Despre dieta saraca in calorii si post

Va invit sa urmariti un documentar despre beneficiile unei diete usoare – hipocalorice, axata in principal pe alimente hipoproteice, usoare si despre modul in care o astfel de dieta modifica structura ADN si scade influenta genelor care predispun la diverse boli sau la imbatranire. Totul stiintific, testat medical si foarte accesibil celor care inteleg engleza.

Ideea de baza e simplitate, ponderatie (mese mici), fara prea multe proteine zilnice, fara grasimi si zile de post sau de „fasting” din cand in cand in care sa bei doar sucuri sau sa mananci foarte putin.

Eat, fast and live longer

Sigur ca da, puteti sa urmati si dietele de tip LCHF (low-carb high-fat)  si sa bagati grasimi in voi si niciun pic de leguma caci am auzit ca cica asta ar ajuta in sustinerea corpului in lupta cu borrelia in timp ce vegetarismul e o ofensa pentru corpul nostru. Cel putin asa se afirma prin alte parti.

In general e bine sa le incercati pe toate insa nu pe perioade scurte ci a la long (minim un an) si eventual daca va vindecati consumand 30% grasimi de porc, vita, gasca sa veniti sa-mi dati de stire sa ma apuc si eu de mancat cotlete de porc si jumari 🙂

8 comentarii la “Despre dieta saraca in calorii si post

  1. Pai daca se descopera dieta cu carne care sa ma scape de borelia maminc numai gretar si beau vin.asta pt resveratrol.dar deocamdata nimai stiu gustul de proteina animala.bun documentarul

  2. Eu am facut treaba asta fara sa ma gandesc la longevitate, ci cu totul la altceva, adica la o vindecare , la o stare de bine, nu stiu cati dintre noi se gandesc la longevitate. Acum 3 ani am avut 75 kg, acum am in jur de 64 kg, mananc destul de mult cate o data, alte ori cam putin intr-o zi, ca sa imi pot mentine un nivel de energie suficient, post inca nu pot sa tin, cred ca undeva trebuie gasit un echilibru intre ce mananci , cat mananci, si cam cat consumi, ca sa nu dai in deficiente nutritionale, care si astea sunt rele.

    • postul de 24 de ore nu reprezinta niciun pericol pentru majoritatea oamenilor fie ei bolnavi sau nu. sigur, nu vorbim de cazurile grave desi din cate stiu eu Valeriu Popa prescria bolnavilor de cancer posturi cu apa distilata de 7,14,21 de zile!!!
      ideea cu postul de 24 de ore e ca ii permiti organismului si in special sistemului digestiv sa se odihneasca. sa ne gandim ca practic stomacul functioneaza constant mai ales la mul modern care tot timpul e obisnuit sa „ciugule ceva”, covrigei, chipsuri, stickuri, guma, bomboane, etc…
      Prin post toate procesele astea se opresc iar energia in surplus e folosita la alte procese din organism cum ar fi repararea celulelor bolnave, etc
      de ce zic ca nu reprezinta vreun pericol? pentru ca oricum am da-o, corpul isi face rezervele lui de nutrienti indiferent daca tu l-ai obisnuit cu mancare constant sau nu. e o procedura de aparare pentru „zile negre” cu care am fost programati. astfel incat atunci cand procesul de hranire e stopat, corpul recurge la acei nutrienti si totul e ok.
      Nu mai vorbesc de antrenarea vointei pentru a recastiga lupta cu poftele care iti da un sentiment de stima de sine 🙂
      Am sa scriu mai pe larg despre post intr-unul din articolele viitoare. Eu am reusit sa tin cel mai mult 36 de ore pentru ca asa imi propusesem nu pentru ca n-am mai putut, in rest, un post negru saptamanal de 24 de ore nu poate fi decat benefic in conditiile in care totusi alimentatia celor 6 zile este echilibrata pentru ca sunt multi ca au impresia ca se hranesc insa au carente majore din cauza monotoniei alimentatiei: cremvusti, cartofi, fasole, carne, lapte, oua si …cam atat….

      • Ciobanase si eu am incercat un post negru dar ma ia ameteala si ma arde stomacul.desi beau apa multa sa ma linistesc nu reusesc.ai vre o idee caeesa ma poata ajuta.?

      • Soacra mea a reusit sa tina postul de 40 de zile cu apa…. De fapt facea asa: toca marunt niste verdeturi si turna apa distilata peste ele. La cateva ore scurgea acea apa si o bea cu lingurita asa pe parcursul zilei.
        Mai stiu ca avea un pahar micut ca de tuica cu un deget de orez pe fund si ala cu apa…si bea si apa aceea.
        In primele zile se simtise foarte rau. A stat la pat. Vedea negru in fata ochilor si nu se putea tine pe picioare. Apoi a fost tot mai bine ajungand ca la 2 saptamani sa aiabe atata energie incat se ducea cu migrobuzul dupa Marfa pentru magazine…….si cara frate genti din alea de 2 ori cat ea.
        Ea a tinut ptr o tumoare mare la san, A fugit de la Fundeti..din sala de operatie. Povestea e de acum 12 ani parca…… De 10 ani lucreaza in Italia. Oare a functionat??? Tumoarea e tot acolo dar micuta si….nu a mai suparat-o decat acum 3 ani cand uitase de dieta. Mi-a zis ca acolo mananca zilnic salate cu zeci de cruditati rase, ulei de masline la greu. In rest se cam destrabaleaaza culinary cu scoici, fructe de mare, cafea buna, dulciuri.
        Faza e ca totusi a rezistat atunci.
        Eu am incercat dar post doar cu apa nu pot. Fac urat rau la foame. Dar numai cu sucuri de fructe si legume…da!
        Din pacate am tendinta de a manca prea mult, chiar si de regim. Portii prea mari… Ma cearta sotul rau pentru asta.
        Adevarul e ca nu mai vreau sa mai slabesc…
        Pe Gerson erau interzise toate grasimile, inclusive semintele…..
        M-am abatut si am reintrodus uleiul presat la rece: masline, seminte de struguri…. Ala de in era indicat dar……il iau asa cu lingura stramband din nas ca nu e gustos.
        Ma simt mai ok cu ulei adaugat asa in hrana rece.
        Organismul il cerea…asa am simtit.
        Si uneori, in zilele in care alerg si nu ajung acasa… mai rontai o coaja de paine integral, covrig uscat….. Poate au fost 2-3 pe luna……dar da, m0am abatut.
        cred ca important la orice regim e sa nu devenim „habotnici”, stresati datorita lui. Adica lesin de foame pe microbus ca vezi Doamne nu am paharul meu de suc preset la rece…… sau merg azi la reuniunea cu colegii de liceu si sa cad pe acolo ca vezi eu nu mananc nimic din ce e pe masa aia……. Chiar mi-am propus sa sortez de pe platouri si de ar fi sa mananc doar frunzele de décor….macar ..stiu ca am participat la masa aia.
        Faza cu carnea si grasimile alea in Lyme… eu o vad o tampenie.
        Acum 2 zile am fost la reumatolog.
        In afara de faptul ca la masuratori am iesit cu piciorul stang mai scurt cu 2 cm( Ah, stiam eu ca necesit picioare mai lungi, s-a facut o nedreptate clar…)…in rest… spondilita mea nu a evoluat cu sudura deloc. fara sa-i zic eu ceva, dupa simptome m-a luat dr asa: „Poate ai ceva infectios cronic, stiu si eu…o artrita atipica……poate Borrelia ceva?”
        Ha!
        Merci de articol!! E pe gustul sotului meu care e adeptul a maxim 2 mese pe zi… din care una e doar de fructe. El considera ca daca nu consuma…nu-I nevoie de „combustibil” cat „masina e in garaj”…..

Lasa un comentariu

