-o singura saptamana vanzand rapid si eficient energiile la pachet oricarui nou invatacel.

„Gradele” au un sens mistic pentru ca in antichitate, discipolul nu putea avea acces direct la „secretul” maestrului pana nu era pregatit si trecut prin probele gradelor inferioare, pana nu era purificat si calit pentru ca psihicul si fizicul sa poate sa suporte nivelurile de intelegere la care ajungeau ulterior.

Insa acum, in zilele noastre, pentru grade bani sa ai ca in rest orice tzatza sau baiat de cartier poate sa fie maestra(u) de reiki usui cu grad 2 de karuna, grad 3 de shamballa si gr. 1 de radiestezie. Cu toate diplomele astea pe perete, cand ajunge acasa il executa pe cel mic cu doua palme peste ceafa urland la el si descarcandu-si nervii acumulati la munca pe bietul minor.

Asadar, e bine de stiut ca orice lucru obtinut usor este dubios. Calugarii din Tibet traiesc asceza fara sa se considere limitati, mediteaza mai mult decat dorm si cei mai multi dintre ei nu ajung sa inteleaga vreodata ce a inteles „lama” -ul lor.

Eu vad acest trend in care de la catel la purcel, toti au luat in brate  merkabele, steaua pamantului si sinele superior platind mii de lei la baietii si fetele destepti(e) (iluminati(e)) menit sa arunce in haos mintea labila a oricarui om care apeleaza la aceste tehnici predate mult prea usor si simplist de diversi.

E greu de inteles cum poti fi victima manipularii „energetice” pentru ca nu vezi nimic rau in ele si intr-adevar, pentru cei mai multi oameni, lucrul cu energiile e inofensiv din simplul motiv ca el nu se realizeaza, insa pe langa faptul ca nu faci pasi catre vindecare, evolutie, iluminare te si departezi cu pasi mari de ele.

Si poate ca o sa ziceti cine sunt eu sa spun toate astea pentru ca-s un caz care n-a inteles nimic sau care „nu are har” si acum ma apuc sa acuz si poate ca aveti dreptate insa fara a fi religios, adept al Bisericii, fanatic energetic si incercandu-le intr-o oarecare masura pe cateva, pot spune ca singurul mentor spiritual esti chiar TU. In Biblie, Iisus spunea ca daca vom ridica o piatra il vom gasi. Eu interpretez asta gandindu-ma la simplitatea prin care il putem gasi pe acel Dumnezeu personal doar ridicand o piatra.

Am colindat muntii in lung si in lat si de multe ori am vazut cerul instelat, noaptea, din padure, privind printre varfurile coniferelor si l-am simtit pe Dumnezeu. Cand m-am tolanit istovit, in iarba cruda din poiana si am simtit vantul mangaindu-mi corpul l-am simtit pe Dumnezeu. Tot pe Dumnezeu l-am simtit si cand un tunet sau ploaia s-a abatut asupra mea. Si cand am fost fericit, panicat sau trist, tot pe Dumnezeu l-am simtit. Eu cred ca asta face cat toate gradele din lume si multi n-or sa simta niciodata asta nici daca s-ar afla acolo.

Ca sa evoluezi spiritual nu trebuie sa folosesti vreun simbol reiki sau sa-ti faci 9 cruci in tramvai in drum spre casa ci doar trebuie sa simti mai mult si sa gandesti mai putin. Din nefericire, de cele mai multe ori ma aflu sub imperiul unei gandiri nocive insa pe munte gandirea ma paraseste si incep sa simt mai mult.

Vreau doar sa mai spun ca sunt unii oameni care nu-s nici „maestri”, nici „preoti”, nici „duhovnici” si care totusi au o energie cultivata in timp prin experiente de viata si prin intelegerea lor. Pe acei oameni ii simti, in urma intalnirii lor ramai cu impresia ca ai crescut, ca ai fost schimbat, ca ai parasit „cocoonul” si ti-ai deschis aripile.

Mai presus de orice, acei oameni nu-ti vor cere niciodata bani pentru ca i-ai cunoscut….

 

32 comentarii la “Mentorii spirituali – intre adevar si escrocherie

  1. Cu postarea asta ai un like de la mine. Nu pot spune ca sunt de acord cu absolut tot, dar imi place sa vad ceva schimbare de optica.

    Pentru mine lucrurile sunt clare: toti asa-zisii „spirituali” sunt mai rataciti decat cei pe care vor sa-i aduca, chipurile, cu picioarele pe pamant. Unii probabil ca sunt cat se poate de constienti de faptul ca totul este o mare pacaleala frumos impachetata si ca totul se rezuma strict la o afacere, dupa cum altii (cei mai multi, probabil) sunt ferm convinsi ca au avut acces la eu stiu ce adevaruri si se simt datori sa imparta aceste lucruri si cu altii (afacerea fiind, poate, in plan secund). Cel mai usor e sa te minti pe tine insuti. E atat de natural. Mintea umana are o super slabiciune pntru autoamagire si vine si cu o sensibilitate innascuta fata de tot ce-i invaluit in parfum de ezoterism & misticism. Astea sunt usor de procesat. Ne nastem cu hardware-un cognitiv menit sa le digere, restul, „gandirea de tip stiintific”, necesita efort sustinut.

    Atacuri PSI? Psihotronica e un mare bull-shit. E pseudostiinta de cea mai joasa speta. Parapsihologia probabil ca pierdea teren si un tip destept, Zdenek Rejdak, a inventat un termen care sa sune ca si cum ar fi o disciplina stiintifica cat se poate de legitima. Cand auzi de psihotronica te gandesti ca ar putea fi cine stie ce disciplina cutting edge in materie de cibernetica si bionica + alte alea de pe la vreo universitate de top precum Massachusetts Institute of Technology, sau ceva de genul. O balarie, ca si astrologia ai multe alte tampenii care mai apar pe la TV si care se adreseaza unui public needucat. 🙂

  2. Am citit, am notat. Pe alocuri sunt de aceeasi parere, dar treaba mea aici nu este sa judec pe nimeni, ci sa observ, sa invat, sa evoluez eu in raport cu mine.
    Tot ceea ce judecam si ne deranjeaza la altii, ne deranjeaza intr-o anumita masura la noi insine.
    Fiecare om cu lectiile si parcursul pe care si le-a asumat.
    Calatoria continua!
    Pace si iubire! 😉

  3. Fara a se pierde esentialul, tilul poate fi citit, in fuga, si „Mentorii spirituali – intr-adevar escrocherie” :))

    • pai cristin, de povesti ale unor oameni care s-au lepadat de yoga, reiki, etc si l-au gasit pe Dumnezeu geme internetul insa din punctul meu de vedere astfel de schimbari sunt de fapt sarituri din lac in put. dogma si fanatismul religios nu-s cu nimic mai bune decat terapiile energetice complementare.
      acelasi articol ar fi putut fi scris si cu privire la Biserica, religie si preoti.
      ca si in vindecarea fizica, trebuie sa avem mare grija cum facem slalom printre escroci si sa putem discerne ce e mai bine pentru noi,

  4. Pai,ciobanule,d’aia ai facut borrelioza ca prea te-ai tolanit in iarba cruda din poieni de pe varful muntelui!!!! N’ai putut sa te tolanesti pe asfalt,sa asculti ce frumos scartaie rotile bemeweului? PS astept raspuns!

  5. Eu cred ca NU TOTI suntem destul de puternici ca sa fim solitari. De cele mai multe ori, simtim nevoia sa aderam la ceva, sa-i gasim pe cei asemeni noua, sa ne aflam scopul…Insa, chiar daca ne gasim grupul… „nu poti trai o clipa extatica intr-o multime de oameni….Caci tot ce este cu adevarat frumos se produce numai in singuratate. Gratia venita din lumea de dincolo se revarsa numai asupra individului, atunci cand acesta se simte SINGUR.” (- Osho)
    Iar referitor la maestrii spirituali, avand in vedere ca si ei trebuie sa supravietuiasca cumva in aceasta lume materiala…eu cred ca sunt de preferat cei care accepta…donatii…in pofida celor care si-au stabilit taxe fixe. Chestie de nuanta!

  6. „Am colindat muntii in lung si in lat si de multe ori am vazut cerul instelat, noaptea, din padure, privind printre varfurile coniferelor si l-am simtit pe Dumnezeu. Cand m-am tolanit istovit, in iarba cruda din poiana si am simtit vantul mangaindu-mi corpul l-am simtit pe Dumnezeu. Tot pe Dumnezeu l-am simtit si cand un tunet sau ploaia s-a abatut asupra mea. Si cand am fost fericit, panicat sau trist, tot pe Dumnezeu l-am simtit. ”
    Exact.
    Dumnezeu este în fiecare dintre noi,este gândul bun din noi.
    Iar dracul este gândul rău.
    Noi ne luptăm cu ispitele: de câte ori suntem tentaţi să facem ceva, dar gândul bun învinge ? Sau cel rău. Exemplu:când mâncăm fast-food.! Las gluma.
    Suntem o părticică de energie din Univers,care nu dispare,nu piere nici când murim, ne întoarcem în Univers dar rămânem şi pe pământ în gândul celor ce ne-au iubit.Dispare doar forma materială pe care am avut-o pe pământ.
    Dumnezeul meu nu e cel propovăduit de biserică. El nu are nevoie de intermediari, e chiar în noi.
    Eu merg să mă rog la biserică când e goală. Ruga mea este de fapt mulţumire pentru ce am primit şi apoi rugăminte să mă ajute să devin mai bună şi să-i ajut pe cei apropiaţi mie. Dumnezeul meu nu pedepseşte, e plin de iubire şi înţelegere şi ne lasă să trecem prin greutăţi ca să creştem.Eu accept tot ce-mi dă viaţa,bune sau rele, încerc să învăţ din tot ce mi se întâmplă.
    Pentru mine cea mai mare bucurie este să fiu în contact cu nepoţeii şi cu natura. Mă încarc cu o energie nemaipomenită.
    Munca în grădină este o terapie minunată, de altfel recunoscută.
    Anka poate să vă confirme(i-am trimis poze) că în grădina mea sunt produse puse din toamnă care deja se pot consuma: ceapă verde , macriş, spanac, salată, tarhon, lobodă. Iar curtea e plină de flori.
    Cu fiecare buruiană eu sunt aproape de Dumnezeu. Cred că să îţi găseşti mulţumirea în lucruri mărunte şi să te bucuri de ceea ce ai, e o fericire.
    Virgil ştie el ce zice cu sapa.
    Mă iertaţi dacă nu sunteţi de acord cu mine, sunt şi eu o biată pământeană ce-şi dă cu părerea.
    Să vă faceţi toţi sănătoşi ! Urgent!

  7. Eficienta prarcticilor info energetice este deja indelung dezbatuta si demonstrata si asta nu ar trebui pusa la indoiala . Pe vremea cand americanii plateau 10.000 de dolari pentru un acordaj reiki, noi ne inchinam la piramidonul din ceshcuta si asta se vede si in ziua de azi . Daca traiam in state , nu mai era un mister pentru nimeni faptul ca in viata trebuie sa dezvolti DISCERNAMANT . Nu dati banii pe prostii, luati bomboane la copii !! Publicul la noi e inca needucat . Stie ceva, simte chestii, dar din pacate stie prea putin iar asa zisii maestri care au importat diverse practici orientale pe la noi, sunt si ei la inceput de drum , uneori stangaci , alteori chiar lipsiti de o experienta reala dar eu spun ca-i bine totusi ca se misca ceva la nivelul asta . Inevitabil , ca in orice alt domeniu de interes, apar si escroci .
    Si eu le-am incercat cam pe toate si pot spune azi ca nu cred in acordaje , grade reiki sau shamanice si alte plasmuiri. Cred insa in eficienta metodelor iar eficienta practicilor shamanice a fost deja confirmata . dar asta se poate invata din carti, astazi avem acces la multe resurse de informatie si nu e neparat nevoie sa apelam la mijlocitori.
    Problema apare atunci cand vine unul care se erijeaza in atoatecunoscator prin conexiunea lui cu arhangheli, sfinti si alte entitati superioare si solicita diverse sume pentru a vindeca oameni , pentru a le curata karmele si diverse prostii din creieri, luandu-le pielea de pe ei . Acel individ imi miroase deja a escroc sau om cu niscai deranjamente psihice iar oamenii care apeleaza la ei sunt fara indoiala labil emotional.
    Niciun adevarat ” iluminat ” nu cere bani de la oameni. Exclus ! parerea mea…
    Venind dintr-o zona pragmatica a vietii , daca ma incredeam in tot ce se ” vinde ” pe piata , eram mancata de mult . Eu nu cred in povesti cu zei dar am experimentat pe propria mea piele efectele practicilor energetice. Numai un naiv se poate indoi de puterea mintii umane , atunci cand se stie a fi folosita . E interesant ce zice Dorel Visan aici :

    Intelegand mecanismele pshihologice implicate, e lesne de inteles cum si de ce functioneaza si terapia cu ingeri si practicile religioase in general. Este adevarat ca ele se adreseaza omului simplu , care are nevoie de mijloace pe care el sa le poata accesa la nivelul lui de intelegere , ca doar n-or fi toti Tesla ca sa le demonstreze stiintific .
    Atacurile psy exista de asemenea si eu insami le-am experimentat . Oamenii au o putere imensa inca necunoscuta si asta ar trebui sa se dezvolte ca o stiinta de sine statatoare , sa invatam a le constientiza si controla insa interesele sunt de natura sa ne mentina o masa amorfa, controlabila si usor dirijabila , fara putere si fara o libertate reala . Credem ca stim stiinta dar in realitate stim doar ce se vrea sa stim apoi facem parada ca suntem liberi in gandire .

    • Irina suntem asa departe de a cunoaste astfel de lucruri…
      Nu se învață lucruri la indemînă.
      Nu e ciudat ca la scoala se invata tot felul de lucruri inutile dar nu se invata cum sa gestionezi conflictele, cum sa trăiești în familie?Nu e ciudat că nu se invăță ce înseamnă căsătoria, nu învățăm cum să fim părinți ?

      • Ileana, imi place ca esti atat de pozitiva si ca a aparut si Ancuta pentru care am inteles ca trebuie sa-ti multumim tie 🙂 Eu nu stiu ce se mai invata azi prin scoli dar sunt convinsa ca e jale. Pe cand mergeam eu la scoala , ne invatau sa gatim, sa tricotam, sa brodam fata de masa si batista `ntrun colt cu initiala sotului, sa facem nod de cravata si gulerash brodat pentru cei mici, sa plantam in gradina legume si flori… si pomi … pe cand baietii erau invatati sa foloseasca scule pt orice reparatii prin casa , sa rascheteze, sa manuiasca bolobocul si multe altele … iar sa fim parinti invatam oarecum vrand nevrand, crescandu-ne fratii mai mici .
        Eu am aprofundat chestiunea in tema mai mult si am incercat mai toate practicile energetice, confruntandu-ma cu un mare deficit de energie , deficit care a fost de fapt si debutul bolii, ceea ce numim oboseala cronica . Astfel am ajuns pe la asa zisii maestri si am vut ocazia sa vad ce pot ei si ei ce pot eu 🙂 Pentru mine e clar ca cei mai multi sunt niste amatori . Unii recunosc, altii nu … insa pentru mine a fost o poarta de deschidere pentru cunoastere si pentru care le multumesc, escroci sau nu . E un nivel pe care il treci si mergi mai departe, nu ramai acolo. Important e sa deprinzi tehnica .Vorba lui Creanga : Stiu ca sunt prost dar ma uit in jur prind curaj Trebuie ca cineva sa te introduca, apoi mergi sigur… sau cel putin eu asa vad lucrurile. Nimeni nu te tine de mana cand te duci la … femei ( nah ca nu-mi veni alt exemplu 🙂 ) doar te duce acolo si apoi trebuie sa sti singur ce sa faci cu dansa 🙂 muieti`s posmegii ?

        • Cum fata nu stii ce se mai invata in scoli azi?!
          Pai, nu se mai invata. De-aia nu ai aflat nimic.
          Copii se duc la scoala pentru socializare, afisat noile tzoale, stau pe internet si bat cu pumnul la catedra. Fostii mei profesori mai in varsta s-au pensionat toti pentru ca nu au mai tolerat gradul actual de „civilizatie” al scolerilor.
          Ca sa vezi gradul de evolutie intelectuala al elevilor actuali, e suficient sa cauti niste „perle de bac” si sa vezi evolutia lor de la un an la altul. Eu cand am chef sa ma amuz nu caut bancuri, ci „perle de bac”.
          Pe de alta parte, sunt tineri care exceleaza si iau premii peste premii la concursurile internationale. Intotdeauna au fost varfuri in scoala romaneasca. E ceva bine stiut. Problema e ca diferenta de pregatire intre varfuri marea masa a elevilor e tot mai mare. Cei care invata, invata pentru ca au motivatie si le place, sunt pasionati. Restul trec prin scoala.
          Ori poate au toti borrelia si au dat-o in simptome cognitive precoce si brain-fog. 😛

  8. Ceea ce afirmam despre anumite lucruri, situatii, concepte, despre alti oamenii spune atat de putin despre acestea/acestia, dar atat de mult despre nivelul de intelegere la care suntem la momentul respectiv, despre tiparele noastre imperfecte de gandire, reflecta gandirea duala de tip bine-rau si felul cum percepem si evaluam totul.
    Eu am inceput sa inteleg mai mult cand am decis sa nu mai spun nu oricarei informatii noi care intra in atentia mea si nu corespundea cu ceea ce credeam eu ca fiind adevarat pentru mine. Am incetat sa spun nu si am spus „hmmm, ce interesant!” lasand timpul si evenimentele sa imi arate ce e adevarat pentru mine si ce nu.
    Tesla a spus foarte fain : daca vrei sa intelegi Universul, atunci gandeste-te la energie, frecventa si vibratie. Nu e nici un mumbo-jumbo spiritual (cum zice o amica), e vorba despre fizica, fizica pura. Din pacate nivelul nostru de intelegere e destul de primitiv si extrem de biasat.
    Din punctul meu de vedere e vorba de evolutie energetica (adica vorbim de vibratie, de frecventa la care emitem, de energia pe care o emitem), nu e nimic flu-flu gen povesti de adormit copii si ratiunea.
    Eu pana la 20 si ceva de ani credeam ca Dumnezeu e un concept abstract si Iisus o poveste frumoasa. Nu mi-e rusine sa o spun. Dar intre timp mi-am largit pespectiva, nu am cautat sa imi reconfirm aceleasi teorii pe care le aveam, ci am vrut sa inteleg mai mult.
    Dar asa cum ziceam, locul eu nu mai e aici de mult timp.
    Toate bune tuturor!

  9. Anca dragă, locul nostru este oriunde suntem doriţi. Eu cred că de la oricine putem învăţa ceva , iar de la tine chiar multe. Eşti dorită pe blog , de ce nu ar fi locul tău aici

  10. Ancuta , cerem atenuante pentru cei defectuosi din considerente profesionale 🙂 Statisticile pe care unii le fac, arata o imagine de ansamblu foarte generalizata si rareori obiectiva , in care omul in unicitatea lui , practic nu mai exista . Imi imaginez ca e greu sa nu fii puternic influentat atunci cand lucrezi intr-un domeniu in care oamenii exista numai ca cifre si reprezentari grafice .

    In acceptiunea mea exista trei mari tipologii umane : unii care stiu pur si simplu , fara a avea nevoie de dovezi si probe . Ei stiu lucrurile si gata, vin cu informatia in memoria lor energetica si nu se intreaba de unde stiu si nici nu fac eforturi sa demonstreze altora ceva . Acesti oameni merg siguri de sine pe drumul lor implinindu-si menirea in armonie cu tot ce-i inconjoara si de obicei ii recunoastem dupa gratia cu care traiesc totul in modul cel mai natural si firesc, fara frica si angoase existentiale . A doua grupa este formata din cei care stiu ceva, simt mult dar au permanet nevioie de dovezi si cauta si tot cauta intr-un zbucium neincetat pana obosesc si fac … lyme 😀 in cel mai bun caz 😀 apoi a treia categorie de indivizi , cei mai numerosi din pacate , aceia care nu simt si nu stiu mai nimic ci doar preiau date gata prelucrate de altii, fara a intelege nimic din mecanismele cunoasterii si ale firescului uman , conformandu-se dogmelor doar pentru ca sunt nesiguri de ei, nu pentru ca le-ar acepta din intelegere . Tematori de viata si incapabili de simtire autentica, ei vor sta mereu pe margine si ii vor critica pe cei care traiesc plenar si evolueaza in scena vietii .
    Procesele cognitive si toate experientele prin care trecem ne indeparteaza tot mai mult de armonia cu care suntem initial inzestrati . Lucrurile bune incep atunci cand incetezi sa cauti raspunsuri logice ?! si sa incepi sa simti mai mult, sa lasi divinitatea sa se exprime prin tine . Cele mai mari descoperirri de altfel, le-au facut oameni din prima categorie , cei care au venit cu informatia incapsulata in propriile celule si au lasat divinul din ei sa se exprime in lume,

    Despre dumnezeu … Copil fiind, eram foarte apropiata de el . Il simteam permanet si el mergea alaturi de mine ca in Lizuca si Patrocle . Faceam multe nastrusnicii impreuna. Chiar avea simtul umorului si ii placea joaca . Totul a fost magie pana cand am inceput sa caut dovezi si raspunsuri . Atunci ceva s-a rupt si nu l-am mai simtit decat foarte rar cand o luam razna si necesitam corectii sau cand din maxima disperare il chemam . La un moment dat incercasem o conventie de neagresiune prin care sa uitam unul de existenta celuilalt dar tot eu am incalcat conventia cand m-am trezit sa cer cu tupeu chestii pe care nu le stiam obtine singura . Astazi , cu pasi timizi , incerc o infuzie din emotia regasirii si chiar daca l-am ratacit pe Patrocle, ma simt ca Alice in wonderland .

  11. Irina,
    Pentru mine lucrurile sunt foarte practice.
    Eu simt organic energia altor entitati indiferent daca sunt de vibratie joasa sau inalta, de fapt cu cat e mai mare diferenta de vibratie, cu atat imi este mai usor sa percep aceste entitati sau energii. Percep vibratia oamenilor, locurilor, entitatilor cu care vin in contact. Imi dau seama cand am o entitate in campuri, imi dau seama cand mi se trimite o energie benefica, dar si cand e una mai putin benefica.
    La mine totul trece prin experienta. Daca citesc ceva, testez inainte sa imi fac o parere.
    Cred ca intr-adevar sunt foarte multi oameni care sunt denumiti sau se autointituleaza maestrii si care nu sunt inca la acest nivel. De fapt notiunea de maestru a devenit doar o titulatura care arata ca ai parcurs niste etape de initieri, nu neaparat evolutia ta ca fiinta.
    Asa-zisii maestrii care mi-au facut initierile s-au cam balbait pe marginea manifestarilor mele. Deci unde este maiestria?!
    Atunci cand suntem conectati si lasam dvinitatea sa se manifeste prin noi, atunci suntem in fluxul natural al Vietii si totul se intampla armonios in viata noastra. Cand insa facem ceea ce credem rational potrivit pentru noi, atunci se manifesta atat de usor haosul in viata noastra.
    Zice Eckhart Tolle atat de fain: „Say YES to Life! Surrender to what is!” – „Spune DA Vietii! Lasa-te in voia a ceea ce este!”. Insa noi rulam foarte mult la nivel mental si trecem lucrurile prin „sita ratiunii”. Fara nici o suparare, dar de multe ori deciziile luate rational au generat cel mai mult haos in viata mea. Insa atunci cand imi ascult intuitia si ma las dusa de fluxul natural al Vietii, totul se desfasoara armonios si facil. Cu cat suntem mai departe de menirea noastra, de expresia noastra perfecta de sine, de fluxul natural al Vietii, cu atat se manifesta mai multa dizarmonie in viata noastra.
    Tot ceea ce se manifesta in viata noastra isi are sursa primordiala in noi insine. Viata doar reflecta ceea ce exista in noi. Lumea cum functioneaza acum pe pamant se desfasoara pe niste principii foarte simple :
    – lucrurile si relatiile sunt organizate pe principiul oglinzii (ceilalti sunt oglinda noastra)
    – totul se desfasoara conform legilor si ratiunii divine, nu conform logicii umane (Legile Divine sunt corpul lui Dumnezeu – Zamolxe)
    – sincronicitate
    – rezonanta
    – evolutie : atragem (de fapt co-cream) situatiile optime evolutiei noastre energetice /spirituale
    Doar pentru ca am fost educati si programati mental sa credem anumite lucruri ca fiind normale si/sau firesti, nu inseamna ca asa si este.
    Insa de la o anumita varsta putem alege ceea ce credem, putem testa realitatea cu propriile simturi.
    Scopul suprem al existentei mele aici este divinitatea. Tot ceea ce fac se raporteaza la asta. Eu nu caut atat vindecarea in sine, cat evolutia energetica fiindca asta ma apropie de scopul meu, caut sa inteleg, sa cunosc, sa percep cat mai mult. Si nu in ultimul rand sa fac voia divina.
    Fiecare dintre noi are trasata o expresie perfecta de sine, insa aceasta se manifesta cand noi suntem in concordanta cu legile divine si cu voia divina.
    In perspectiva mea actuala, totul se rezuma in ultima instanta la iubire ca stare de a fi, la felul cum ne raportam la divinitate, la nivelul de intelegere pe care il accesam la un anumit moment, la masura in care evoluam si facem voia divina.
    Cam asta este.
    Totusi, mentionez ca perspectiva mea este in continua modelare in functie de ceea ce testez, de experienta si de cum evoluez.

  12. draga Ancuta , chestia asta cu citesc ceva si apoi testez pana sa-mi fac o parere , e cam primejdioasa . Sti si tu prea bine ca mintea omului este foarte usor sugestibila, mai ales mintile unora . Acolo este de fapt dusmanul suprem. Cand ai citit ceva deja te-ai formatat intr-o directie, functie de backgroundul preexistent. Eu stiu bine ca atunci cand auzeam ca in oras bantuie o boala, imediat prezentam toate simptomele asociate bolii aleia si eram convinsa ca facusem boala , fapt ce m-ar fi putut uneori realmente imbolnavi .
    Eu una ma declar in continuare liber cugetatoare. Nu ma supun nici unei doctrine si nici macar nu incerc sa ma alimentez cu informatii in directia asta . Stiu doar ce simteam si ce percepeam , copil fiind, nepervertit de educatie si intr-o epoca comunista profund antireligioasa . Adica nimeni nu mi-a spus ca exista Dzeu , nu se discuta despre asta si totusi eu aveam o relatie speciala cu el. Evit sa vehiculez sintagme precum iubirea , bunatatea , voia divina si alte clisee ci cred mai degraba in legea cauzei si efectului. Ma simt mult mai atrasa de filozofia budhista dar si de acolo rezonez doar cu cateva enunturi . Uneori cand citim prea mult , cautand raspunsuri si confirmari, mai degraba ne ravasim mintile si ne indepartam tot mai mult de adevarul fiintei noastre . Nu uita ca ceea ce simtim este puternic influentat de minte asa ca eu … nu as avea incredere nici macar in ceea ce simt eu , atunci cand sunt puternic influentata de informatii sau emotii recente .
    Apare obsesiv in discursul tau notiunea de lege divina . Ce este de fapt legea divina ? Cine a dat aceasta lege ? Cum a fost ea obtinuta ? Se confunda cumva cu ordinea universala sau este produsul unor minti umane ? Trebuie sa fim constienti ca nu exista raspunsuri ci tot ce avem sunt interpretari gen legende si informatii venite pe cale de revelatie . Eu una nu m-as increde nici macar in revelatiile mele, stiind bine cat de versatila e mintea in capacitatea ei de a crea lumi . Intr-un spital psihiatric vei gasi mai multe raspunsuri decat in biblie. Deci, despre ce vorbim ? Exista asa zisii escroci , cum zice ciobanul aviator, oameni care stiu sa se joace cu mintile altora si sa-i sugestioneze astfel incat unii sa obtina chiar rezultate, moment in care recunoasterea publica le creaste si sa le intareste conviingerea ca ei fac bine si pot obtine sume impresionante pentru asta si mai exista oamenii care chiar au avut revelatii si simt nevoia sa impartasesaca altora neconditionat despre ce se afla „dincolo” si ce mesaje primesc ei , ba chiar sunt convinsi ca asta e misiunea vietii lor … dar … judecand la rece, in psihologie gasesti raspunsuri pentru ambele variante, iar tu, fiind un om initiat in treaba asta , ar trebui sa cantaresti drept .
    Filozofia mea astazi , privind divinitatea, este una extrem de personala pe care nu o voi detalia . Problematica mea ramane in continuare aceeasi : cum sa-mi stapanesc mintea , s-o ordonez si s-o curat de impuritatile care ne asalteaza zilnic, obiectiv necesar si pentru echilibrarea emotionala.
    Cat despre traumele trecutului, astea ne-au conditionat decisiv caracterul si ne-au scris informatii in gene care nu mai pot fi sterse, dupa parerea mea . Nu putem decat sa coboram cu lanterna in beci ,sa le scoatem de acolo si sa ni le atarnam in sufragerie pe pereti, ca pe niste titluri onorifice si sa ne abisnuim a trai cu si intre ele in ideea ca ceea ce stim si vedem la lumina, nu ne mai poate face rau .

  13. PS. Fiind fan Virgil Casu si ma declar in asentimentul dumnealui : lasa mintea sa se odihneasca si fa ceva cu trupul . Daca era vorba sa nu facem ceva cu trupul pe lumea asta, nu ne mai intrupam . Cumva cred ca asa zisa lege divina, cuprinde si indicatii in directia asta . Cred ca un om care a muncit toata viata pamantul si a crescut sase copii, este mult mai aproape de divinitate decat un pustninc retras in manastire care a citit non stop noul si vechiul testament plus enshpe mii de canoane.
    Acum daca zici iar ca locul tau nu mai e pe aici, te baaat 🙂

    • Irinuca-fata mosului,ca bine le mai zici!! Imi amintesc o zicatoare, de pe vremea cand eram si eu………….. mai verde. Cica, Domnul ti-a dat-o s-o dai nu sa mergi cu ea in rai! Nimic mai adevarat,………as zice eu.

  14. Frumoaselor! Toate,dar absolut toate,sunteti niste frumoase. Unele inca boboc de floare,altele…….mai in parg,dar frumoase,toate. De ziua voastra,va zic simplu, LA MULTI ANI,sa va faceti bine urgent,sa va puteti bucura de viata.Viata e frumoasa si trebuie infulecata fiecare halca.

  15. Eu nu pot sa imi las mintea sa odihneasca, simt ca ma tampesc (desi asta e o cognitie, nu o emotie) daca nu ii dau ceva de procesat. Si atunci ii dau de procesat lucruri care imi sunt utile. Daca nu as citi despre spititualitate, dezvoltare personala, vindecare, evolutie, cu siguranta as citi / as studia altceva. Asta ma preocupa asta fac.
    Asta nu inseamna ca adopt tot ceea ce citesc. Ideea este sa nu te atasezi de nici o perspectiva.
    Eu am reusit sa imi linistesc mintea practicand meditatia. Am aprox 2 ani de cand fac meditatie si m-a ajutat mult. Iti da un soi de detasare fata de evenimente, gandire, emotii, etc.
    Una dintre cauzele majore pentru care m-am imbolnavit este faptul ca am acumulat foarte multa suferinta, nu am exprimat-o, nu am eliberat-o.
    Citesc acum o carte care mi se pare foarte interesanta „Vindecarea sentimentelor din inima ta” de Karol K. Truman. Am mai citit la un moment dat din „Sentimentele ingropate de vii nu pier niciodata”, scrisa tot de Karol. Mi se par niste carti extrem de utile care ajuta in intelegerea impactului pe care emotiile, sentimentele, traumele noastre le au in viata noastra.
    Lucrurile sunt mai complexe de atat. Nu poti spune ca traumele noastre ne decid destinul si ca nimic nu poate fi schimbat. Asta e un blocaj. Orice poate fi schimbat. Iar daca nu este schimbat e pentru ca nu e in acord cu voia divina.
    Irina, orice as spune eu, tu percepi lucrurile doar la nivel mental. Eu trec tot ce se poate prin experienta si prin inima. In minte poti avea o incredere limitata, dar in inima si in logica divina am incredere deplina.
    Deciziile pe care le-am luat doar cu mintea au adus cel mai mult haos in viata mea si mai multa dizarmonie. Atata timp cat mi-am urmat inima, lucrurile au decurs „conform planului”, mi-am invatat lectiile, etc.
    Dumnezeu este un Dumnezeu al inimii, nu al mintii. Mintea este doar o unealta, rezultatul ei depinde de cum o folosesti. Insa ceea ce rulam la nivel mental are un foarte mare impact in viata noastra, de aceea mi se pare foarte util sa ne modelam procesele mentale.
    Blocajul major pe care eu il percep este acela ca multi nu vor sa isi asume responsabilitatea vietii lor.
    Eu voi face tot posibilul pentru a restabili sanatatea perfecta si armonia in intreaga mea fiinta.
    Noi detinem tiparul perfect in noi, acesta este insa distorsionat de memoria celulara a credintelor false si traumelor acumulate.
    Timpul va arata care abordare la ce rezultate duce.
    Stiu ca nu ti-am raspuns la mai multe dintre intrebari. Nici nu intentionez.
    Nu imi place sa ma explic. Mi se pare un consum inutil de energie. Si nu fac decat sa iti alimentez acest scepticism care mie nu imi pare deloc evolutiv. Perceptie subiectiva.
    Nu poti spune ca gasesti mai multe raspunsuri la psihiatrie decat in Biblie. Pesemne ca nu ai fost sau nu ai vazut destule la psihiatrie. Este a o lume a suferintei, a dizarmoniei, a deconectarii de la tiparele de functionare, o deconectare de la fluxul natural al vietii care hraneste si echilibreaza.
    Ma tem ca faci niste afirmatii periculoase. Cuvintele noastre ne pot condamna sau salva/
    Nici eu nu inteleg Biblia, dar nu pot face afirmatii de acest gen. Nu aduc nimic bun nimanui. Nu voi intra in nici o disputa relegioasa, pe dogme, texte sfinte, etc. Nici nu vreau sa aud de asa ceva. Aici vorbim de traire, de experiente, de perceptii subiective, etc.
    Nu discutam dogme.
    Atata timp cat pot sa scriu din inima, scriu. Cand trebuie sa scriu din minte, obosesc repede si renunt.

  16. Ancuta draga. Nu te obosi sa raspunzi . Nu ti-am pus intrebari ci doar mi-am expus o parere . Intrebarea cu ” cine a dat legea divina ” este retorica . Cu multe din ce spui tu sunt de acord si le stiu prea bine, am trecut si eu prin ele dar mi s-a parut periculos sa raman acolo . Dupa toate cartile astea despre traume , emotii , sentimente , iubire neconditionata , credinta , trait in prezent fara nicio grija a viitorului si alegeri inima vs. ratiune … am simtit nevoia unei contrabalansari printr-o infuzie de filosofie adevarata 🙂 ( kant ?!) asa ca mi-am dotat noptiera cu
    ” critica ratiunii pure ” si pana nu reusesc sa-mi insusesc niscai notiuni de tehnica si configuratie , nu ma ma las a aluneca pe toboganul atat de alunecos al gadilelilor egotice . E foarte usor sa citesti doar ce rezoneaza cu simtirea ta, sa discuti doar despre ce-ti place si sa relationezi doar cu cine -ti face pe plac dar asta nu inseamna cumva o incapacitate de a iesi din zona de confort ? ,,, zona in care evolutia este practic imposibila ?? Confirmandu-ti perment credintele , nu faci decat sa te afunzi in ele . Evolutia se produce atunci cand iesi din lumea ta si accesezi alte dimensiuni ale cunoasterii . Asa vad eu lucrurile .
    Ai inteles foarte gresit pe alocuri ce am scris . Nu am spus ca traumele ne decid implacabil destinul ci am spus , citez : traumele ne-au conditionat decisiv caracterul si ne-au scris informatii in gene care nu mai pot fi sterse, dupa parerea mea .
    A -ti conditiona caracterul nu inseamna a -ti scrie destinul ci a se stabili structuri neuronale destul de fixe din care este rareori posibil sa mai iesi, cel mult poti face ajustari pe ici pe colo dar asta numai dupa ce devii constient de ele iar asta este o practica psihoterapeutica, siunt convinsa ca sti … Eu foloseam terminologia avand in vedere ca discut cu un initiat ca altfel ziceam alte vorbe, sa fie pe intelesul oricui 🙂
    Cat despre biblie vs. psihiatrie , m-am referit desigur la istoriile cuprinse acolo si venite pe cale de revelatie cumva , fix ce gasesti in sectiile speciale : oameni care aud voci si care se conecteaza cu alte lumi, vorbesc cu dumnezei , arangheli si sfinti … Astazi stim destul de exact ce se intampla cu creierul uman atunci cand se produc diverse modificari chimice sau de structura . Si eu , personal , am experimentet diverse fenomene dar nu intru in detalii . Oricum , e interesant de explorat .

  17. Irina,
    Nu relationez doar cu oameni care imi fac pe plac.
    Crezi ca pe blogurile unde scriu, stau toti si ma aplauda pentru ceea ce scriu?!?! Nu e asa. Fiecare are o parere proprie in functie de nivelul de intelegere la care este, de experienta, etc. Iar unele dintre aceste pareri sunt in discordanta cu ale mele.
    Nu mi se pare nimic in neregula cu asta, atat timp cat mi se respecta dreptul de a avea o parere.
    Discutiile cum e cea de mai sus, mi se pare un consum inutil de energie, o discutie din care nu castiga nimeni nimic. Ne „batem in idei” si atat.
    Unul dintre motivele principale pentru care nu mai activez pe blog este atitudinea ta si a lui Costin. Cu atat mai mult cu cat noi am discutat multe si in privat.
    Un element pe care l-am invatat recent este sa las in urma relatiile care nu imi sunt benefice. Mi se pare important ca in domeniile importante din viata sa aleg oameni care au valori similare sau macar compatibile cu ale mele.
    Voi reveni periodic daca am ceva de spus, de impartasit, etc.
    Toate bune tuturor!

  18. Salut,

    Dar care este starea d-voastra raportata la escrocheriile la nivel medical din partea doamnei Rosca,Gogoase si un veterniar?
    Acelea sunt mai interesante in opinia mea.

    O zi buna!

  19. „Mi s-a parut suspect sa descopar printre cursanti oameni cu grave probleme sociale si de adaptare la civilizatia actuala” . Pai tu insuti pari a avea probleme serioase de adaptare sociala. Imparti cu candoare idei ezoterice, sfaturi de viata si terapii dupa ureche fara sa constientizezi cum zburzi pe aratura de atata amar de vreme. Iti place sa domini, sa fii sarmant, sa traiesti spontan si intens viata, dar in debilitatea ta, precum orice sociopat, nu faci decat sa delirezi crezand literalmente ca ceea ce spui e si confirmat de realitate. Suferinta insidioasa, ce mai, din pacate intretinuta de tot felul de rataciti si bagatori de seama care iti mentin tonusul narcisist. Ca e asa o dovedeste isusi faptul ca nu suporti critica si nu vei rezista tentatiei de a sterge acest comentariu …

    • de fapt, ce e realitatea daca nu interpretarea fiecaruia asupra a ceea ce experimenteaza cu ajutorul simturilor?

      intr-un unghi al incaperii mistice se gaseste un alt om, sa-i spunem George, care gandeste acelasi lucru despre mine iar aceea e realitatea lui.

      Insa blogul e realitatea mea „virtuala” (daca putem spune asa) si atunci nu e atat de ciudat ca imi cultiv narcisismul aici cat e ciudat sa te roada atat de rau incat sa si ataci cu pareri la fel de personale precum ale mele.

  20. Vi se cer bani pentru iluminare si v-ati suparat pe maestri? De ce vor unii sa fie iluminati cand habar nu au ce sa faca cu iluminarea? De ce se falesc altii cu „calitati” pe care nu le pot controla?
    1. daca primesti iluminarea pe bani, evident ca o primesti ca pe un atac.
    2. daca ai „capacitati” pe care nu le poti controla, nu intelegi de ce le ai, cum ai ajuns sa le ai, ce sa faci cu ele si ai impresia ca nu se ridica nimeni la nivelul capacitatilor tale, inseamna ca nu ai nimic, ai zero. Ai o dereglare care te face „special”. Pentru ca omul are DOAR instrumentele de care are nevoie pentru a supravietui si evolua EL, persoana sa SI NU alti adulti sanatosi. Nu pot fi eu responsabil ca nu evoluezi tu si nu ma poti plati ca sa evoluezi tu! Iluzie si eroare.

    Oamenii ajung sa scrie asemenea lucruri si se simt excrocati, pentru ca alearga dupa o perfectiune ce nu poate fi obtinuta prin furt, al maestrului sau al cursantului. Evolutie spirituala? Iluminare? Sa te ajute cineva sa intelegi ca ceea ce primesti, daca primesti, e dreptul tau si ca, de fapt, daca iti vine ca o manusa, aveai dintotdeauna?! Un drept pe care, daca nu il meriti, nu il ai, chiar daca, la un moment dat l-ai atins. Se pierde suficient din el cat sa fii bun pe jumatate, adica incomplet – din mana ti-a ramas ciotul!. Aceste cursuri va dau sansa, va deschid calea. Majoritatea chiar v-o dau…. Ce primiti insa este ceea ce pastrati, pastrati doar ceea ce meritati (a se citi „va este necesar”) si nicidata nu va fi altfel. Ca „diamantele nu se arunca la porci”, e singura dovada ca maestru va excrocheaza. Pentru ca, doar atunci ii veti sparge geamurile sau reclama, altfel nu o faceti! (eu, daca as fi judecator …nu v-as da banii inapoi! Cat despre excrocherie…doar daca teoria cursului ridica practic ziduri)

    Evolutia spirituala inseamna autocunoastere nu autoiluzie. Usita ezoteriei nu se deschide pentru cei dezechilibrati care isi cauta echilibrul batand la usa altuia. Nici pentru cei cu inteligenta medie (sau sub), incapabili de conexiuni logice simple (cum ar fi: „daca pisica are coada insemna ca ii foloseste la ceva. Iar eu, daca am anumite „capacitati” pe care altii nu le au, le am din acelasi motiv pentru care pisica are coada. Daca singurul lucru bun pe care il pot face cu coada e sa ma compar cu cei care nu au coada ca a mea, inseamna ca sunt un monstru cu coada”).
    Asa cum unii bat popa si devasteaza biserica considerand ca au dat banii degeaba pe acatiste, asa altii au sansa sa se destepte la cursuri de iluminare. Vor intelege, la o adica, ca nu poti sti daca popa are vreo vina, atata timp cat tu, Maria-Ta, n-ai incercat sa stai de vorba cu D-zeu fara impresar, ba nici macar nu deosebesti binele de rau, creezi conflict incercand sa afli asta de la „maestri”!!! Nesimtirea si aroganta de-a pune intrebari stupide altora inainte de a ti le pune (din geru!) tie insuti, de a vrea sa intelegi binele si raul suprem cand nu esti capabil sa recunosti binele si raul tau, se plateste! Ingamfarea de a plati taxa iluminarii, la fel.

    Cunoasterea de sine e amprenta (deschiderea) pe care o are orice fiinta umana. O nevoie care nu se lasa in grija altora. O nevoie care striga la momentul potrivit. O nevoie care, daca nu iei seama la cele 7 pacate (uneori la cele 10 porunci) hraneste iluzii devoratoare, perturba comunicarea la toate nivelurile, nu doar la cele superioare. Obsesia iluminarii ramane ca o invidie ucigatoare impotriva celor care o traiesc in firescul prezentului, in matematica existentei.

    Un salut simpatic doamnei care si-a dat seama ca doar ceea ce traiesti iti deschide calea. Pericole?! Greseli? Caderi? Moarte? Risc?
    „Mergeti inainte ca si cum timpul n-ar exista”, „caci toti se nasc spre a muri /si mor spre a se naste.”

  21. WOW! scuze pentru excroc si geru in loc de greu. Si tot scuze autorului articolului daca s-a inteles ca nu sunt de acord cu dansul/a. E ok. Goana dupa grade si diplome e rezultatul unui dezechilibru, al unei erori. Timpul nu mai are rabdare, se cere anulat. Presiunea schimbarii e mare, ii nauceste pe oameni.

Lasa un comentariu

