Filozofii la ceas de seara

Sunt educat in inginerie si in general toata educatia pe care am primit-o a fost in domeniul real. Toate dorintele mele au fost legate de tehnologie, sa pilotez avioane, sa zbor in Cosmos, aidoma celorlalti visatori de varsta mea.

Undeva insa a existat un punct de inflexiune care m-a tras mai mult pe latura umanista a lumii materiale. La inceput concretizandu-se prin carti, ulterior prin arta, umanismul m-a adus in fata unei concluzii destul de personale:

Exista multe lucruri misterioase si nevazute in lumea asta, multe secrete si mistere, conspiratii si intrebari la care nici stiinta nu poate raspunde. Lucruri ce ar putea fi cel mai probabil masurate, doar ca nu cunoastem inca in ce fel sau…poate nu vom cunoaste niciodata cum.

Chiar si dragostea, lumina, intunericul si frica sunt sau vor putea fi demonstrate stiintific si cuantificate intr-un mod pe care poate nu-l intelegem inca sau poate da.

Daca am putea masura toate aceste sentimente, energii, aparent nemasurabile, poate am putea intelege mai bine efectele profunde pe care manifestarea lor o are asupra lumii materiale si poate in felul asta intrebarile legate de scopul vietii ar fi rezolvate.

Cred ca lumea in care traim ar fi infinit mai buna daca am recunoaste cu totii ca emotiile si gandurile sau sentimentele influenteaza mediul la toate nivelele, de la stiinta la celule si am putea considera chiar ca ele trec de lumea noastra. Daca am intelege cum si in ce masura, am avea si aceasta dimensiune exacta, usor de inteles, asupra influentei noastre, a viului, in lumea materiala si imateriala.

Caci imaterialul trebuie sa existe si el ca un produs al materialului. Spunem ca intunericul exista doar ca opus al luminii pentru ca altfel nu-l putem defini logic, cu atat mai putin sa-l masuram. Insa cum am putea nega existenta intunericului avand in vedere ca el (sau imaterialul, dupa caz) umple cu mult mai mult spatiu decat o face lumina? Cum am putea crede oare cu siguranta ca unele sentimente care apar in absenta materiala a unei persoane nu produc totusi o legatura in acest continuul spatiu-timp pe care noi, umanitatea, l-am descoperit de curand.

Vedeti? cred ca logica, ratiunea sunt produse ale oamenilor in incercarea lor de a intelege „cu simturile” lumea inconjuratoare. Ratiunea e ceva ce-ti spune ca pentru a deschide broasca unei usi trebuie mai intai sa ai o cheie. Sa crezi doar in ratiune e ca si cum ai crede doar in jumatate de Luna pentru ca poti vedea (sau demonstra cu mijloacele de acum) numai acea jumatate luminoasa.

In momentul asta, logica si ratiunea pot fi cele mai sigure optiuni pe care le avem dar in acelasi timp trebuie sa admitem ca lucrurile pe care nu le vedem (sau percepem) sunt reale, pe unele le-am aflat aprioric prin modele matematice, pe altele n-am invatat inca s-o facem.

Suntem produsele propriei noastre intelegeri. Intelegere aflata intr-o continua expansiune, intr-o continua adaptare si intr-o continua relativitate.

Unicul mod de progres personal si ca tot e sa stii ca nu stii nimic 🙂

17 comentarii la “Filozofii la ceas de seara

  1. Constatarea lui Descartes , este o confirmare a cunoasterii incomplete a legilor Naturii terestre si mai ales a celei (celor) universale. Mai mult, se vorbeste din ce in ce mai mult de „inteligenta emotionala” ca de ceva firescsi nu e de mirare, deoarece nu totul se intâmpla in viata noastra si a celorlate vietuitoare dupa logica stiintifica (cel putin dupa cea umana). Desi îmi place sa consider Matematica un joc divin, cu omologul ei uman Sahul (dupa chipul si asemanarea sa), ramân atâtea de luminat in mintea noastra, ca numai logica divina le poate solutiona , iar inteligenta noastra emotionala e nevoita a le accepta.

  2. Buna , Sunt o cititoare a blogului desi nu am avut nici o tangenta cu subiectul dar mi-au placut foarte mult articololele, folositoare pentru oricine doreste sa cunoasca o alta perspectiva a vindecarii. Am nevoie de un sfat din partea ta si a cititorilor : fiul meu de 4 ani a fost intepat de o capusa ieri diimieata, in casa . Foarte stupid deoarece noi locuim la etajul 2 si cred ca aceasta capusa era in pantalonii lui care erau recent luati de pe uscatorul de pe balcon.
    In interval destul de scurt a dorit sa mearga la toaleta si atunci am vazut capusa agatata de pielea lui, am luat-o si a ramas ca o intepatura de ac. Capusa traieste si azi, am inchis-o intr-un borcanel.
    Nu am mers la urgente deoerece el nu a luat pana acum antibiotice si stiam ca doar atunci cand apar semne in jurul intepaturii e cazul de mers la medic.

    Intepatura e ok, fara semne specifice , dar s-a trezit de dimneata cu o stare subfebrila si acum inpece paranoia. Poate fi un semn al intepaturii, sau o coincidenta ? Ce ar trebui sa fac mai departe ?

    Multumesc!

    • Ha ha. Exact la articolul asta ma asteptam sa stabilim discutia. Nu recunosc participantii, inseamna ca a trecut mult timp de cand am parasit sufrageria Ciobanasului. Si tot neaviator il gasim si acum. 😉
      Salutare prieteni!

    • Zaresc niste seminte de cand am fost noi?!
      Vad ca nici Ciobanasul nu e foarte activ. S-o fi vindecat toata lumea si s-au lasat de bloguit.
      Unde e vechea echipa?!
      Si dr sa ne mai mustruluiasca putin, sa ne zica de „clisme cu ghiata”. Ce vremuri! Cand ne clocotea minociclina in vene si in neuroni.

  3. 🙂 da . dar acum nu ne mai clocoteste minociclina si tot zuze suntem . sa vezi ce ne mascareste cibanul cand vine pe acasa

    • Pai nu ar fi prima data! Cred ca ne cunoaste deja, stie de ce suntem in stare.
      Putem vorbi despre efecte secundare ale minociclinei pe termen lung si foarte lung. Dar cine o sa ne creada fata?! Numai cine a testat si a indurat.

  4. efectele minociclinei la mine sunt inca foarte prezente chiar daca au trecut anii. Digestia e afectata si nu mai pot digera orice . Si asta nu se aplica doar la mancare 😀

    • Irino,
      Subscriu. Nici eu nu mai pot digera orice, tot de pe vremea minociclinei.
      Plus ca am ramas cu o tendinta spre reactii nespecifice de tip alergic atat la medicamente, cat si la alte elemente. 😉
      Dar cred ca suntem pe drumul cel bun, orice o fi insemnand asta.
      Vad ca Ciobanusul nu ne-a reperat prezenta pe blog. Il asteptam. 🙂
      Numai sa nu vina cu bota la noi. :))))

    • Fata, suntem singure pe blog sau mi se pare mie?!
      Da, sa stii ca m-am gandit la Dr. E foarte probabil sa ne prinda pe blog si sa ne pedepseasca crunt cu o tura de abx combinate. Ha ha! Ma simt ca o scolarita care a chiulit de la ora de mate.
      La un cistus cu ghiata ma bag. 😉 Face bine la silueta!
      Dar nici Costel nu mai e?! Nu mai e nimeni?!
      Nici Costin nu zice nimic…
      Parca suntem intr-un thriller din ala dubios in care toata tensiunea filmului e data de asteptare si de faptul ca nu se intampla nimic… Ma astept sa treaca niste rotocoale de ciulini din Baragan.

  5. ba sa-mi fie cu iertare. Ciobanasul exista. De ceilalti nu am informatii.
    Probabil actioneaza in subteran si militeaza pentru diagnosticul „corect” pus numai de detinatorii adevarului: dr. Rosca – dr. Ion – lymediagnostic.ro si restul detinatorilor ai adevarului aparuti ca fluxul marii si disparuti ca refluxul.
    Dar inca o data, sa dam vina pe conspiratia mondiala care nu vrea ca tu sa descoperi ca ai lyme.

  6. Intunericul nu poate fi masurat. Pentru ca nu exista. Ceea ce percem noi drept intuneric este absenta luminii, care este compusa din fotoni, deci masurabila
    (intensitatea ei).

Lasa un comentariu

