Distributia regionala a pacientilor cu borrelioza Lyme

Cred ca nu mai e om care sa nu fi vazut micile sondaje pe care le-am pus aproape inca de la inceputurile blogului pe bara din dreapta – jos. Suntem cativa care ne chinuim de zor sa scoatem un chestionar mai complex si sa-l punem online dar deocamdata diverse probleme tehnice ne opresc.

Pana atunci, ramanem la ce avem. Una din intrebari se referea la regiunea din care fac parte cei diagnosticati cu borrelioza.

Am scos un pic din anonimat acele rezultate si le-am pus sub forma unei harti pentru o mai buna vizibilitate.

borreliozaLyme_RomaniaSingura concluzie e ca toata Romania e afectata, fara discriminare, fara corelatie cu zone pline de vegetatie sau nu.

Regiunile mai mici au implicit si mai putine cazuri. Procent per judet ar fi totusi mai mare in Muntenia/Bucuresti si Dobrogea. Sa fie doar un rezultat al faptului ca aici sunt mai multi medici care stiu de Lyme sau e o particularitate geografica a sud estului?

Tot %/judet arata ca regiunea centrala a tarii are o incidenta mai mica a cazurilor diagnosticate, cam 1,6 %/judet in comparatie cu 4,4 % /judet in Muntenia si 5,5% in Dobrogea. Deci o alta intrebare interesanta e: cum s-ar explica ca in interiorul arcului carpatic incidenta cazurilor de lyme e mai mica decat in exteriorul lui ?

Sigur, sunt rezultate online, nereprezentative pentru situatia reala avand in vedere ca raspunsurile sunt exclusiv online.

25 comentarii la “Distributia regionala a pacientilor cu borrelioza Lyme

  1. ciobanas, cum ai calculat procentele? la total respondenti? mai util ar fi sa stim per mie de locuitori ai regiunii… chiar si asa, cred ca rezultatul va fi influentat de disponibilitatea laboratoarelor de testare si de multi alti factori (acces la internet, acces la blogul tau etc)…

  2. Din discutiile pe care le-am avut cu dr Bozsik estima o infectare de 30-40% in zona Ardealului in urma cu 2-3 ani.
    Eu nici nu am completat chestionarul si activez de atata timp pe blog. 😀 Sorry!
    Mai este o chestie, sunt persoane care s-au mutat dintr-o regiune in alta regiune a tarii. Cati din Bucuresti vin de fapt din alte zone geografice?!

  3. eu am adus-o de prin Ungaria… sau Austia , nu mai stiu exact pe unde era padurea in care ma oprisem cand m-au injectat goangele . Ceasu` rau . Daca stateam linistita pe kuru meu in bucuresti, nu aveam acuma lyme . Asa ca… e destul de irelevant sondajul , intrucat noi am bifat din ce regiune a tarii suntem dar cei mai multi au fost infectati de fapt in alta parte, pe la munte sau prin cine stie ce paduri, calatorind in afara zonei de rezidenta sau au luat-o in copilarie pe la tara , cine stie prin ce zona geografica .
    Anca probabil a adus-o din America . deci ???

  4. carcoteli rautacioase….si totusi sansele cele mai mari s-o iei e acolo unde iti petreci 99% din timp: ACASA! de exemplu, eu am luat-o din Ardeal, e drept! dar deja aveam spirochetele in sange de nu stiu cand insa cred eu ca sansele cele mai mari sunt sa le fi luat de aici din zona, ori de cand eram mic ori cand mi-am luat pet ori ori ori.

    marian, sunt procente din totalul celor care au votat in sondaj. incercam si noi ce ar trebui sa incerce medicii care trateaza boala asta si care au cea mai acurata informatie despre care de unde….
    de exemplu mie mi se pare fabulos ce zicea dr. Ion ca el nu are pacienti din rural. ce-ar putea sa insemne asta? ca aia nu stiu de boala? nu stiu de dansul sau ca nu au asa ceva ?

    • Hai mai ca eu nu am vrut sa carcotesc! Discutam asa amical la tine in sufragerie, fara sa scuipam coji de seminte pe jos. 😛
      I come with peace! 🙂
      E laudabil efortul tau! Daca vrei, te si laud! 😉 Bravo Costin! Keep up the good work!
      Dar dup’aia te dislike-uiesc. 😛

  5. ciobanas, un studiu medical ar trebui facut, cu testare de esantioane reprezentative de subiecti selectati dupa o metoda de esantionare care sa-i confere reprezentativitate statistica macar la nivel national (sa uitam de reprezentativitate regionala pt moment ca ar fi mult mai scump, macar la nivel national sa-l faca …) …asta ar inseamna subiecti dusi la laborator si testati, investigati medical pt simptome etc, iar rezultatul ar fi incidenta infectarii si a manifestarii simptomelor, insa incidenta nu ajuta f mult, adica nu spune foarte mult , mai ales cand sunt mari semne de intrebare asupra metodelor de testare folosite in prezent si chiar asupra existentei acestei boli …..oare de ce nu se fac nici afara astfel de studii? dupa parerea mea singurii care ar putea finanta asa ceva ar fi producatorii de ABX…..poate se fac si se stie ca de fapt rata de „infectare” este f mare insa doar o parte din subiecti sunt afectati …

    pasul urmator (sau poate mai eficient dpdv al alocarii bugetului) ar fi un studiu medical pe un esantion de bolnavi „diagnosticati si simptomatici” inainte si dupa curele de ABX, si ar reiesi daca ABX-urile reduc rata de infectare sau macar amelioreaza simptomele ,…

    raspunsul la intrebarea ta este f simplu: oamenii din rural nu au accesul la info pe care il avem noi, nu au nici timpul necesar sa se documenteze, daca ii doare ceva spun ca e nor afara sau ca au exagerat cu munca prin curte, nu-si permit sa mearga la doctor sau daca merg ajung la un doctor local care nu a auzit de borelia si tot asa….

      • Mai vinde omul o vaca, un porc, un teren agricol daca le are. Ce nu face romanul pentru sanatatea lui?! Problema este ca un asemenea tratament trebuie sustinut pe multe luni sau chiar ani. Si nu stiu cate vaci/porci/terenuri agricole trebuie sa aiba pentru asta…
        Plus suplimentele nutritive si modificarea dietei…
        O cutie de probiotice bune costa 100 de lei. Balariile alte cateva sute de lei, antibioticele, protectoarele, plus ceaiurile, plus analize, plus RMN, plus, plus, plus. 🙂
        Toate sunt cu plus, numai noi suntem cu minus…:D

        • In ziua de azi taranul care munceste nu o duce neaparat bine. Tema este vasta : subventii mici, mai nou si impozite mari, lucrari agricole scumpe, utilaje scumpe, combustibil scump, recolte incerte, lipsa irigatiilor, preturi mici la vanzarea produselor, etc. Asa cum spunea un ilustru politician „am pierdut pariul cu agricultura”.

  6. datele inseamna o parte a comunitatii numaiunaltblog: oameni ce au dat pe aici si care au completat si acel chestionar, indiferent de unde si-au procurat piticii din organism.

    • Title: Can Borrelia infection lead to bilateral exophthalmos?

      Authors: DR. ROSCA TATIANA; DR MOISESCU CRISTIANA; DR. MOSCU CRISTIAN
      EUNOS CONFERENCE, april 2013, oxford

      • Eu am exoftalmie unilaterala, la ochiul drept. Nu se obsserva prea rau, dar s-a vazut la rmn si la oftamologie cand au masurat, ochiul drept este iesit 3 mm mai mult decat stangul. Asta a fost de fapt unul ditre primele simptome, pe langa durerea de cap si ameteli. Verisoara mea (doctor)a remarcat prima si ea m-a trimis la oftalmologie, rmn si sa fac teste pt Graves si Hashimoto. Asta se intampla inainte sa stiu ca am borrelia.

  7. Ma plictisesc ingrozitor si ma bate gandul sa-mi iau un animal de companie.Cred c’o sa-mi iau o cioara. E tot neagra,costa mai putin(sper)si se intretine mai usor. Da oare n’o avea………..?

  8. Lasa cioara ca niciodata nu se stie de unde apare gangania si apoi iti pare rau, a mea era pe clavicula deci a picat din pom unde nu se stie cum a ajuns poate de la o pasare de la o pisica sau, sau, sau, presupuneri. Ce vreau sa spun este ca cel putin la Clinica de boli infectioase din Cluj exista o evidenta a celor muscati de capusa in ultimii ani pt. ca de cate ori merg la control ( la inceput la 6 luni apoi la un an), am vazut ca exista cartagrafierea tuturor pacientilor muscati de capusa cu analizele initiale si tratamentul efectuat si apoi analizele de la fiecare control. Ultima data una din paciente a fost supusa unei punctii lombare pt . diagnostic corect . Asa ca in anumite clinici exista aceste statistici pe care eu nu inteleg de ce nu le dau publicitatii dupa o prealabila centralizare la nivelul intregii tari , asa cum incearca Costin cu procente si zone de risc. Desigur ca daca ar face asta ar trebui alocati bani pentru aceasta si cum la noi nu sunt bani DEOCAMDATA cel mai comod este sa nu recunoasca acest lucru insa eu va zic ca totusi in urma scandalului din presa din ultimii 3 ani s-au luat masuri si se lucreaza la statistici de toate felurile. Nr. de muscati/an,zona etc ,etc. iar cand statul va dispune de bani vor apare aceste statistici, oricum zona clujului este una pe cat de frumoasa ( fiind imprejmuita de multe paduri unde traiesc animalele care le transmit), pe atat de periculoasa pt ca in urma analizelor la mine a stiut si zona in care am fost , deci se stie tot.

    • Vero, cei de la Clinica Infecţioase Cluj, au publicat studii, dna dr. Briciu de exemplu. Nu am linkul dar se poate găsi , cine este interesat. Şi mie mi-a propus puncţie lombară, dar cum mă simt bine, nu fac nimic, deocamdată.

  9. Buna, de vinerea trecuta fetele mele fac niste bube pe piele. Am crezut initial ca e vreo alergie alimentara, am scos din alimentatie tot ce se putea scoate dar bubele apareau in continuare. Niste blande care mananca tare. In final am ajuns la pediatra care a zis ca este reactie alergica la o muscatura de insecta (paianjen, purice, tantar). Le-a dat un antihistaminic si nu au mai aparut bube iar cele pe care le au sunt pe vindecare. Sunt in ceata totala acum: fetele mele au borrelii, babesii, micoplasme, acum e posibil sa fi primit o doza noua de miscatori si de aceea sa fi avut reactia asta pe piele?
    In afara de asa zisele dureri de crestere (dureri seara la picioare care trec la caldura) alte simptome nu au. Acum nu mai stiu ce sa cred si incotro sa apuc. Voi ce credeti ca ar trebui facut?

  10. Gina daca le-a trecut de la antihistaminic nu este cazul sa te alarmezi ca ar fi putut fi reactia si de la e-urile din preparatele pe care le luam de la magazin. . Asa ca eu zic deocamdata stai cu ochii pe ele si doar in caz ca mai apar ceva bube le faci ceva teste de alergie , ca atunci vei sti de la ce aliment au aparut pt. ca banuiesc ca nu le-a putut musca acum in plina iarna ceva pe amandoua , de aceea cred mai degraba ca-i alergie alimentara. . Ele fiind in crestere se poate rezolva totul de la sine. Vezi daca fac febra sau subfebrilitati atunci poate fi vorba de ceva intrusi altfel nu. cat despre durerile articulare care cedeaza la caldura aici eu le-as face un Aslo ca pare mai degraba un puseu reumatic care cedeaza in prezenta caldurii pt ca se actveaza circulatia la nivelul respectiv. Sanatate. ! PT. ILEANA m-as fi bucutat sa-i pot citi studiile d-nei Dr. Briciu, o sa dau cautare pe G. iar daca nu le gasesc o sa te rog sa fii amabila sa le postezi daca mai dai de ele. Mersi mult. Recunosc si eu ca atunci cand ma simt bine nu prea mai fac nimic pt .a-mi mentine ac. stare . De ex. azi am facut cei 2 km . pe zapada pana la glezna si trebuie sa recunosc ca mi-a fost cam frig , ceea-ce nu-i indicat in situatia noastra. Sper sa nu patesc nimic. , nemaivorbind de dieta pe care o respect doar din cand in cand de aceea am fost f. impresionata de Rigurozitatea cu care respecta totul Costin lucru pt. care-l felicit de cate ori am ocazia.

    • Mycoplasma din fotografia de aici seamana cu Haemobartonella de la Lyme diagnostic ce ne-a fost gasita in continuare in sange, alaturi de borrelia garinii atat mie cat si copilului!
      http://whatislyme.com/mycoplasma-fermentans/
      De altfel si domnul dr. I spusese pe aici ceva de genul ca acele Haemobartonelle nu sunt bartonella ci mycoplasme!

      De asemenea, aici
      http://www.publichealthalert.org/Articles/scottforsgren/mycoplasma.htm
      spune asa:
      Given that Mycoplasma have some characteristics of viruses, some physicians have suggested that Famvir or Ganciclovir may be added to the antibiotic therapy.

      Ceea ce inseamna inca odata ca banuielile noatre precum ca antibioticului ar trebui asociat un antiviral se confirma.

      • Iolanda si eu sunt de acord cu tine al asocierea antibioticului cu antiviral, dar intrebarea e cine iti prescrie tie tratamentul asta? Tu iei antiviral prescris de medic?

Lasa un comentariu

