Una calda, una rece

Adica supa crema calda si supa crema rece.

Carevasazica, in ultima luna am simtit nevoia unor supe(r) pe care sa le pun in borcan si sa le iau la serviciu pentru a le savura in fata colegilor carora nu le dau in general….nimic (ok, stiu sigur acum ca-s cativa dintre ei care citesc pe aici in secret)…decat daca cer.

Supa calda a fost (ca se duse intre timp) supa crema de ciuperci.

Reteta: se ia 1 kg de ciuperci, se taie feliute si se pune la fiert in suc propriu si un pic de apa (un soi de calire in apa) pana se inmoaie. Separat se iau 2 morcovi, 2 bete de telina (sau apio), 1 ardei gras impreuna cu o ceapa taiata marunt si doi cartofi taiati cubulete si se pun la fiert in cam 2 L de apa.

Alaturi se pune o lingura de chimen in rasnita si vruuummm….

Dupa ce au fiert legumele, se pun in blender (ustensila cu 2 cutite) alaturi de 75% din cantitatea de ciuperci (25% din ele se pastreaza pentru impresia artistica).

Pasta obtinuta se descarca in apa in care au fiert. Se adauga ciupercile taiate felute si chimenul. Se da in fiert si …aproape gata.

Se zdrobesc 4-5 catei de usturoi, se adauga un pic de ulei de masline, sare si o mana de patrunjel si cand supa s-a racit se adauga si aceasta compozitie.

Optional se poate adauga si 2-3 linguri de smantana batuta in prealabil cu usturoiul, uleiul, patrunjelul si sarea. eu n-am batut-o asa ca s-a facut bucatele mici…

Se serveste impreuna cu niste mirobolante crutoane. Ies vreo 5-6 portii.

IMG135

iar….supa doi, mult mai rapid de facut.

Inspirata dupa o reteta pe care o gasiti aici eu am adaptat-o pentru ca n-aveam ce se cerea si imi trebuia o singura portie

Deci se iau 3 portocale si se storc. In blender se pune un avocado, jumatate de ceapa mica, seminte de chimen, 2-3 frunze de menta, curry, o lingura de bulion, 2 catei de usturoi si sucul de portocale rezultat. Se mixeaza totul si asta e. Rezultatul este o crema extrem de aromata care contrar fotografiei NU se serveste alaturi de crutoane. Eu le-am scos dupa poza ca nu se potriveau deloc cu spiritul racoros al supei. Eu le pusesem ca imi mai ramasese de la supa de ciuperci. Mi se pare ideala ca masa de seara.

Bon appetit! cum s-ar zice… 🙂

IMG138

47 comentarii la “Una calda, una rece

  1. Da, aia raw e chiar buna…asa de aromata si usoara. Eu azi am mancat o placinta de praz cu masline…ca supa am facut de pui cu galuste pentru baieti si eu nici nu o gust. Dar tare mi-e o pofta de supa … Am innotat prin nameti acum cu 2 copii de mana pe un vant teribil..Ce buna ar fi acum supa aia calduta crema……mmmmmmm!!!!. M-as decongela instant.
    Eh, gata am terminat cu serbarile. Stam la caldurica si gatim sanatos.
    Mi-am luat ieri un vas roman de lut…Acum analizam ca e cam subtirel totusi. Ma gandesc ca de Craciun sa fac niste sarmalute cu ciuperci. Am vrut si racitura de legume dar nu am gasit tot orasul alge agar-agar si….e cam tarziu sa le mai comand de pe net. Gelatina la plic e exclus sa cumpar. Asa ca trebuie sa reinventez meniul de Craciun.

    • Am avut un vas de lut de la bunica, dupa estimarile noastre a fost utilizat aprox 30 de ani.
      Inevitabil la un moment dat s-a crapat. Am luat unul nou, traditional, autohton. L-am folosit de 2 ori si a fost gata.:))))

    • Apropo de mancare,as dori sa fac o a doua schimbare in alimentatie, prima a fost renuntarea de a consuma carne si derivate din comert(rar poate o pasare de la tara),Acum as dori sa renunt la produsele din lapte.Acest lucru cred ca va fi mai rau decat a fost cand m-am lasat de fumat.Am lucrat 16 ani int-un laborator de cercetari de prod.lactate,practic pt.mine tot ce este legat de lapte face parte din viata mea,si la munca si acasa,fiind o f.f.f.mare consumatoare de prod .lactate.Carnea pt. mine poate sa nu existe ,dar cu lactatele va fi extrem de greu.Ca prima miscare vreau sa cumpar un aparat de facut lapte de soia si un..termostat pt. iaurt.As dori o indicatie catre un anumit tip de aparat si eventual retete incercate din soia.Pt. mine prod.lactate sunt ca si un drog,nu exista zi fara un prod de lapte ,asta pe langa chefirul facut de mine din fiecare seara cu seminte de in si fulgi de ovaz .

      • Eu folosesc:
        http://www.kingstore.ro/
        Pprodusele din soia pot fi cumparate de la magazinele naturiste. Eu sunt multumit de firmele Fitofitt si Aivia si din cate am vazut nu baga prostii in ele.
        http://www.fitofitt.ro
        http://www.aivia.ro/
        Referitor la lactate si pentru mine a fost cel mai greu pas. Eram „branzar” sef dar acum le-am inlocuit cu Tofu de la Inedit si diversele sortimente de la Fitofitt: Telemah, Tofu, Tofu cu diverse.

        Sper sa-ti fie de folos si sa nu se considere reclama dar eu unul asta folosesc si sunt foarte multumit.
        Sanatate

          • Il am pe cel mare deoarece doar pe acela il avea la momentul respsectiv. Cantitatea de lapte este aceeasi dar cel mic cred ca are ceva mai putine functii (cel mare are: lapte de cereale, lapte de soia cu boabe inmuiate/uscate, suc de fructe/egume si parca supa crema)

      • Da, renuntarea la lactate a fost cea mai grea incercare referitor la dieta. Tentatia tuturor celor care renunta la lactate este sa le substituie cu diverse produse „lactate vegetale” din soia. Mare atentie, soia contine cantitati considerabile de fitoestrogeni, iar consumul regulat poate determina dereglari hormonale. Eu prefer laptele de migdale si de orez. Cel de soia nu imi place deloc. Soia consum rar si foarte putina. Atentie si la sursa de unde cumparati, de preferinta nemodificata genetic, cu certificare bio.

        • Sunt de acord ca soia trebuie sa fie ceritficata bio si nemodificata genetic. Referitor la fitoestrogeni parerile sunt destul de impartite si inclin sa cred ca cei care sustin invers (industria carnii/laptelui) are avea alte interese. Pana la urma asiaticii sunt mari consumatori de soia si nu i-am prea vazut avand probleme.
          Laptele de migdale dupa parerea mea este mult mai gustos decat cel de soia si mai usor de preparat fara a necesita vre-un aparat.

            • Soia conţine hormon fito-estrogen ! Mare atenţie însă la diferenţa între hormonul fito-estrogen din plante şi cel natural (estrogen) !!!
              1. Se face o confuzie dramatică, intentionată, voită şi chiar tendenţioasă între hormonul natural estrogen (adica cel pe care-l produce organismul în glandele cortico-suprarenale, ovare si tesutul adipos + cel existent in pastile si anti-conceptionale) si hormonul din plante numit fito-estrogen.
              Sursele majore de fito-estrogeni în ordinea cantităţii / 100 g produs sunt următoarele : Spirulina (recordmenul în hormon fito-estrogen), SOIA (prietena noastră !), frunzele de păpădie, salata (lactuca sativa), frunzele de pătrunjel, seminţele de mărar, grape-fruit-ul roşu, polenul granule.
              2. Efectele hormonului natural :
              – reprezintă cel mai important fixator de Calciu în oase alături de exerciţiul fizic (deci sunt 2 factori la fel de puternici pe primul loc !)
              – protejează vasele de sânge de depunerile de colesterol, TG… şi alţi „înfundători”
              – combate durerile menstruale şi „bufeurile de căldură”
              – ajută la declanşarea şi normalizarea ciclului menstrual
              – **ESTE FACTOR DE CRESTERE a sânilor şi a bazinului (femeile şi cei cu greutatea corporală depăşită au sânii proieminenţi). Stimulează receptorii sânului şi ai endometrului să crească, iar o supra-stimulare ani de zile => risc de cancer de sân, endometru, dar şi de prostată
              – **nu permite cartilajului tiroid să se osifice (=> femeile au vocea mai subţire)
              – **se opune dezvoltării pilozităţii pe corp şi pe faţă
              – **determină creşterea coagulării sângelui cu risc embolic
              – **determina retentie hidro-salină si apariţia de edeme ale membrelor inferioare
              – **în exces produce impotenţă sexuală la bărbaţi
              – protejează celulele nervoase de efectele devastatoare ale stresului + se opun apoptozei acestora
              – ajută la eliminarea renală a acidului uric
              – are efect inductor enzimatic hepatic cu rol în detoxifierea organismului + stimuleaza sinteza AO naturali creștecei produşi de corp), dar mai ales : Glutationul, SOD şi Catalaza
              NOTA : hormonul natural are TOATE efectele menţionate mai sus, în vreme ce fito-estrogenul NU le are pe cele marcate cu 2** şi cu litere îngroşate !!!
              Însă chiar în exces, hormonul fito-estrogen conferă o protecţie marcată şi sigură împotriva cancerului de sân, uter, ovar şi prostată şi nu induce cancer (consumul de 2X/săpt. a 100-150 g/zi reduce riscul de cancer cu 40%, de 3X/săptămână cu 70%, iar aportul zilnic practic chiar anulează acest risc !!!).
              Hormonul fito-estrogen nu afectează dezvoltarea testiculelor la băieţi şi nici apariţia caracterelor sexuale secundare, în vreme ce pe fete nu le feminizează precoce, nu produce dezvoltarea precoce a sânilor şi nici dezvoltarea caracterelor sexuale secundare înainte de vreme (pubertate) !

            • Evitaţi produsele de “soia modificată genetic” ! Prezintă risc major cancerigen !
              3. Soia ne-modificată genetic are hormon fito-estrogen util organismului, în vreme ce soia modificată genetic are hormon estrogen, factor de creştere şi deci cu potenţial cancerigen !!! Fito-estrogenul din soia ne-modificată genetic PROTEJEAZĂ de cancerul de sân, ovar, uter şi prostată crește”barând” receptorii estrogenici, dar fără a-i stimula / acţiona !) şi de-aceea multe persoane cu experienţă în tratamentul pe cale naturală a cancerului includ soia ne-modificată genetic între componentele OBLIGATORII ale curei lor naturale anti-cancer, fiind extrem de eficientă, în vreme ce atrag atenţia foarte serios ÎMPOTRIVA soiei modificate genetic care are hormon estrogen care stimulează receptorii sânului, ovarului, endometrului şi ai prostatei cu risc major de CANCER + riscul generat de virusul “trasor” care a modificat-o genetic şi care se poate ataşa la fel de bine şi de celulele normale ale corpului şi le poate… modifica, trimiţându-le in CANCER !!!

    • Daca vrei sa incerci acest protocol e mai bine sa folosesti sare de Himalaya si vitamnina C tamponata care contine bioflavonoizi(de ex.ESTER-C)

      • am incercat SaltC (cu sare himalayana) timp de 2 saptamani. in afara de mega crampe intestinale imediat dupa incurgitarea sarii, niciun efect benefic. personal mi se pare o prostie plecata de la teoria care spune ca din cauza ca mancam mai putina sare decat in trecut am lasat parazitii sa ne acapareze… cred ca mai rau facem crescand sodiul in organism decat bine….ma rog, fiecare e dator sa incerce…

  2. am incercat si eu acest protocol dar mi-a fost imposibil de tolerat. Atat sarea cat si vit. C irita foarte tare intestinele . vit. C sintetica este o catastrofa pt. organism. Ultimele cercetari stiintifice au relevat ca exista multe efecte secundare produse de dozele mari de vit. C si ca doza recomandata este de 100 mg./zi. Oamenii de stiinta au cazut de acord ca Vit. C sintetica nu creste imunitatea iar in doze mari ea poate chiar amplifica simptomatologia unor boli alergice/ autoimune. Efectul cel mai periculos al dozelor mari de vit C sintetica este coagularea mai usoara a sangelui , care conduce la cheaguri de singe . Alt efect secundar este formarea de pietre la fiere si rinichi , din cauza acidului oxalic. In plus, vit . C sintetica distruge alte vitamine din grupa B urilor , poate afecta productia de insulina , crescand nivelul zaharului in sange si urina . Un studiu mai recent arata ca dozele mari de vIt. C sintetica incetinesc transmiterea impulsurilor nervoase , producand oboseala musculara accentuata si scadearea coordonarii dintre ochi si mushi .
    asadar, ganditi-va de mai multe ori si analizati bine inainte de a ingurgita doze mari de asa ceva. Se poate bea zilnic suc proaspat stors de lamaie, un remediu excelent si la indemana oricui. In plus, sucul de lamaie dizolva acidul uric din corp , fapt care ajuta cu adevarat in vindecare .

    • Si dl. dr. I ce zice de treaba asta??? Si eu stiam de foarte mult timp ca vit C sintetica poate face mai mult rau decat bine, mai ales in cantitati mari. Si totusi ne este recomandata…cat mai multa, 3 grame….mai mult.
      Antibioticele fac rau, creeaza rezistenta, dau peste cap flora interna, afecteaza hormonal, scad imunitatea…ba pe unele scrie foarte clar ca te cam fac praf.
      Vitaminele sintetice din ce stiam eu dintr-un studiu au dus in timp la cresterea nr de cancere fata de cei care nu le luasera.
      Eu ma gandesc la o chestie….. mancam cat mai natural, suntem preocupati de o viata sanatoasa si bagam in totala stiinta de cauza otravuri cu flaconul in noi. Din propiile cercetari am vazut ca vindecarea aia nu vine nici la 1% din abx dar de distrus si dezechilibrat in corp cat se face??? Si asta e chiar sigur…..

      • eu am auzit multe persoane care spuneau ca se simt chiar mai bine cand NU mai iau niciun fel de suplimente si stau asa…pe uscat, interesant, nu? evident ca toate vitaminele astea ar trebui sa fie luate din alimentatie doar ca alimentatia in ziua de azi e f. slaba dpdv calitativ. adica intr-un mar mai gasesti ceva mai putin de jumatate din cantitatile de vitamine, enzime, minerale, etc pe care le gaseai intr-un mar acum 30-40 de ani. aici e problema. ca sa-ti asiguri tot necesarul de vitamine din alimentatie ar trebui sa mananci dublu fata de cat mancau bunicii. eu de exemplu nu mai iau niciun fel de vitamine de vreo 3 luni si-s ok, o sa-mi refac analizele de vitamine si minerale la Anu’ sa vad daca nu cumva incep sa am carente….

        • Si daca am avea flora intacta probabil am asimila si mai mult. Sunt anumite vitamine care se produc in interiorul nostru, dar daca bacteriile alea benefice nu mai sunt……. Dupa cati ani sau poate ca niciodata se vor reface dupa ce am bagat in noi atatea abx????? Aia care practicau tranplantul fecal…poate ca aveau dreptate. Ca daca nu le „reinsamantezi”…..nu le vom mai avea niciodata in matze ….
          Sa ne reechilibram total e imposibil dar macar partial o putem face. Si doar hrana si meditatia….Oricum amestecate cu chimicalele din flacoanele de abx….. nu fac mare branza. sunt multe alte ingrediente: http://viataverdeviu.ro/pericole-pentru-sanatate-in-lumea-de-azi/

        • Cred ca Tatiana are dreptate. Marul are aceleasi vitamine dintotdeauna , riscul e doar sa fie stropit cu chimcale dar ceea ce s-a schimbat este capacitatea noastra de a absorbi vitaminele din el. Pai stabunii nu se spurcasera la burgeri, shaorme si kebap si si-au pastrat intacta capacitatea intestinului de a digera si a folosi vitaminele, mineralele din alimente. Baiazid candva facut-a cale intoarsa pe cand azi… e liber la mcDonalds, gogosi fierte in ulei si manjite cu zaghar, covrigi si shaworme … Rar vezi vreun copil care sa manance un mar. pai atunci cum sa se mai poata intestinul lui acomoda, sa invete a folosi corect alimentele . Orice functie nefolosita se deterioreaza/ atrofiaza… chiar si fara tonele de abx bagate in noi.

  3. Legat de vitamina C

    Citind despre prof Luc Montagnier care în 2008 a luat premiul pentru sănătate pt contribuţia sa la cercetare HIV ,iar acum este în dizgraţie pt că susţine teoria memoriei moleculei de apă ,am văzut că acesta era comparat cu

    un alt deţinător de Nobel pt medicină (al cărui nume nu l-am reţinut ,din păcate) despre care se arăta că după ce a avut succes cu prima descoperire , a cercetat tratarea cancerului cu doze mari de vit C, dar s-a dovedit un eşec.

    Cercetatorii americani au descoperit ca celulele canceroase tratate in laborator cu vitamina C prezinta rezistentă la tratament cu pana la 70%. Testele efectuate pe cobai au aratat că si tumorile se dezvoltă mai rapid.

    • hey, Ihrielle, . pai ciobanul ne-a invitat pe toti la el la masa, postand si impartasind aici fragmente din viata lui. Eu am gustat si supa de ciuperci si din bomboanele neaprinse
      🙂 falafelul mai putin ca era cam fad 🙂 … don`t worry about me !

  4. New Lyme test available in Europe
    11/17/12 10:54 Filed in: Lyme Disease Tests
    A new test that detects the Borrelia infection is now available in Europe. I hope to find out whether this novel test will become available in the US anytime soon.

    SpiroFind was developed in Mellrichstadt, Germany by the European subsidiary of Boulder Diagnostics, a privately owned company in Colorado that focuses on diagnosing diseases that are not reliably diagnosed.

    The SpiroFind test detects Borreliosis through each stage, from early to late or chronic manifestation. It works by measuring the immune response to the Borrelia bacteria. Europeans may now contact the clinical laboratory, which is accepting blood samples for testing.

    The effectiveness of the SpiroFind test was confirmed in a clinical study at the Radboud University Nijmegen Medical Centre in the Netherlands. Conclusions of the study have been submitted for peer-reviewed publication and presentation at a conference in Berlin, Germany in April 2013.

    DNA Test in US Available
    Another new Lyme disease test, which tests DNA, became available in the US in 2010. I talked to Dr. Sin Hang Lee about this test, which is available in Milford, Connecticut. Patients and physicians interested in information on this DNA test may call George Poole, manager of Milford Medical Laboratory, at 203-876-4496.

    New diagnostic tools give us hope for earlier and more effective treatment.

    • Cristi, eu am făcut EEG repetat,dar nu s-a văzut nimic, deşi la RMN apar leziuni.Am întrebat de ce tb să fac, dacă am făcut RMN şi mi s-a explicat că sunt diferite, EEG arată cum funcţionează creierul.

      Dacă citeşti cele de mai jos,pote găseşti răspunsul la întrebare .

      Pentru ca rezulatele sa fie multumitoare electroencefalograma trebuie sa cuprinda:
      -la adulti, in stare de veghe cu precadere unde alfa si beta;
      -doua parti ale creierului cuprind acelasi tip de unde;
      -EEG nu inregistreaza pulseuri sau incetiniri ale activitatii electrice a creierului;
      -daca se recurge si la stimularea stroboscopica, partea occipitala a creierului poate sa reactioneze usor, dar per ansamblu undele creierului ar trebui sa pastreze parametrii nomali.

      Rezultate anormale ale electroencefalogramei pot cuprinde urmatoarele manifestari:
      -doua parti ale creierului prezinta tipuri diferite ale activitatii electrice. Acest lucru se poate datora anumitor probleme ale unei parti a creierului;
      -EEG inregisreaza pulseuri sau incetiniri ale activitati undelor formate la nivel cerebral. Aceste schimbari se pot datora unor tumori cerebrale, infectiillor, leziunilor, atacurilor cerebrale sau epilepsiei. In cazurile de epilespsie localizarea si tipul undelor poarta un rol esential in stabilirea tipului epilepsiei sau al atacului de apoplexie. Cu toate acestea la cei mai multi dintre pacientii care sufera de epilepsie, rezultatele electroencefalogramei se pot incadra in parametrii normali daca este efectuata intre doua manifestari ale bolii);
      -EEG inregistreaza variatii ale undelor, manifestate in mai multe zone ale creierului. Acest lucru se poate datora intoxicatiilor medicamentoase, infectiilor (encefalita), disfunctii metabolice (cetoacidoza diabetica). Toate aceste conditii medicale influenteaza echilibrul chimic al intregului organism.
      -EEG inregistreaza prezenta undelor delta sau a unui nivel ridicat al undelor theta la adultii in stare de veghe. Acest lucru poate fi cauzat de leziuni ale creierului, anumite boli ale sistemului nervos, sau poate fi pur si simplu cauzat de anumite medicamente;
      -EEG nu inregisreaza nici un fel de activitate electrica la nivel cerebral (pe foaia de hartie se imprima o linie dreapta). Acest lucru indica faptul ca activitatea cerebrala a incetat, avand de obicei drept cauza lipsa de oxigen sau de sange a creierului. Situatia aceasta este cel mai des intalnita la persoanele care au fost in coma.

      • esti sigura ca cel/cei care s-a(u) uitat pe mapping au stiut sa il interpreteze corect? sau cei care l-au realizat au si vazut ce este acolo? in momentul in care apar leziiuni pe rmnacestea sunt semnalizate si pe eeg.

        • Nu musai. Eu am EEG perfect si am leziuni demielinizante. Am facut in primul an la dr diferiti, unul chiar foarte interesat de subiectul Lyme ca-mi ceruse datele de contact ale lui Boszik.
          Nu mai stiu cum il chema….ca trecu timpul. Dar stiu sigur ca toate-mi ies super ok.

    • da eu am facut, si este o analiza buna de monitorizare, cu conditia ca cel care chiar o realizeaza sa stie ce face si cel care o citeste sa inteaga la randul lui. lantul slabiciunilor. si la mine s-a uitat un neurolog pe eeg-ul meu dar cred ca japoneza era mai friendly reprezentata in intelegerea lui decat eeg-ul meu. in final a zis ca este bine si nu am nimic.

    • La mine EEG-ul a aratat modificari de la inceput. Nu mai stiu insa exact ce. Sorry! Poate daca gasesc printre hartiile de spital de pe vremuri.

  5. @ anka27, pai inca nu sunt refacut complet, mi-a crescut forta musculara in picioare, dar mai dureaza pana la refacerea mersului, am si zile mai bune si unele mai rele, am inceput sa iau pe langa tratamentul de la BCA si ginseng siberian si lemn dulce pentru suprarenale si imunitate si astept sa se produca minunea.

  6. Si eu..inca mai am probleme cu picioarele,Uneori le simt de parca as avea 80 ani.Si mainile imi amortesc des,dar dupa cateva miscari amorteala trece..

  7. Eu cred ca am depasit 100 de ani la picioare,asa grele sunt si mainile amortesc asa rau noaptea ca ma mir si eu ca se mai dezmortesc.O fi primavara si asteptam sa vina vara cu raza de soare si pe strada noastra.

Lasa un comentariu

