Culegere de studii referitoare la persistenta spirochetelor in organismul gazda. Forma chist.

Mi-a fost dat sa citesc si sa ma lovesc de o negare categorica a ideii de borrelioza tratabila asa greu. De la farmacisti (draguti de altfel 🙂 … sper sa nu citeasca aici…) cu care am discutat face 2 face la medici care se grabesc sa aduca acuze nejustificate si neargumentate celor care incearca sa trateaze boala lyme si complicatiile ei.

Daca acesti medici, insetati de a-si impune „deontologia” in ciuda sanatatii pacientului, s-ar fi documentat un pic, nu din spusele pacientilor ‘ipohondri, nici din spusele ‘colegilor” ci din spusele unor teste si studii stiintifice facute si care atesta persistenta borreliei in organism prin mecanismele de supravietuire care pot fi intalnite si la alte bacterii, poate ca ar fi tratat altfel „muscatura de capusa”. (vezi forma de cocoid de la Helyobacter).

Ani de zile si ulcerul s-a crezut o boala a stress-ului pana sa fie descoperita bacteria care il provoaca. Eu unul am suferit de ulcer intre varsta de 16 si 20 de ani. 4 ani in care am incercat orice, de la ceai de sunatoare la omez, omeran, ranitidina, orice pana cand in cele din urma am gasit un medic competent si am luat 10- 15  zile de antibioterapie tot combinata (si daca imi amintesc eu bine erau tot 3 antibiotice) si de atunci n-am mai avut nimic indiferent de excesele culinare. Chiar si in ziua de azi, dupa tzashpe antibiotice luate nu am nicio problema cu stomacul.

Intorcandu-ma din digresiune, vroiam sa spun ca da, parerea mea e ca medicii care au refuzat sa fie deschisi la posibilitatea unei cauze infectioase in declansarea unei pseudo-boli prost diagnosticata merita sa fie condamnati moral. Nu cred in balivernele cu „celelalt obraz”, „sa iertam ca-s si ei oameni si nu vor sa faca rau”.

Nu! chestiunea e simpla, daca refuzi sa te informezi ca si medic, sa te adaptezi noutatilor, sa ai o minte deschisa (caci medicina ca orice alt domeniu nu e batuta in cuie pentru eternitate), SA ASCULTI OMUL CARE TI-E PACIENT si daca prin diagnosticul tau condamni un om la suferinta o buna bucata din viata lui atunci da, se cheama ca te condamn moral.

Vorbeam de studii, mai jos am extras doar cateva „citate” dintr-un fisier pe care am incercat sa-l traduc dupa originalul in engleza. Nu mi-a iesit chiar in totalitate insa orice pacient, orice medic si orice om care pur si simplu vrea sa se informeze il poate intelege.

Transformarea ‘in vivo’ a formelor chistice de borrelia în spirochete normale 

Mai, 2001

APMIS, 109 (5) :383-8.

Gruntar I; Malovrh T; Murgia R; Cinco M.

Institutul de Microbiologie şi Parazitologie, Facultatea veterinară,

Ljubljana, Slovenia.

Abstract

Forma chistica (numita, de asemenea, spheroplasts sau forme ‘de infometare’) şi capacitatea ei de a reveni în forma normală de spirocheta mobila au fost deja demonstrate în Bb sensu lato.

Scopul acestui studiu a fost de a determina dacă formele mobile de B. garinii s-ar putea dezvolta din formele chistice, nu numai în in vitro, dar de asemenea, in vivo, in cobai injectati cu forme chistice.

Chisturi preparate în apă distilată au fost capabile să se converteasca în spirochete normale, mobile, în orice moment în timpul experimentelor in vitro cu durata de o lună, chiar şi după congelarea-decongelarea chisturilor.

Spirochete mobile s-au izolat cu succes de la 2 din 15 soareci infectati intraperitoneal cu forme chistice, arătând infecţiozitatea de chisturilor. Demonstrarea capacitatii uimitoare a chisturilor de a se transforma în spirochete mobile in vivo şi rezistenţa lor surprinzătore la condiţiile nefavorabile din gazdă ar trebui să conducă la studii suplimentare privind rolul şi funcţia acestor forme în boala Lyme.

––––––

Citate din articolul original

„Concluzii interesante pot fi trase din rezultatele experimentelor pe soareci carora li s-au inoculat chisturi:  B. garinii – forrma chistica isi menţine capacitatea de a muta în spirochete normale, nu numai în  in vitro, dar, de asemenea, in vivo şi, prin urmare, poate fi considerată infecţioasă, cel puţin în soareci.”

 „Bb inactiva – in stare dormanta de chist ar putea să fie rezistenta la antibiotice (ca urmare a activităţii metabolice scăzute) si sa supravietuiesca în cadrul conditiilor aspre de mediu. Forme chistice ar putea fi, prin urmare,  responsabile pentru eşecurile frecvente ale tratamentului cu antibiotice şi pentru recidive frecvent raportate in boala Lyme. „

Metodologia generarării de forme chistice de Borrelia burgdorferi

(1) O Brorson; (2) Brorson S.

(1) Departamentul de Microbiologie, Vestfold Sentralsykehus, Tonsberg

(2) Departamentul de Patologie, Ullevål Spitalul, Oslo, Norvegia

Abstract

Spirochete de Bb au fost transferate in apă distilată (106 per ml). Culturile au fost observate cu ajutorul microscopiei in camp intunecat (DFM), interference contrast microscopy (ICM) şi transmission electron microscopy (TEM).

95% din spirochete s-au fost convertite in chisturi după 1 min, si dupa 4 ore nicio spirocheta mobila nu a mai fost observata.

Când au fost transferate într-un mediu de creştere (BSK-H), chisturile

au devenit mai mici şi mai neregulate şi s-au umplut cu substanţe organice.

După 1 zi, 1 pana la 5 structuri subtiri au ‘încolţit’ din chisturi. Ele au continuat să crească atât în lungime cat şi in grosime până au atins o structura normala spirochetala. În cele din urmă, aceste spirochete nou-născute s-au detaşat de chisturi, timp in care mobilitatea lor a redevenit normala.

Prezenta metodă pentru a produce cantităţi mari de forme chistice B. burgdorferi se preteaza pentru studii suplimentare ale acestui microb unic.

––––––

Citat din articolul original

„… Formele chistice pot apărea în organismul uman şi pot explica perioadele lungi de timp de latenţă, rezistenţă la antibiotice sau rezultate negative serologice şi sensibilitate PCR scazuta.

Pleomorfismul Bb: Spheroplast, L-Form Variante fără perete celular

Mai-iunie, 1996

Infecţie, 24 (3) :218-26

Mursic VP, Wanner G; Reinhardt S; Wilske B; Busch U; Marget W.

Max von Pettenkofer-Institut, Ludwig-Maximilians-Universitat

Munchen, Germania

Abstract

Avand in vedere persistenţa clinica a Bb la pacienţii cu Lyme în ciuda tratamentului adecvat cu antibiotice, investigaţiile ‘in vitro’ ale variantelor morfologice şi ale formelor atipice de Bb au fost întreprinse intr-o încercare de a afla mai multe despre variaţia Bb şi rolul formelor atipice în borelioza Lyme, s-au izolat borreli de la pacienti tratati sau netratati, cu diagnosticul clinic de Borelioza Lyme pus. Mai mult, degenerarea borreliilor izolate în timpul expunerii la penicilina G, in vitro, a fost analizată.

Analiza morfologică de fond intunecat si scanare prin microscopie electronica a relevat modificări diverse. Bacteriile ‘supravietuitorare’ de la un numărul mare de pacienţi (60-80%), după tratamentul cu antibiotice au avut-o formă atipică.

Modificări morfologice in culturile cu penicilina G s-au dezvoltat treptat şi au crescut cu durata de incubare. Pleomorfismul, prezenţa de forme alungite şi structuri sferice, incapacitatea celulelor de a se reproduce, perioada lungă de adaptare si coloniile asemanatoare celor de mycoplasma sugerează faptul că Bb produce forme de spheroplast-L-form. Aceste forme fără perete celular pot fi un posibil motiv pentru care borrelia supravieţuieste în organism pentru o perioadă lungă de timp (probabil, cu toate antibioticele beta-lactamice) şi titrurile anticorpilor dispar şi emerg după revenirea la forma initiala.

––––––

Citate din articolul original

„Cu toate acestea, unii pacienti dezvolta simptome tardive în ciuda tratamentului adecvat cu antibiotic. Persistenţa Bb, chiar şi după tratamentul cu antibiotice a fost demonstrată prin biopsii din lichidul cefalorahidian, în piele, iris, inima şi articulatii” .

 „Foarte interesante sunt studiile lui Hoyer si King care au demonstrat pierderea unei parti din ADN-ul cromozomial într-o formă de L-Enterococcus (43). ”

Mai multe in fisierul atasat sau in originalul in engleza.

Lyme Disease[DOWNLOAD]

SI, cum v-am obisnuit, sa radem cu/de borrelioza Lyme:

Cred ca stiti celebrele parodii cu Hitler „finds out” din celebrul film „The downfall”. In filmuletul de mai jos, Hitler joaca rolul unui astfel de medic „deontolog”. Enjoy!

7 comentarii la “Culegere de studii referitoare la persistenta spirochetelor in organismul gazda. Forma chist.

  1. mnup. nu i-as condamna moral. moralitatea nu are nici o legatura. este doar vorba de malpraxis. mai ales atunci cand refuzi constient sa faci anumite analize ce sunt recunoscute la nivel international.

    da, stiu ce spun cand scriu malpraxis. este vorba despre tu doctor care nu te obosesti cand iti vin n+1 pacienti cu leziuni demielinizante si tu trimiti doar dupa elisa, apoi scrii frumos diagnostic screloza multipla. si ti-ai aranjat pacientul. si te mai uiti si stramb cand pacientul spune nu- vreau sa trimit si in alta parte analizele- . „cum, dar nu ai incredere in mine? ” nu pentru ca porti ochelari de cal, si vreau sa vad care este problema mea, iar daca tu nu esti capabil sa accepti sa verifici o ipoteza, o verific eu renuntand la tine”

    din pacate sunt multi prea multi care nu isi mai pot premite luxul sa mearga in alta parte si sa verifice ipoteza. pentru ca exista riscul sa nu mai poti iesi din acel spital-

    iar pentru asta malpraxisul sta pe capul lui Steere, CDC-ului si celor care au stabilit reguile diagnosticarii lyme. medicii au invatat de pe bancile facultatilor ca daca elisa este negativ, nici nu se mai pune problema de alte teste, nu este borrelia.

    iar la noi in spitale gasesti in general multa prostie invaluita in aroganta. daca medicii nu doresc sa recunoasca, ce pretentii sa mai ai de la farmacisti? mie prima reteta nici macar nu au vrut sa mi-o dea, spuand ca sunt prea multe medicamente… so???

    • Da, din pacate este mai mult decat malpraxis. Este incompetenta si iresponsabilitate!
      Cred ca va dati seama ca am mers la o multime de neurologi si nu numai, am fost in Infectioase Cj, Neurologie Cj, Spitalul CRF Cj, Spitalul Militar Cj, Medicala 3 Cj, Dermatologie Cj, Recuperare Cj, Neurologie Tg Mures. Sa nu va faceti impresia ca m-au vazut 2 medici. Cat am stat pe la usile cabinetelor. Si in fiecare luna mai faceam investigatii in masura resurselor financiare pe care le aveam, anticorpi, potentiale, etc. Va rog sa imi spuneti ca mai exista medici competenti in tara asta! Va rog! Unul singur dintre toti imi zicea, medic neurolog la policlinica studentilor, nu arata ca un SM, dar tot nu mi-a cerut alte teste pentru borrelia si/sau infectii.
      Daca atunci as fi citit mai mult despre diagnosticul diferential si metodele de investigare, nu as fi stat 4 ani cu un diagnostic gresit. Dar nu era treaba mea sa ma diagnostichez, ca eu nu sunt medic, eu sunt psiholog. Tocmai de aceea am si postat povestea mea pe forumul softpedia ca exemplu, sa nu mai treaca si ceilalti prin tot calvarul asta. Nici nu vreau sa imi amintesc!
      Pentru un Elisa negativ facut la vreo 2 sapt de la recoltare, am stat atata timp cu un diagnostic gresit.
      Eu am avut o eczema dishidrotica ingrozitoare in paralel cu debutul simptomatologiei debilitante si tot intrebam daca nu e o legatura intre problema neurologica si cea dermatologica. Nu si nu! Cum sa fie?! Eram la consultatie si la un moment dat erau vreo 6-7-8 dermatologi langa mine si nici macar unul nu a pus problema de a fi o cauza infectioasa. Nici macar unul.
      Eu nu am nici un cuvant de spus pentru toti acesti medici decat sa puna mana sa invete daca si-au asumat responsabilitatea pentru viata si sanatatea pacientilor.
      Daca eu as fi fost fiica unuia dintre ei, si-ar fi iertat vreodata acel medic cei 4-5 ani de chin si leziunile din creierul meu?!?!?
      Nu am cuvinte sa exprim ce simt fata de acesti medici. Pur si simplu nu am ce sa mai spun. E indignare amestecata cu revolta, nedumerire, tristete si mila. Mi-e mila de ei cat sunt de inconstienti.

  2. costin, materialele le ai cumva toate? studiul acesta il aveam si eu insa ma interesa sa le am in forma completa, nu doar abstract si Quotations.

  3. hahaha, costin ar trebui sa postezi videoclipul de la BUG MAFIA- Romaneste si in loc de senator sa apara cuvantul medic (cenzurata melodia bineinteles :))) ar fi realitatea dintre ei si bolnavii de lyme

  4. PAREREA MEA ESTE CA O MANA CRIMINALA FACE EXPERIENTE PE NOI. NU-I SCENARIU. ACEASTA BACTERIE TRAIESTE PE CAPRIOARE SI CERBI, SOARECI, DE AICI PUTEM SA O LUAM. CAPUSELE TREBUIE SA FIE PE O ZONA UNDE AU CE CE SA SE HRANEASCA. DE ACEA CRED CA CINEVA A LANSAT PESTE ORASE, ACESTE CAPUSE INFESTATE, PENTRU A IMBOLNAVII POPULATIA, PENTRU EXPERIENTE NOI. CUM ASA DE ODATA ESTE O INVAZIE DE CAPUSE..HAI! POT SA-MI EXPLIC FAPTUL CA IN ROMANIA NU S-AU FACUT STUDII SI DE ACEEA ESTE NECESAR, UN TRATAMENT, O STATISTICA, CATI O DUC PE PICIOARE, CATI O AU IN FORMA GRAVA, CATI MOR. NU EXISTA CAINI SI PISICI INFECTATI CU ACEASTA BACTERIE. ESTE EXCLUS ! ESTE O EXPERIENTA, O BOMBA.
    INTREBAREA CARE MI-O PUN SI EU: DE CE NU VIN LA TELEVIZOR SA NE VORBEASCA (SA FIE INVITATI) UN ENTOMOLOG DE RENUME, NUMAI IN CAPUSE (ACARIENI), UN MEDIC VETERINAR (CARE STIE MAI MULT CA UN MEDIC UMAN DESPRE CAPUSE), UN FARMACIST SI LA URM UN MEDIC UMAN CARE POATE BATE CAMPII…CAND L-AM AUZIT PE DR. LUI IONESCU CA, PACIENTUL TREBUIE SA MANANCE SELECTIV, NATURAL, ETC., ETC IMI VENEA SA SPARG TV. DE CE? DAR CAND AI O PNEUMONIE, MANANCI SELECTIV? FACI TRATAMENTUL CU ANTIBIOTICE SI GATA , TE-AI TRATAT SI AI SCAPAT. CER ESTE CA NU SE STIE EXACT IN AFARA TETRACICLINEI CE ANTIBIOTIC POTI FOLOSI PENTRU ACESTE SPIROCHETE. AM SCRIS FIINDCA MA TRATEZ DE ACEASTA BOALA PACATOSA SI AM SI UN SOT ENTOMOLOG

Lasa un comentariu