Prebioticele & Probioticele – bacteriile prietenoase

Prebiotic = reprezinta hrana pentru bacteriile benefice (probioticele),  stimuleaza cresterea microflorei naturale a intestinului, unul din proprietatile de baza ale prebioticelor este ca ele nu sunt digerate si astfel ajung in intestin in forma lor originala, administrarea de prebiotice stimuleaza popularea cu bacterii benefice pentru organism.

Probiotic = celulele vii ale microflorei intestinului (lactobacil, bifidus, lactococi…),  ajuta la popularea intestinului afectat de antibiotic, mancarea de proasta calitate sau alte obiceiuri nesanatoase (alcool, tutun) cu microflora din exterior. In jur de 5-10% din probiotice ajung in intestin in forma nealterata. In intestin exista in jur de 500 de tipuri de bacterii benefice, un probiotic contine 1-2 tipuri in general.

Sursele ideale de probiotice si prebiotice sunt chiar alimentele naturale, enumar doar cateva: iaurtul si kefirul, kombucha, lapte de soia, muraturi.

Este evident ca pe perioada antibioticului doza de pre si probiotice trebuie sa fie mai mare ca sa inlocuiasca microflora distrusa de bacterii iar bacteriile benefice naturale nu-s suficiente desi au si ele rostul lor. N-as spune ca exista un dozaj standard, mai degraba in functie de cum te simti.

De-a lungul antibioterapiei am folosit gama linex (2 bacterii lactice) alternat cu eubiotic (2 bacterii lactice, 5 miliarde bacterii).  Preturile acestora variaza undeva pe la 20-30 de lei cutia (nu-mi mai amintesc sigur).  Oricum, rezultatul nu foarte satisfacator.

Apoi am incercat ceva mai scump Jarrow Dophilus de la Secom (6 tulpini!! si 3,4 miliarde de bacterii „de treaba” per capsula + prebiotice). Luam in jur de 3 pe zi in timpul antibioticului si 2 inca o saptamana dupa terminarea lui. Atentie! pre si probioticele se iau la minim 2 ore distanta de antibiotic! Mi s-au parut mai bune decat combinatia celor doua de mai sus insa prea scumpe asa ca am cautat in continuare.

Am dat actualmente de niste chestii f.f. misto care m-au impresionat placut: prebioticele Lactofiltrum (in jur de 24 ron) si probioticele orosolubile de la terapia SA (3 tulpini, Bifidus si lactobacili).

Eu iau in felul urmator: comprimatul de lactofiltrum cu 45 de minute inainte de masa iar probioticele la 20 de minute dupa prebiotice. Apoi mananc. Acum nu iau antibiotic la fiecare masa deci le iau inainte meselor la care nu iau antibiotic. Daca luati de 3x pe zi antibiotic atunci eu as lua bacteriile benefice la vreo 2 ore dupa ultimul antibiotic, de obicei seara. Iau masa la 20 iar pe la 22-22:30 iau prebioticele iar la 23 si probioticele dupa care somn.

Fara a face reclama (desi ma gandesc acum ca n-ar strica sa ne mai dea companiile diferite produse sa incercam caci tot suntem cobai la capitolul asta 🙂 ) vreau sa va spun ca aceasta combinatie pre si probiotic mi se pare cea mai buna de pana acum. E atat de buna incat nu mai am „senzatii” prin intestine iar unele manifestari „datorate” acestor bacterii ar fi categorisite in popor ca fiind „stomac sanatos, neica!„.

Voi ce-ati mai incercat? ce a dat rezultate? ce n-a mers? ce recomandati si ce nu?

LATER EDIT(20.10.2012):

Alte doua produse testate: ENTEROL, produs de Biocodex, contine Sacchardomyces boulardii liofilizat. pe recipient scrie ca e foarte util in asociere cu metronidazole pentru prevenirea Clostridium difficile….
Recipientul are doar 10 pastilute dar e suficienta una pe zi. Totusi, n-am constatat efecte miraculoase.

Protectis, contine tot 10 tablete orosolubile cu aroma de lamaie, contine tot o singura tulpina: Lactobacillus reuteri. La fel, nimic impresionant. Efect scazut la un pret deloc scazut.

24 comentarii la “Prebioticele & Probioticele – bacteriile prietenoase

  1. Am luat pe perioada tratamentului, dar si acum cand suntem pe naturiste de la Jarrodophilus initial acestea http://www.naturashop.ro/jarrodophilus-fos-p-968.html?gclid=CNSmjLez_rECFYYTfAodkDUA9g
    apoi acesta http://www.sanavita.ro/jarro-dophilus-eps-60-capsule.html.
    Dar am vazut o imbunatatire vizibila de abia cand am inceput sa luam http://www.produsenaturiste.eu/saccharomyces-boulardii-mos–probiotic-tratamente-produse-naturiste_detaliiprodus-344-724.
    Acesta l-am combinat cu FOS si de atunci baiatul meu care era foarte constipat, iesea la 2-3 zile iese zilnic, fara probleme si are un tranzit mult imbunatatit.
    Il recomand cu caldura!

  2. pai da, populeaza si subiectul asta cu ceva ca vad ca la bacterii patogene ne pricepem mai bine decat la alea bune.care sunt de fapt baza sistemului imunitar . Ne caznim sa omoram bacterii dar nu ne gandim cum sa repopulam matzul cu bacteriile bune distruse de shaworme si fripturi cu cartofi.
    Eu kefir si iaurt nu mananc ca am renuntatla lactate , de soia ma cam feresc , am mai multe motive .
    Muraturi mai rar , kombucha … iok formula , ochii-n soare .
    Iau probiotice de la ” Healthy Origin ” 30 billion CFU , prebiotice din plafar si
    mai multe super enzime ( bromelain, glutamina, papaina, betaina ) Mai iau un remediu homeoptat care la mine a avut un efect foarte evident : guna eurobioflor.
    http://www.guna-homeopatija.com/product_info.php?products_id=106?osCsid=7t6fi4j6jrv272imhf84q94q80
    Din pacate nu am stiut de la inceput sau nu am dat importanta acestor aspecte.
    Cu ocazia asta m-am ales cu cateva alergii ( banuies) si cu candidoza dar acum de cand
    protejez matele e mult mai bine. Candida a disparut aproape total, cu toate ca iau abx in doze consistentesi nonstop

  3. Revin cu numele doctorului care a tratat de borrelioza o cunostinta care este vindecata acum. Este vorba de dr. Tiberiu Turculet lucra la Policlinica Batistei si Apimondia. Nu stiu daca mai lucreaza este foarte in varsta. Pentru cei din Bucuresti poate reusiti sa aflati mai multe.
    Ana

  4. eu folosesc Jarro-Dophilus EPS, le-am ales pentru ca fiind o formula protejata enteric nu sunt distruse de sucul gastric ca majoritatea probiticelor, invelisul capsulei se dizolva in intestin la un ph alcalin. sunt ceva mai scumpe, dar sunt optimizate pentru absorbtie.

    • Imediat ne dam pe benzi desenate. 😛
      Imi place de Costin , tot timpul mai modifica ceva, spre mai bine!
      Ntz, ntz, ntz, felicitari tinere ! 🙂
      You are doing a great job !

      • la ce va referiti?:)) la faptul ca am mutat lista cu ultimele zece comentarii undeva mai sus?:)) dar vai! sunteti prea dragute! fac si eu ce pot cu platforma asta free destul de limitata. poate la un moment dat o sa facem un site mai potent sau o sa ma vindec eu si n-o sa mai trebuiasca sa dau banii pe antibiotice si o sa cumpar platforma wordpress „pro” unde exista si benzi desenate, lapte de soia si miere!:) sau poate apare vreun „sponsor” care sa ne dea 100 dolari ca sa-i testam probioticele si ceaiurile ca la astea suntem adevarati „somelieri”. ma zbarlesc numai cand mi-amintesc de „buchetul” tinidazolului….

  5. Gastroenterologii germani recomanda ca, alaturi de probiotice, sa fie administrate si enzime digestive.

    Folosesc acum Secom Jarro-Dophilus EPS, fiindu-mi recomandate ca optime pentru cantitati mari de antibiotic si pentru absorbtie buna. Inainte de a incepe tratamentul, am luat probiotice de Lactobact, nu contin drojdii, gluten sau lactoza.

  6. Mr. Burrascano recomanda in acel filmulet postat in urma cu cateva luni cat mai multe tipuri de probiotice combinate, rotite. Tocmai pentru a avea cat mai multe tipuri de bacterii „prietene”, cat mai viabile si in cantitati cat mai mari.

  7. bine v-am regasit dragii mei. Am revenit din vacanta, aproape ca am terminat si vacanta scurta dintre curele de antibiotice, ultima cura de 8 saptamani fiind cu mino si ceea ce este cel mai important am reusit s-o finalizez cu doza de 450.Nu am avut decat cateva zile cu stare de rau la doza de 300 si vreo 2 zile pe la 350, in rest simptomele obisnuite mult atenuate ca durata si intensitate. Pe perioada pauzei aproape ca nu am avut habar ca sunt bolnava. Ma mai trezea cate o mica intepatura sau durere mica de oase asa ca sa-mi aduca aminte ca sunt in continuare in compania micutilor:)….oricum gasca e mai mica, ca drept dovada ca m-am descurcat din ce in ce mai bine cu minociclina. Abia astept sa-i iau prin surprindere pe micuti si ca drept urmare, sper ca cel tarziu luni sa incep noua cura de abx. In ceea ce priveste alimentatia, am dat-o in „balarii”, am mancat aproape de toate si nu mi-a aparut nimic rau in simptomatica, analizele sunt bune, ficat si toate cele. Acum reincep cura de abx si voi reveni la o alimentatie mai lejera, mai vitaminizanta.Inca sunt obosita dupa drum ca abia am venit din straintate alaltaieri, ieri am plecat la Constanta si azi am revenit in Bucuresti. Sunt tuciurie rau de tot :), desi nu m-am ars si nici nu am devenit portocalie de la mino, desi am plecat a 2-a zi dupa ce am terminat mino si am facut plaja din a 3-a zi dupa mino :)M-am verificat bine si nu sunt deloc portocalie, poate doar putin albastra de nervi ca s-a terminat vacanta:).Nu mi-am pierdut deloc rabdarea cu tratamentul, banuiesc ca undeva spre sfarsitul anului, daca nu, cel tarziu in martie anul viitor , va pieri pana si ultima lighiona derutata.

  8. Bine ai revenit Mihaela81 ! 🙂
    Imi place postarea ta. E relaxanta si tonica, se simte ca ai fost in vacanta! 🙂
    Ma bucur ca ne spui si noua cum iti merge, iar mai mult ma bucur ca esti bine. !

  9. Prieteni, eu, dupa 5 runde complete de abx. astept sa treaca 6 sapt ca sa fac toate analizele in speranta ca, zice dna dr. s-ar putea sa fiu vindecata. Ca sa nu stau totusi degeaba, zise dna dr., sa iau Reishi si Maitake. Le-am luat vreo 10 zile dar m-am umplut de buburuze pe sub piele. Am si pe cap, si pe spate si pe decolteu, si pe tample. A mai luat cineva ciuperci de astea, cunoasteti modelul de eruptie, of, cum sa scap de ea…

    • Eu am vorbit despre cele de la Swanson. Pe care nici macar nu le-am recomandat, ci doar am spus ca am folosit.
      Nu te obliga nimeni sa citesti ce scrie pe blog, nici sa crezi ce se scrie si cu atat mai mult sa urmezi recomandarile celor care scriu. Tind sa cred ca nici nu ai participat la discutia in cauza.
      Poti sa cumperi ce vrei de unde vrei, fara sa mai postezi comentarii cu tenta malitoasa pe blog. Aici se discuta oarecum intre prieteni, amici „de suferinta”.

  10. buna,
    sunt mama unui băieţel de 2ani care a facut multe infecţii urinare tratate cu antibiotic. in trecut nu i am protejat burtica când lua antibiotic, dar acum vreau sa îi dau cel mai bun pt ca de la antibiotic are si diaree si refuza sa pape. va rog din suflet ce imi recomandaţi? vreau sa menţionez ca refuza sa ia siropuri, ceai etc.. si il fortez ca sa ia medicamentele. am citit de Jarro-Dophilus EPS, si vreau sa va întreb cum aş putea sa ii dau: sa desfac capsula si sa i o dizolv in apa? ştiţi ce gust are? am mare nevoie sa ştiu ce gust au granulele din capsula, ca dc sunt rele rău, nu le va accepta nici forţat.
    mulţumesc

    • Denisa, nu te supăra, dar de ce nu te adresezi unui medic pediatru ? Doar nu vrei să-ţi tratezi copilul după sfaturile de pe net? Noi nu suntem medici , aici fiecare îşi dă cu părerea , fără ca părerile să fie neapărat avizate.Dacă micuţul a făcut infecţii repetate , în mod normal este urmărit de cel puţin doi medici, pediatrul de care aparţine şi medicul de specialitate . Niciunul nu ţi-a indicat tratamentul potrivit? Du-te te rog la medic , nu lăsa copilul să sufere şi să se deshidrateze.

    • Daca baiatul dvs a facut mai multe infectii in scurt timp, cel mai probabil exista un factor care intretine asta. Ori este o infectie tratata incorect care tot recidiveaza, ori exista un factor care intretine infectia (de ex. reflux vezico-ureteral). Tratamentul cu antibiotice se da plecand de la antibiograma. Se face urocultura si in functie de rezultat, se prescrie tratamentul. Daca medicul care i-a prescris tratamentele, nu a respectat procedura si/sau nu a fost capabil sa trateze o infectie urinara eficient, inseamna ca este cazul sa il schimbati.
      Capsulele de probiotice, capsula in sine are rolul de a proteja continutul de sucurile gastrice, bacteriile benefice trebuie sa ajunga in intestine nealterate ca sa fie eficiente. Nu puteti desface capsula.
      Daca micutul ar diaree, trebuie neaparat sa il duceti la medic. Copii se deshidrateaza rapid si sunt mult mai sensibili decat adultii la problema asta. Se pierde apa din organism si se pierd electrolitii (mineralele de care depinde toata homeostazia, toata functionarea corpului, de la cea mai infima celula pana la muschiul inimii).
      Daca medicul dvs nu va da o solutie de rezolvare a problemei, mergeti la altul.
      Nu va permiti sa faceti experimente pe viata copilului dvs.

  11. Gata, ati incheiat „convorbirile oficiale ” pe acest blog ?
    Atentionare si pt. d-na cu baietelul !!!!!!!
    Eu doream sa stiu daca cineva a folosit SINERGIN, pentru asemena situatii. http://www.farmaciata.ro/noutati/item/24064-sinergin-restabileste-echilibrul-gastrointestinal .
    Il consider de mare ajutor, mai ales la dureri, dar ca toate aceste pre&probiotice sunt scumpe si NA ! trebuie sa le ingurgitezi multe saptamini. Prin urmare cautam pe acest blog, niste leacuri babesti, mai autohtone, ca-s mai ieftine si mai sanatoase.
    Si ca sa va spun un secret, inainte de anii „90, INTOTDEAUNA cand aveam de luat un antibiotic, OBLIGATORIU aveam de luat si iaurt langa el, cel mai chior iaurt, acru si neplacut, fara indulcitori,ci facut doar din lapte prins- desmantinit,,macar 50 ml: deci doctorul te atentiona in mod special ! acum ne tratam numai prin reteua uriasa de farmaceutica sa-i imbogatim pe altii. Unde traiti fratilor ???
    Pt. d-na cu baietelul: cititi despre /si dati-i URINAL akut, sau macar ceai de frunze merisor, este cel mai redutabil antibiotic pt. rinichi.Toamna cumparati de la piata (sunt afine rosii) clatiti ,le puneti direct intr-un borcan cu apa /izvor sau plata ,inchideti si luati din cand in cand cu lingura curata . In frigider si se pastreaza perfect si 2 ani,doar ca isi pierd din valoare. Cure repetate de infuzie de ceai cate 6 zile, pauza 2-3 zile, 5 zile, pauza 2-3 zile, 4 zile etc. Mai ales iarna ! RINICHII trebuie paziti iarna !!! este anotimpul problemelor lor,daca ies din iarna „slabi”suferinta se reia mereu. Barbatii trebuie sa-si pazeasca rinichii,daca slabesc ,semintia lor de barbati slabeste si sexualitatea scade drastic de la 45 ani.

Lasa un comentariu

