Despre cum am tinut dieta Oshawa, nr. 7 si am supravietuit

IMG206

Din ciclul „sa ne maltratam corpul cu dieta vegetariana si detoxuri” am ajuns sa tin dieta Oshawa, nr.7, categorisita cea mai dura dieta dintre cele recomandate de cel cunoscut ca fondatorul macrobioticii. Scopul dietei a fost de detoxifiere mentala si fizica.
Dieta Oshawa se tine 10 zile doar cu grau, mei, hrisca si orez, sare + apa plata/distilata. totul fiert sau copt. totul integral. In orice combinatie si in orice cantitate.
Mie mi s-a parut ca un post negru in care nu ti-e foame. In rest, cred ca asta e si ideea acestei diete. In teorie se spune ca cerealele enumerate sunt de tip „yang” si-s menite sa indrepte excesele de energie de tip „yin” ce ar putea exista in organism.
In mare e ca si cum n-ai manca nimic avand in vedere ca cerealele nu prea au ele gust cine stie ce chiar si daca le adaugi sare.
Primele 3 zile au fost mai grele cand aveam senzatia ca orice miros de mancare imi inunda narile. Am avut si un moment greu cand aflandu-ma la cumparaturi intr-un hypermarket (cumparam orez, sic!) m-am trezit la raionul patiserie si sa vezi acolo mirosuri!
Insa am rezistat!
Urmatoarele zile au fost destul de lejere obisnuindu-ma cu mesele insipide si inodore (doar mamaliga de mei ce ma mai bucura culinar). Ultimele 2 zile insa m-am simtit superb, am avut o super energie, energie care oricum se manifestase inca de la inceputul postului prin nevoia de a ma misca pana la ore inaintate din zi. Mintea a devenit si ea mai clara si chiar si serviciul a inceput sa mi se para interesant 🙂

Dupa cele 10 zile, prima masa mi-a oferit o stare de beatitudine de natura divina (am mancat paste cu legume la cuptor) si am avut toata dimineata o dispozitie foarte buna.

Insa cam atat. Poate ca m-asteptam la prea multe de la dieta asta, nici nu stiu exact la ce sa ma astept insa la nivel fizic nu s-a intamplat nimic, nici nu am slabit nici nu m-am ingrasat (oricum simptomele persistente cu ochii au disparut de mai bine de doua luni fara vreo legatura cu dieta). Psihic vorbind cred ca am capatat un fel de control total asupra corpului invatand sa-l fac sa reziste la toate „poftele” si parca am recapatat puterea de munca psihica mai intensa si o oarecare stabilitate emotionala 😛

Mai presus de toate am constatat pe propria piele cata energie iti dau cerealele si de ce ele ar trebui sa fie la baza alimentatiei intr-o proportie mai mare (nu doar cele 4 ci si amarant, quinoa, couscous, malai, etc).
Stiu de problemele cu glutenul si cu graul modificat genetic insa dupa parerea mea sunt putini acei oameni care chiar au o intoleranta la gluten (cel putin in Romania) neasociata cu alte cauze iar ideea cu organismele modificate genetic eu zic ca se mai gaseste si grau nemodificat si chiar daca e modificat, nu e dracul atat de negru caci dupa parerea mea mai mult rau ne facem daca psihic suntem terorizati ca totul e rau, modificat, toxic decat daca consumam intr-o oarecare masura produsele respective. sunt convins ca organismul uman e mai destept decat orice si stie sa se adapteze schimbarilor si sa scape de ce e toxic. poate ca nu mai descompunem graul ca acum 200 de ani insa tot il descompunem!
Ideea e sa ne protejam de ce se poate iar de ce nu, sa nu punem la suflet. Parerea mea e ca ar trebui sa introducem in dieta macar 25%  alimente de tip cereala.

Cum pe acest regim se produce si un detox spiritual, e bine ca pe parcursul lui sa evitati certurile, starile negative si sa petreceti pe cat posibil timpul in calm, tihna, meditatie, rugaciune, citit si alte activitati conexe.

18 comentarii la “Despre cum am tinut dieta Oshawa, nr. 7 si am supravietuit

  1. Fain Costin ca ai putut tine aceasta dieta, eu nu am auzit de ea, sigur are efecte bune , nu putem neglija importanta hranei in starea de sanatate, mai ales astia ” dereglati”.Eu in schimb am introdus painea pustniceasca , aproape zilnic, si in combinatii cu seminte, mai ales cu cea de floarea soarelui, mie chiar imi place , nu ma fortez sa o mananc, e buna .
    Ps. Daca vezi ca nu mai scriu pe blog, mai ales in contradictie cu Sandu, inseamna ca m-am apucat si eu de dieta asta, oricum ma gandeam la cat am mai putut scrie in ultimele zile, si nu numai, pe blogul tau, si cum nu am mai fost in stare sa scriu 10 % macar ,pe al meu, dar sper sa recuperez, ca semnele sunt destul de bune.

  2. am tinut si eu diata oshawa , dupa cum am mai spus . E o dieta de purificare fizica, psihica si spirituala. Mi-a fost greu s-o duc intrucat m-am confruntat cu constipatia . N-am prea stiut sa rulez cerealele si am mancat mai mult orez insa peste toate neplacerile de gen… efectele au fost bune la nivel intestinal si implicit la nivel psihic. Am asa senzatia ca mi s-a limpezit mintea si gandesc mai clar . S-au mai ameliorat si problemele cu ochii si durerile de spate
    si cu energia sunt pe plus
    O s-o repet periodic si in plus o sa introduc cereale de buna calitate in alimentatie . Sa vedem ce iese 🙂

  3. Buna,
    Am inceput si eu aceasta dieta. Sunt in ziua a patra si…din a doua zi am dureri groaznice de cap 😦 . Am slabit 1.5kg iar tenul meu este mult mai luminos, cu porii inchisi. Nu mi se pare greu de tinut, pentru ca painicile alea din faina integrala sunt super bune (le voi prepara si dupa dieta 😛 ), iar graul fiert e chiar ok. Pana acum sunt ok, sper sa rezist cele 10 zile. Dor sa scap de durerea asta de cap care ma sacaie maxim.

    Bafta tuturor! Ne auzim la sfarsit.

  4. A sasea zi de dieta..Abia astazi am simtit ameteli si dureri de cap..Nu cred ca e o dovada de detoxifiere cat de anemie accentuata..Am slabit 3 kilograme in 6 zile dar grasimea abdominala este la locul ei..Alte avantaje nu vad deocamdata in planul sanatatii..Nici nu vad vreo ameliorare in planul aspectului fizic..Ba ,dimpotriva..Eu am reusit sa-mi fac testul care determina calitatea YIN-YANG a unei persoane si mi-a iesit 85 % Yang , 15% Yin..Ma intreb daca ,nu cumva , in aceasta situatie ar fi chiar daunator sa accentuez prin dieta latura Yang.Este adevarat ca dieta nu face bine oricarei persoane…

  5. Pingback: Regimul Ohsawa – detoxifierea si purificarea corpului, a mintii si a spiritului | Inima Fericita

Lasa un comentariu

