Medicina Isihasta

Parintele Ghelasie Gheorghe a scris o carte numita „Medicina Isihasta” pentru ajutorarea celor cu boli grave. Medicina Isihasta este o medicina a Intregului. Trup si suflet. Parintele vorbeste despre alimentatie ca un dar divin iar hranirea inseamna mai mult decat ingurcitarea unor alimente, inseamna un ritual divin. Alimentelele recomandate sunt cele naturale, vii, baza fiind cerealele in proportie de minim 50% „in intestine trebuie sa fie permanent 50% cereale pentru ca organismul sa nu se auto-intoxice„, principiu pe care il gasim si in filosofia Yang a lui Oshawa (asa-numita Paine Pustniceasca, cea facuta doar din faina de grau integral dospita 7-8 ore si coapta la soare sau la o temperatura de maxim 30 de grade este considerata punctul de start in terapia isihasta). Desi o caut de cateva luni, cartea este epuizata la toate librariile online, semn ca valoarea ei este una imensa. Din punctul meu de vedere, valoarea ei este apropierea de „romanism”, de simplitatea mioritica. Nu este asa complicata precum Gerson de exemplu dar asa cum am reusit eu sa spicuiesc de pe scribd (unde in sfarsit am gasit un fragment important din ea) atinge subtil toate aspectele care dau Intregul. De fapt, documentul de pe scribd pe care il puteti vedea aici.

Intelepciunea terapiei isihaste nu vine din lecturarea unor informatii si punerea lor intr-o carte sub alta forma asa cum deseori se intampla in cunoscutele carti vestice, parintele Ghelasie nu ar fi avut cum sa faca asa, ci vine din intelepciunea duhovniceasca in stransa legatura cu ceea ce numim cadru natural si divinitate.

Inca n-am citit suficient din cele 50 de pagini de pe scribd insa mi se pare una din cele mai de bun simt terapii pentru orice bolnav aflat atat in tratament alopat cat si pentru cei care aleg sa mearga spre vindecare doar natural. E naturala, e simpla, e romaneasca.

Mai jos va invit sa urmariti un interviu in trei parti (~ 30 min) cu Parintele Ghelasie despre Medicina Isihasta pentru a va face o idee. De asemenea e foarte util sa aruncati un ochi si pe paginile uploadate pe scribd (50 din 342 ale cartii). Sper sa reusesc sa gasesc cartea pentru a veni cu mai multe amanunte caci dupa ce voi considera ca etapa detoxifierii exacerbate a trecut, dieta isihasta mi se pare o dieta pe termen lung fara multe dureri de cap datorate dietelor sofisticate, briz brizuri gen germeni, alge, turmeric si alte alimente care nu apartin pamantului romanesc (nu ca n-ar fi bune insa credinta mea e ca organismul decodifica cel mai bine mancarea specifica locului in care s-a nascut).

Vizionare placuta!

p.s: daca o gasiti pe undeva, dati de stire!:)



28 comentarii la “Medicina Isihasta

    • din ce am vazut sunt mai multe volume, o intreaga serie insa cu referire la hrana sunt tri carti.
      vol. 3 – medicina isihasta
      vol. 7 – retetele medicinii isihaste
      Taina Hranei

      vol. 7 se gaseste totusi. poate ar trebui inceput cu el pentru ca si Parintele Ghelasie spune ca mai intai mananci si apoi intelegi. ma gandesc ca vol. 3 e de fapt partea teoretica a medicinii isihaste, la fel si „Taina Hranei” care este o abordare subtila a ceea ce inseamna hrana ca un aspect care ne sustine subtil fiinta. „Nu mancati ca sa consumati, mancati ca sa va hraniti” 🙂

      • Te rog da-mi un link unde se gasesc cartile – care se gasesc in acest moment! Sa nu mai caut bezmetica pe internet!
        Nu mai am rabdare si cei de la care cumpar eu carti de obicei nu au deloc. Merci!
        God bless you! 😉

  1. Uite un mod de viata sanatos, si pentru trup si pentru suflet.Eu ma gandesc cat de departe am fost de asa ceva, si sunt in continuare, ma straduiesc dar inca sunt „deviat” bine. Noua ne e greu sa ne tinem de un asa regim, am rasfoit si ce a pus Anca , dar cred ca am face bine sa incercam cat putem.O sa fac painea asta , prima data in combinatie cu malai( din asta am de la tara) iar pentru boabe de grau ma gandesc sa iau ceva bio, eventual fulgi bio, dar cred ca mai greu cu macinatul.Vreau sa fac varza murata , gen la borcan, a pus careva asa ceva, cat mai simplu si natural?

    • poti sa rasnesti graul cu rasnita de cafea . pentru 2 -3 trei painici ajunge. nu-ti trebuie mai mult . Am facut si eu. Sa vad cand s-o coace ca nu prea e soare . Bun si orezul cu mazare . faceam si eu si-mi placea foarte mult dar i-am mai pus si linte . Genial . eu as putea sa manac asa o viata . 🙂 daca mai bag si niste sucuri de morcovi si niscai salate , ce mai… trai pe vatrai nenica 🙂 De mult am avut atractie catre tot ce inseamna mancare simpla, necombinata si cat mai naturala . Aveam sentimentul de sacralitate de cate ori mancam din tufe , din copaci sau radacini . niciun meniu de la Ritz nu se compara cu asta. Am convingerea ca alimentatia asta iti da o stare psihica buna, te face sa te simti fericit si asta e tot ce conteaza .:) actioneaza asupra creierului .

      • Mai e varianta cu faina integrala bio, cred ca ar fi ok, oricum trebuie incercate mai multe variante sa vedem cu care iese mai bine.Painea coapta o fac lejer , ca un mic maestru, sunt obisnuit de mic sa se faca in casa, facea bunica mea o paine pe vatra la tara , la care participam si eu, de iti venea sa o maninci numai goala sa nu ai strici gustul.

  2. Eu fac des un pilaf , denumit pilaf Atos, cu orez si mazare, cu diverse variatiuni, l-am luat de la Afital de pe blog, il fac aproape saptamanal, e tot o reteta monahala, cum le zic eu , ” de bun simt” .

  3. Eu am facut deja painea pustniceasca, si o gasesc ok, se poate manca linistit, mai ales daca se usca mai bine, nu am pus malai, am trecut direct la cea simpla.Am luat fulgi de grau , i-am macinat cu masina de cafea, destul de fin as zice, am facut o coca mai tare , am latit-o si am pus-o la dospit, sau uscat as zice, am intors-o de vreo cateva ori , are cam 200 de gr si cred ca cam asa se face , am pus si un pic de sare.Cui ai place painea de orice fel trebuie sa-i placa si asta, in timp o sa imi fac rost de grau intreg , cat mai curat posibil, si o sa introduc in meniu felul asta de ” medicament”, e chiar usor de facut si foarte acceptabila la gust( pe langa alte minuni gastronomice).

    • si eu am facut in weekend cateva painici din faina de grau rasnit cu apa, uscate la soare vreme de vreo 4 ore. mi se pare ca au un cu totul alt gust fata de painea coapta. imi plac.
      ma gandeam ca ideea asta de a nu altera graul „inmuiat”are la baza importanta b-urilor active, naturale din coca care protejeaza sistemul nervos…
      oricum, eu unul nu cred prea tare in intoleranta la gluten pe care toti o condamna acum. adica nu cred ca e cazul deocamdata in Romania decat in cazuri izolate. nicio persoana din cele pe care le-am auzit ca s-au testat nu a iesit intoleranta la gluten.
      cred ca intoleranta asta s-a produs din cauza alterarii genetice a graului (atat artificiale cat si naturale caci nu e asa? graul de azi nu mai e graul de acum 1000 de ani, fie el si organic).
      totusi, pe moment, graul din surse sigure, cel organic si cat se poate de autohton, cred ca are mai multe beneficii decat dezavantaje. cel putin pentru cei care nu au manifestari evidente la consumul de grau.

  4. Parintele Ghelasie a murit tanar de o boala genetica de care sufereau si tatal si bunicul lui. Stiti ce avea? Oricum e clar ca terapiile astea nu l-au ajutat….
    Regimul recomandat de el pare super ok….insa.
    Pe aia sanatosii nu-I imbolnaveste.
    Pe astia deja afectati..sa vedem….

    • a murit la 59 de ani in circumstante pe care unii le considera „dubioase” avand in vedere ca avea o serie de alte idei asupra dogmei decat aveau restul clericilor….
      …si de hulda clark se spune ca ar fi murit de cancer pe la 80 de ani insa si in cazul ei circumstantele mortii si diagnosticul sunt contestate….
      oricum, din punctul meu de vedere un lucru e sigur, poate ca astea nu-s dietele perfecte insa in mod sigur ineptiile de genul „dietei bazata pe grasimi”si cat mai putin carbohidrati a la atkins nu-s in regula.

    • daca citesti rationamentele pentru care l-au denumit inselat te crucesti. oamenii se iau de ideea de yoga cu care pr. ghelasie cocheta. putini sunt acei duhovnici care vad dincolo de dogma bisericeasca si vad metafizica religioasa. in general acesti oameni sunt vazuti cu ochi critici de ceilalti asa cum orice iluminat e vazut. sa nu uitam ca Iisus a fost condamnat de catre popor. gerson, clark, hammer, rife si multi altii sunt vazuti ca niste dementi pentru ca nu s-au supus mediocritatii.

  5. multumesc pentru videoclipurile cu Parintele! Exceptional Om si Sfant totodata! Problema cu alimentatia este ca 99% din hrana este otravita, dupa cum se stie, cu pesticide, iradiata, OMG si atunci, ce faci? cum sa respecti retetele din cartea Parintelui? nici in cazul alimentelor de baza Bio nu poti fi 100% sigur ca sunt Bio, eventual poate doar cele din strainatate, controalele Eco fiind mai serioase decat la noi (in mass-media au aparut mai multe scandaluri pe tema controalelor superficiale si mitei incasate in domeniu, desi si aici am rezerva ca sunt articole comandate de corporatiile alimentare in ideea distrugerii productiei bio). Tu, cum procedezi? ce e de facut? daca nu esti privilegiat sa ai o bucata de pamant la tara, cultivi cateva ceva in balcon?:) cu seminte bio, din strainatate,ca sa fi sigur ca-s bio? 🙂 Maria

  6. intereseaza pe cineva sa cumpere MEDICINA ISIHASTA – Ieromonah GHELASIE – 30 ron GHEORGHE SI DIAGLOG IN ABSOLUT – Ieromonah GHELASIE GHEORGHE- 30 ron

Lasa un comentariu

