Alimentatia in boala Lyme(2)

O alta editie a emisiunii Bio Culinaria (la Tele Europa Nova) avandu-l ca invitat iarasi pe Iosif Szanto care explica mai in detaliu alimentatia care pe el l-a ajutat sa scape de simptomele bolii Lyme.

Ca o mica sinteza la emisiune pentru cei care nu au rabdarea sa asculte 50 de minute:

Iosif Szanto spune ca a renuntat la : carne, lapte, oua, zahar (in general toate proteinele animale) inca din timpul tratamentului cu antibiotice (desi medicii recomanda alimentatie carnivora, consistenta) si le-a inlocuit cu proteinele vegetale (care se gasesc in cereale, leguminoase, ciuperci, polenul crud, samanta de canepa, seminte neprajite s.a.m.d).

– toti bolnavii de Lyme au sangele foarte acid iar aciditatea declanseaza diverse boli ‘colaterale’ precum si inflamatii in organism (de aceea se recomanda procente mari de mancare alcalina care sa balanseze efectele bacteriei)

– borrelia se hraneste printre altele si cu grasimi, glucoza/zahar

– hrana  cruda e plina de enzime („are viata pe care ne-o transmite si noua”). Nota: broccoli e cel mai bogat in astfel de enzime.

– oricum, proteinele vegetale ar trebui sa aiba o pondere mai scazuta  (atat in cazul borreliozei cat si in cazul cancerului)

– dieta dr. Max Bernhard Gerson recomanda pentru terapia anti-cancer (nu toate se aplica si bolii Lyme) : stafide, curmale, caisele, prunele, afinele rosii (merisoarele),bananele, lamaia, mierea, fulgii de ovaz, pepenele galben/rosu, para, siropul de artar, varza, praz, marar, patrunjel, mazare verde, pastai verzi, radacina de patrunjel, rosii, gulie, usuturoi, salata creata, dovleacul, sfecla rosie, morcovul, cartofii (pe cat posibil crude). NU avem voie sa consumam: alcool, sodiu, bauturi reci, faina alba de grau, ciocolata, cacao, cafea, ciuperci, inghetata, castraveti, mustar, nucile, spanacul.

– in boala Lyme e important sa avem un aport de acizi grasi de foarte buna calitate (seminte de in proaspat macinate).

– se recomanda uleiurile presate la rece: dieta Gerson recomanda doar uleiul de in si uleiul de cinepa in alimentatie.

Enjoy!

 

Linkuri utile:

http://www.gerson.org/

http://www.roportal.ro/discutii/topic/60516-terapia-gerson-sperana-impotriva-cancerul/

 

10 comentarii la “Alimentatia in boala Lyme(2)

  1. Da, praf din copita de inorog si fiertura de orhidee portocalie, astea-s prostii fratioare, ia si fa tratament calumea cu antibiotice.

  2. cand o sa vad UN om vindecat durabil cu antibiotice o sa revin si eu la ele.
    pana una alta sunt doi oameni mai „publici” care au reusit cu „praf din copita de inorog si fiertura de orhidee”.
    esti invitatul meu sa bagi antibiotice in tine la nesfarsit. sa-mi comunici si mie rezultatul. succes!

  3. Buna ziua.
    Daca faci un tratament atat de agresiv cu antibiotice(caci cu asta trebuie sa incepi)un timp indelungat,poti trai cu vegetale?Ma uit la mine ca ma simt foarte slabita,imi tremura picioarele si mai sunt si alte zeci de simptome grele de suportat,cum va fi sa consum numai merisoare,fulgi de cereale,ierburi si altele de genul acesta?Eu sunt de acord si cu ele in mare parte,dar nu mi se pare suficient.Adica nu este bine sa consum o data pe saptamana o bucatica de carne de pasare fiarta si nu prajita crescuta in curte la parintii mei,sau 2 oua pe saptamana proaspete,sau lactate din aceeasi sursa sigura???Nu cred.Eu am tinut 3 luni de zile acum 2 ani in urma un regim alimentar bazat strict pe cruditati(bucataria fara foc-nu a lipsit nimic din ceea ce organismul are nevoie)+apifitoterapia sub indrumarea unui medic si ma simteam foarte,foarte slabita.Daca esti o persoana bine dezvoltata si sanatoasa cat de cat mai merge sa tii regimuri drastice,dar o persoana ca mine de 55kg diagn.cu Lyme de 4 luni si tratata pentru SM de 8 ani(mi-am facut praf organismul cu antiinflamatoare si imunomodulatoare),nu prea merge.Este cam tarziu pentru mine,dar poate va rasari soarele odata si pentru mine.Trebuie sa speram neincetat.Eu sunt de parerea ca este bine ca alimentatia sa fie in marea majoritate crudivora,dar ca fie combinata si cu o alimentatie bazata pe carne de pasare,peste,lactate,oua din surse foarte sigure.
    Va salut cu respect pe toti !!!

  4. Buna ziua.Am revenit dupa mult timp si veti rade de ce voi scrie,dar viata te invata multe lucruri.Vad ca nu a mai scris nimeni de atunci si acum vreau sa contrazic ce am afirmat mai sus.
    Am 20 de luni de antibiotice pe care le-am luat aproape continuu(cu mici pauze intre schemele de tratament)si…nu ma simt mai bine(analizele au iesit mai bunicele,dar simptologia e aceeasi si vad ca ma simt foarte slabita).Fiind si veche in diagnostic(8 ani)am ramas cu sechele definitive a spus dr. De acum am sa ma apuc de mancare naturista bazata pe cruditati si am sa las tot ce inseamna carne,oua,lapte si am sa fac sport atat cat am sa pot.
    Mai vorbim peste un 1-2 ani daca va mai exista blogul.Va salut pe toti si multumesc ca mi-ati permis sa ma alatur sa-mi exprim parerile.

    • niculina, se mai scrie pe blog dar la alte subiecte.
      ce sa spun? cred ca fiecare trebuie sa se convinga pe propria piele de eficacitatea antibioticului. unora le ia mai putin, altora mai mult. eu nu l-am crezut pe dl. Guranda cand imi zicea iar pe mine nu ma cred altii. intr-un final fiecare o sa-si gaseasca drumul. ceea ce nu trebuie uitat e ca recuperarea dupa atata antibiotic va fi infinit mai grea decat daca s-ar fi administrat 2, maxim 3 luni de antibiotic. Cum insa medicii care trateaza lyme refuza sa inteleaga asta, nu ne ramane decat sa asteptam valul de vindecati cu antibiotic pe care il asteptam deja de 2 ani si nu mai vine. In final te intrebi cu ce a fost mai presus medicul care te-a tratat de lyme absolut aiurea fata de cel care te-a trimis la psihiatru. Sunt curios ce vor spune cei care au incurajat oamenii sa ia 2-3 ani de antibiotic atunci cand vindecarile se vor lasa asteptate.

    • cam tirziu sciriu aiassta JALBA, dar poate citesti/cititi ; nu ca am facut chiar tratament de curditati ‘pur’ , dar am obs un lucru, ca si organismul/colonul ,etc normal ca nu ‘accepta’ sa ii tai brusc ‘carnea,oua etc’ adica cu ‘papa’ pusa pe tava , in loc sa se ‘chinuie ‘ sa scoata din altele. ceva de genu „de ai obisnuit copilu cu mere taiate felii, cu ‘soldatzei’ de mincare-bucatzele, cam greu se obisnuieste sa invetze sa muste, respectiv de ai obisnuit saminci decojite merele, etc,camgreu accepti sa minanci cu coaja SI SA RONTZAI COAJA MARUNTZEL PINA E APROAPE PASTA, abia atunci sa o incghiti, ; cere timp cere ‘puteree’ de ‘rumegare’ ori noi ‘civilizatii’ nu mai avem timp de ‘prostii”…

  5. Niculina, mai citeste si ce s-a mai scris intre timp pe blog, 20 de luni de antibiotice, ce as putea spune eu care am luat 1 luna, suntem diferiti, afectati diferit, dar daca nu merge ceva nu stiu care ar fi ratiunea sa mai insisti , mai schimba ceva, mai consulta alte pareri. Nu o lua brusc pe cruditati, si mai ales dezechilibrat, ca nu cred ca e bine, eu , in 6 luni nu am eliminat inca carnea si ouale, mananc mult gatit, chiar daca vegetal, ma simt slabit atunci cand insist mult pe cruditati sau vegetale, si sa nu uitam de psihic, marea componenta in afectiunile sau simptomele noastre.
    Sanatate multa.

  6. Oare unde este d-ul Vali ?
    A promis ca ne dezvaluie tratamentul cu care fratele d-lui s-a vindecat. Sunt curioasa ce medicamente i-au ameliorat simptomele!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ei, ei, Aviatorule, stii bine ca o ** miorita laie, laie bucalaie** nu mai are simptome dupa 21 zile de Cefort – halo, sunt eu Francisca – desii testele sunt pozitive, simptomele au disparut
    din 09.2011 sunt bine.Sunt chiar mai bine decat cei din jurul meu care nu au neuroborelioza!!!!!!!!!!!!!!!!simptomul care ma sacaie este pofta prea mare de mancare.
    Am mai scris ca am luat si iau in continuare : – picaturi Beres, calciu citrat de la Beres, vitamina C Richter, neurovitamine( cand fac pauza la picaturi Beres ), vigantolete. Am mancat si mananc foarte multi struguri. Acuma mananc multe caise, afine de cultura, alune de padure,merisoare. Legume, fara carne, am mancat 8 luni dupa operatia de bila. In perioada cu legume, fructe, seminte ( fara carne, lapte) m-am simtit numai binisor.Dupa ce am trecut la mancarea normala ( carne pui, oua, lapte soia, etc.) m-am simtit excelent.Nu am facut clisme, detoxifieri etc. Anticorpi pt.borelii voi avea toata viata.La un moment dat am incercat sa beau numai sucuri de mere, sfecla, morcovi – dimineata, catina, merisoare, afine, zmeura etc.- la ora 17. Vreau sa va spun ca nu m-am simtit prea bine asa ca am inceput sa mananc normal. Numai sucuri sau cruditati mie mi-au produs acid,balonare si stari de rau general. Niculina cu multa miscare, trebuie schimbat si mediul, simptomele se reduc treptat si la un moment dat remarci ca esti bine, apoi f.bine. O sa fie OK numai ca dupa asa o cantitate imensa de antibiotice organismul are nevoie de mult timp sa -si aminteasca datoria si modul de-a functiona corect.Sanatate, armonie si pace.Va sarut cu drag. Misterul fibromialgiei s-a elucidat. Am remarcat ca simptomele fibromialgiei sunt identice cu cele ale neuroboreliozei.

  7. Niculina, am omis sa scriu ca in spital am luat Liv52, esentiale, probiotice, etc. La analize nu mi-a iesit candida deoarece am luat miere cu scortisoara 21 zile, pe toata perioada cefortului. Si acuma pun pe salata de fructe multa scortisoara. Dupa 8 luni de la operatia de bila am luat 6 luni 2 tablete de triferment, Starea de rau dupa operatie am tratat-o, la recomandarea gastroenterologului cu bilicol, motilium( 3 saptamaini) apoi o luna de ibutin. Uit multe ca mintea nu prea vrea sa-mi amintesc de starile nasoale de rau si durere.In perioada cefortului I.V au inceput sa-mi dispara, la inceput, furnicile din ochi, vibratiile din antebrate, treptat durerile de incheieturi, durerile ascutite de langa buric, centurile din jurul toracelui, piscaturile dureroase si senzatiile de caldura de pe anumite parti ale corpului, ceata din creier. Durerea de spate s-a ameliorat dar mi-a trecut de tot dupa operatia de bila.
    Mi-au trecut acufenele si intepaturile din urechi adica tot cortegiul de simptome.As da orice sa stiu ca sunteti bine cu totii si urmaresc mereu poate apar noutati. Va transmit din energia mea iubire, va inteleg atat de bine pe toti si de aceea am scris din nou pataniile mele pt. a va da speranta si curaj.

  8. sa nu se creada ca am renuntat definitiv la carne…nu …rar mananc doar cand am ocazia sau pofta de ceva…si asta nu pentru ca incerc iar sa respect o regula ci chiar nu simt nevoia de carne…daca as fi dependent de un anumit aliment, acela ar fi cu siguranta cartoful prajit 🙂
    poate gresesc dar am convingerea ca daca nu exagerez in alimentatie sau nu devine un obicei sa consum ceva nociv nici nu imi va influenta sanatatea negativ…
    cu toate acestea, aproape sunt convins ca sunt adevarate anumite puncte din materialul de mai jos si anume : 3,5,6,9,13,15, discutabil 20…

    http://oliviasteer.ro/de-ce-nu-maninc-carne-partea-1/

Lasa un comentariu

