Am gasit o capusa infipta in piele. Ce sa fac?

S-au inmultit cautarile pe google legate de capuse gasite infipte in piele. Asa ca fac si eu un intermezzo despre asta.

So, am gasit o capusa infipta in piele. Ce fac?

In primul rand sa constientizezi ca esti un norocos ca ai gasit-o:)

Apoi sa n-o strivesti, sa n-o tasezi, intorci, apesi.

Sa nu tragi de ea caci o sa ramana o parte din capatana in tine. Nu vrei asta!

Sa nu torni ulei, benzina, pipi, saliva si alte treburi pe ea. Ar putea vomita tot ce contine direct in fluxul tau sanguin. Inclusiv borrelii, babesii, anaplasme si cate si mai cate.

Ideal ar fi sa ajungi de urgenta la camera de garda unde probabil vei da de un medic care ti-o va extrage chirurgical  si-ti va spune sa iei 200 mg doxiciclina 5 zile si esti in afara oricarui pericol. Evident, ramai precaut, dracu’ nu e asa de alb pe cat pare. Citeste doar pe aici ce insemna o muscatura de capusa.

Insa nu mereu poti ajunge la spital rapid caci esti in varf de munte sau la 30 de km de orice asezare. Si-atunci ar fi bine sa ai la tine asa ceva pe care sa-l folosesti gentil nu „din topor”:

Dar cum probabil nu ai avut o astfel de ustensila, ti-ai extras-o singur sau ti-a fost extrasa mai mult sau mai putin bine. Ideea principala ar fi sa faci testele DFM si WB super rapid, sa vezi daca e o infectie acuta, recenta sau ai deschis cutia pandorei si descoperi ca aveai borrelii in sange inainte de muscatura…. si apoi sa te apuci de antibiotic.

LATER EDIT: totusi trebuie avut grija cu profilaxia pentru ca e posibil sa aveti deja bacteriile in sange

Capusa pastreaz-o! nu ca amintire ci ca obiect al investigatiilor parazitologice care ti-ar putea spune daca ai sanse sau nu sa faci borrelioza.

In rest, timpul curge contra ta, cu cat mai repede cu atat mai bine.

What whould Bear Grylls do?

Well..

**************later edit:

si o vorba de la dl. dr. Ion via softpedia in aceasta privinta

14 comentarii la “Am gasit o capusa infipta in piele. Ce sa fac?

  1. Eu de la REAL l-am cumparat dar mi-a fost frica sa mi-o scot si cu el in geanta am mers la urgenta dar ei au zis ca nu stiu scoate cu instrumentul , l-au scos cu acul apoi mi-au facut antitetanus si mi-au dar reteta pt Doxi.

  2. Nu 100 mg de doxy ci 3-400 mg pe zi pana ajungi la un medic competent care se pricepe. Retine, 5 zile de antibiotic sunt INSUFICIENTE!

    Puteti va rog sa citati sursa afirmatiei de mai sus, in contextul in care discutati despre profilaxia postexpunere, la mai putin de 72 de ore de la muscatura? Va multumesc.

    • „The usual treatment for a fresh tick bite is Doxycycline (or a similar oral therapy) 400 mg per day for 4-6 weeks. Keep a watchful eye out for any new symptoms appearing, and mark the date you were bitten by the tick on your calendar. One tick bite can infect you with multiple infections in addition to Lyme disease, so be very watchful of your health over the following weeks, and follow up with an International Lyme and Associated Diseases Society (ILADS) trained Lyme Literate Medical Doctor (LLMD) if your primary care doctor is uncooperative.

      http://www.wildcondor.com/prevention.html
      http://lookingatlyme.blogspot.fr/2012/03/prophylactic-treatment-was-totally.html
      http://www.mvgazette.com/article.php?32750

      Dă clic pentru a accesa point&counterpoint.pdf

      Dă clic pentru a accesa Rebuttal%20to%20IDSA%20prophalaxis.pdf

      Dă clic pentru a accesa BurrGuide10%2008.pdf

      http://campother.blogspot.fr/2012/03/one-pill-of-doxycycline-is-not-enough.html

      Sunt studii clare care au aratat ca 200 mg/zi in doza singura este absolut ineficienta. Acum, CAT sa iei profilactic nu este mentionat dar in ghidul de tratament al lui dr. J. Burrascano se mentioneaza ca doxyciclina devine „competenta” impotriva diseminarii borreliei incepand cu doze de la 3-400 mg, chiar pana la 600 mg. Acum ca o fi asa sau nu, ‘abar n-am. ce e clar e ca 200 mg nu e suficient si ce mai e clar e ca stiu un caz de muscatura de capusa care s-a tratat cu 400 mg doua saptamani imediat dupa muscatura si nu are nici simptome si nici borrelia in sange. evident, nu cunosc daca chiar a fost infectat.

        • Cred ca aveati raspunsul-replica pregatit inca de cand ati scris primul comentariul. Ma intreb daca ati avut curiozitatea sa va uitati pe celelalte linkuri. Daca nu, va mai dau un link:

          Dă clic pentru a accesa wagner-3.pdf

          pagina 8 – despre infectiile recente.
          Adica sunt studii stiintifice (a se citi referintele) care au aratat ca dozele mici si scurte de antibiotic chiar si in infectiile recente (sub 72 de ore) sunt ineficiente. Mai mult de atat ce pot sa fac? e evidenta parerea dvs si chiar n-are sens sa polemizam pe tema asta. cred ca fiecare om face ce-l taie capul.
          de altfel, asociatia americana a decis sa lase la latitudinea pacientului (dupa ce a discutat cu medicul si i s-a prezentat ambele tipuri de abordari de tratament al infectiei recente) ce tip de medicamentatie doreste, scurta si fara riscuri sau lunga si cu riscuri cauzate evident de expunerea prelungita la antibiotic. asta tot in docuemntul pe care l-am indicat scrie. cititi-l, poate mai aflati cate ceva din studii medicale din state.

          • Evident ca am parcurs documentele inainte de a va raspunde. In noul link, de la pagina 8, este documentul pe care deja il citaserati -http://www.lymemed.nl/discussie/point&counterpoint.pdf
            – in precedentul raspuns. (deci nu mie clar care dintre noi nu a citit linkurile respective).

            In respectivul document, care nu este unul stiintific, de altfel, singurul „point/counterpoint” care are cat de cat legatura cu afirmatia initiala (legata de profilaxia postexpunere), in afara unei critici a metodologiei studiului pe baza caruia IDSA a facut niste recomandari, nu apare nici o schema alternativa/superioara de profilaxie postexpunere.

            De altfel, si dumneavoastra, si autorul respectivului document faceti confuzie intre eficenta unui regim in doza unica sau de scurta durata pentru profilaxia post expunere sau tratamentul „early disease”.

            • @ Florin Bejan: ” De altfel, si dumneavoastra, si autorul respectivului document faceti confuzie intre eficenta unui regim in doza unica sau de scurta durata pentru profilaxia post expunere sau tratamentul “early disease”.” oare asa sa fie? mi-ar placea sa aveti dreptate, insa:

              ” eficienta unui regim in doza unica sau de scurta durata pentru profilaxia post expunere” inceputa in primele 48 de ore de la muscatura, cu tratament de 12 zile – 200 mg de vibramycin pe zi s-a dovedit inutila in cazul meu.

  3. Si eu daca as putea da timpul inapoi as lua doza unica in doza suficienta ca asa nu a avut nici un efect ,la 6 sapt. aveam si IgG si igM si eu ma intreb dac-as fi luat doza de atac in cantitate tripla decat mi-au dat oare tot ar fi continuat infectia ,eu asta as vrea sa stiu? asa eu consider c-a fost apa de ploaie , si nu inteleg de ce nu se fac aceste studii care ar putea dovedi ca se-n-tampla in ambele situatii , iar pe viitor sa fie aleasa varianta eficienta……

  4. Vreau sa fiu rapid pentru ca am foarte mult de lucru pe santier in Tg. Mures, cu montajul barocamerei.

    In primul rind @Florin Bejan ridica o problema deosebit de importanta, pe care eu o consider nedocumentata suficient stiintific. Pentru asta ar trebui sa definim o serie de termeni.

    In general in capul VOSTRU este o VARZA generata de presa si de majoritatea celor care va trateaza care in materie de borrelioza prea putine stiu.

    Ar trebui DEOSEBIT intre trei notiuni fundamentale, adica in primul rind inteleasa semnificatia acestora:
    1 Profilaxia. Aceasta inseamna o muscatura de insecta cu un potential infestant, dar care nu genereaza neaparat o infectie. Dam tratament sau nu dam? Si ce anume ce dam si in ce doze? Despre sensul unor astfel de tratamente orbeste, cu spectru larg, imi voi spune in citeva zile parerea.

    2. Tratamentul acut. Aceasta inseamna un pacient care SIGUR nu a avut borrelia si in urma unui eveniment (care dupa parerea mea ar trebui mai bine definit in sensul nu numai al muscaturii de capuse ci si al transfuziilor sau orice intepatura potential infestata) capata o specie sau alta din grupul Lyme. CHEIA unui tratament initial corespunzator este ca aceasta infectie chiar sa fie una acuta. Aici as vrea sa dau un exemplu, chiar cel de mai sus al lui @Vero: aparitia rapida a IgG-urilor demonstreaza TOCMAI un aspect EXTREM DE IMPORTANT SI COMPLET NEGLIJAT DE MEDICINA MODERNA: daca pacientul avea borrelia, muscatura de capusa nu inseamna infectie primara, ASTFEL CA ESTE NORMAL SA NU RASPUNDA LA TRATAMENTUL INFECTIEI ACUTE.
    De aceea EU RECOMAND RAPID DUPA MUSCATURA; INAINTEA oricarei scheme de antibiotic: microscopia in cimp intunecat si WB sau RNAT cit mai complex pe IgG-uri. De ce acest lucru? SIMPLU daca unul din aceste teste iese pozitiv, ATUNCI voi infectati capusa si nu ea pe voi! ADICA profilaxa sau tratamentul primar ar trebui aplicat capusei, iar celui muscat tratamentul cronic

    3. Tratamentul infectiei sistemice (cronice).

    Cu stima,
    Dr. Ion
    P.S. daca aveti nevoie de link-uri legate de cele afirmate mai sus, puteti sa ma citati in calitate de fost director de Institut de Medicina Hiperbara (Bielefeld/Germania), fost coordonator al Academiei de Medicina Hiperbara (Bremen – ZTÜM) si formator de cadre, fost medic sef coordonatoir al sectiei externe de medicina hiperbara al Spitalului Militar American Landstuhl (Rammstein), actualmente medicul sef al Centrului de Medicina Hiperbara Constanta dar si coordonator al doua proiecte importante pentru peisajul medical roman:
    1. Spitalul din Tg. Mures, in constructie, spital care va integra o serie de sectii printre care cele de terapie intensiva, infectioase si medicina hiperbara, spital care functiona sub conducerea mea dupa protocoalele stabilite de mine
    2. Institutul de Medicina Hiperbara din Bucuresti, proiect initiat de Primaria Capitalei, dar care se desfasoara sub conducerea meu, proiect legat de constructia unei Clinici de Medicina Hiperbara in Spitalul Victor Babes, Clinica care de asemenea se va afla sub conducerea mea.

  5. Multumesc D-le doctor ION ca m-ati facut sa inteleg ca nu doza de Doxi era problema imediat dupa muscatura ci efectuarea imediata a microscopiei in camp intunecat (despre care la vremea aceea nici nu stiam ca exista si W b. sau RNAT complex pe IgG-uri care de asemenea-mi erau straine intrucat pana la evenimentul cu pricina eu am fost un om f. sanatos , cu fisa la medicul de familie dar pe care erau scrise doar datele si antecedentele personale si heredocolaterale. ) Oricum ma bucur ca treptat se mai face cate un pas mic dar important in elucidarea si tratarea eficienta a acestei boli. . Eu de cate ori aveam un simptom legat de capusa ma invinovateam ca n-am luat initial o doza de atac pt. a stopa infectia in fasa dar acum m-am linistit ca nu depindea de mine ce trebuia facut imediat dupa muscatura ci de X factori care-si pot gasi oricand scuze ca nu aveau Kituri , microscop adaptat etc… ??? Va doresc sa reusiti cat mai curand sa finalizati cu bine si cum va doriti cele 2 proicte medicale spre folosul celor suferinzi . Inca odata multumiri ca asa ocupat fiind va faceti timp sa ne elucidati aspectele intunecate ale acestei URATE boli.

Lasa un comentariu