Iesire pe munte! (+ raport de simptome)

Iesire pe munte. Prima pe anul asta!

Desi cu indoieli in suflet, am zis ca nu se mai poate sa trandavesc in casa(oras) dominat de frica de a nu duce la bun sfarsit un traseu sau mai rau, de a pati vreun „simptom” pe munte si sa trebuiasca sa fiu coborat cu targa pana jos, scuip in san! 🙂

Cum perioada de „depresie simptomatica” de dupa antibiotic (cum spuneam, inca din timpul minociclinei imi revenisera cam toate simptomele iar dupa incetarea antibioticului chiar accentuarea lor) s-a mai ameliorat dupa 3-4 zile de „pauza” am zis sa ignor durerea persistenta de cap „care mai mi-a ramas” si sa iau drumul Bucegiului  dand astfel curs invitatiei „din pripa” a unui amic care nu mai iesise nici el de cel putin 6 luni.

Pentru ca frica de a nu tine in loc colegul se disipase la auzul faptului ca si el e un mare sedentar, mi-am zis „ce naiba?! sa incercam!„.

Dimineata inainte sa plec la drum mi-am facut „fiertura” energetica din miere, miez de nuca, migdale rasnite, polen, laptisor de matca si pastura iar cand am ajuns in Busteni am bagat si clasicele multivitamine Alive!, vitamina C si Vessel Due.

Se pare ca acest tratament mi-a fost suficient sa urc pe traseul Jepii Mici intesat de turisti mai cocalari sau mai „de-ai muntelui” pana la cab. Babele in ideea ca daca ne simtim rupti sa luam telecabina la coborare.

Dupa o masa cu multe verdeturi si jumatate de ora de odihna in iarba dupa ce in prealabil am reaplicat un strat gros de spray-uri anti capuse/insecte am decis ca am energie suficienta s-o luam la pas spre cab. Piatra Arsa si de acolo sa coboram pe Jepii Mari. In plus pretul telecabinei, 32 RON COBORAREA! e foarte descurajant.

Jos, la intrarea in traseu, cand m-am apucat sa execut ritualul „imbalsamarii” lumea se uita ca la urs la mine. Helpic-ul cu ingrediente naturale direct pe piele, pe tot piciorul, gat, spatele urechilor, maini pana la umeri si apoi un alt strat de Autan Plus peste haine si incaltaminte 😀

Promenada pana la Piatra Arsa a fost o adevarata placere pentru ca am „asezonat-o” si cu un Kurtos Kalacs cumparat de la „babe”. O mica aroganta pe care mi-am permis sa mi-o acord cu aceasta ocazie 🙂

Pe Jepii Mari nu mai fusesem de prin liceu asa ca regasirea cu acest traseu a fost un prilej de readucere aminte a tembelismelor pe care le faceam pe traseu la vremea aia (taierea potecilor, alergat la vale, glume cu ursu’).

Intr-un final am contatat cu o oarecare „mandrie” ca am obtinut exact timpii scrisi pe tablitele indicatoare desi nu m-am grabit in niciun fel. Ce m-a bucurat mai mult a fost ca nu am avut niciun fel de durere articulara nici la urcare si nici la coborare. E drept! m-am menajat, am coborat pragurile mai inalte usurel sa nu pun presiune in glezne si genunchi, asa…mai „moseste” 🙂

Inca o data, ca o concluzie, trebuie sa mentionez ca aerul de munte e un adevarat elixir pentru cei cu boala Lyme (cred ca spirochetelor nu le place aerul puternic oxigenat de padure) si ca miscarea face bine. Dupa terminarea traseului de aproximativ 7 ore efective de mers, in masina ma simteam chiar bine, relaxat si energic! Iar azi, azi nu am febra musculara! chiar eram 90% sigur ca nu ma voi putea ridica din pat azi cum se intampla deseori dupa ce faci o pauza atat de lunga de la urcat pe munte (ultima oara am fost la sfarsitul lui decembrie 2011 pe munte). Am transpirat grav de tot si cred ca si asta a contat la procesul de detoxifiere. In rucsac mi-am pus 2,5 L de apa (de obicei imi luam 1,5 l) si pana la finalul turei bausem toata apa. Jos am „lins” dintr-un foc inca 1 L de apa.

A fost o zi frumoasa in care nu numai ca am scapat de canicula din sud (la munte erau 20 de grade pe platou) dar m-am simtit aproape sanatos.

Ma enerveaza boala asta, uneori esti la pamant, mega descurajat ca ai simptome dupa atata tratament iar alteori te intrebi cum de ai putut sa zici asa ceva cand acum  „te simti bine”.

Asa ca ma scuzati daca blogul o sa semene cu cel al unui bipolar 🙂

33 comentarii la “Iesire pe munte! (+ raport de simptome)

  1. Costin, ma bucur foarte, foarte tare de iesirea asta fantastica.Si mai ales ca te simti (te-ai simtit) atat de bine. Te felicit ca nu te-ai lasat doborat de simptome si ai luat-o la ,,picior” pe munte. Imaginile sunt absolut superbe, nici nu avea cum sa nu fie de bun augur toata escapada asta. Hmm, si mi-ai facut asa o pofta de Kurtos Kalacs…Pai, la cat mai multe astfel de excursii, stiu ca aerul de munte este un adevarat panaceu pt boala asta…

  2. Da, visez la ziua aceea in care o sa ma pot umbla fara limita, fara dureri, fara ameteala si fara sa imi tremure picioarele.:))))))
    La tura de antibiotic din 2009, am facut 2 sau 3 trasee la Duruitoarea (Masivul Ceahlau, judet Neamt) unul dupa altul in vreo 3 ore. Eram cu antibioticele in vena si mergeam mai sprinten decat unii dintre amicii cu care iesisem si carora le era ingreunat mersul de micii si berea pe care le consumau cu regularitate. 😀
    Dar acum, acum imi tremura picioarele si daca ma duc la cumparaturi si trebuie sa patrulez mai mult. 😦
    Oricum, ma bucur pentru tine si mi-ar placea sa pui mai multe poze !

    • Count me in ! 🙂
      Doar cand nu sunt pe mino, ca acum nu-s prea capabila si nici nu am voie la soare.
      Astept cu nerabdare pauza de la abxs! 😀

  3. am si eu o intrebare pt utilizatorii mai experimentati de vessel due , voi ati avut ceva reactii adverse? si inca ceva , vad ca nu merge cu vitaminele B si K, voi luati in combinatie cu astea? mai jos textul unde am citit de aceatsa incompatibilitate:

    Deoarece sulodexide este un acid polizaharidic, daca se administreaza in asociere cu alte substante poate interactiona prin formarea de complexe cu substanta de baza. Incompatibiltatile cele mai cunoscute pentru astfel de asocieri sunt: vitamina K, vitamine din complexul B, hidrocortizon, hialuronidaza, gluconat de calciu, saruri cuaternale de amoniu, cloramfenicol, tetracicline, streptomicina.

    • Sulodexidul nu trebuie administrat concomitent cu acele medicamente!
      Adica , nu faci o perfuzie in care sa le amesteci pentru ca are loc fenomenul descris. Dar , daca iei sulodexidul la distanta de antibiotice si suplimente , atunci vei avea substantele in momente farmacocinetice diferite ,( modificate fata de forma initiala) si nu mai are loc formarea de complexe.
      Sper ca am reusit sa explic …

      • va multumesc, am inteles ….problema e ca am dureri mari in abdomenul superior stanga (am si o usoara hernie hiatala) si nu stiu de la ce medicament sunt, ca si azitrox si tinidazol si vessel au reactii adverse de acest tip…plus o permanenta durere de cap frontala……mai are cineva reactii adverse de acest fel?

        • eu! durerea in partea superioara a abdomenului usor stanga o am mai cu seama in a doua jumatate a fiecare ture de antibiotic. in pauza de abx sunt ok deci trebuie ca e ceva legat de antibiotice. ori pancreasul, ori splina ori duodenul?
          dureri de cap frontale si in crestetul capului de asemenea. au debutat de cand cu minociclina si au inceput sa treaca abia dupa ce am facut iesirea asta pe munte. saptamana trecuta am avut dureri constante de cap de intensitate 3/10, dupa iesirea „de transpiratie” am dureri de cap maxim 1-2 ore pe zi (si de intensitate 1/10)….

        • Marian,
          Si eu am dureri in zona duodenului, am crescut doza de omez si am adaugat capsule de musetel / ceai de musetel (are un efect calmant magnific). Din fericirea durerea de cap la mine vine si trece. Nu prea imi fac probleme in privinta ei. Pe vremuri aveam cefalee hemicraniana dreapta cu manifestari de tip migrenos care mergeau pana la o saptamana ca si durata. Ingrozitor! Nu stiu cen sa zic cu durerea de cap. De cand o ai?! Cu stai cu tensiunea? Si consumul de lichide?! Dar cu mineralale?! E posibil sa fie din cauza abx-urilor. Insa am auzit tot mai multe persoane afirmand ca au ramas cu cefalee si dupa incetarea abx-urilor.

    • Bravo, Costin, si la cat mai multe drumetii! Si eu ies la munte des – si acolo ma simt aproape sanatoasa, uneori chiar mai sanatoasa decat altii. Cand ma intorc in Bucuresti, imi reiau apucaturile de borelioasa :-).

  4. Daca e vorba de prima iesire pot sa adaug si eu prima zi fara medicamente. In sfarsit a venit pauza cea mare. Am impresia tot timpul ca mai am ceva de luat 🙂 , dar pot spune in sfarsit ca e cea mai relaxanta zi din toate cele 7 luni de zile. Hmm ce bine

  5. Ce vlei fata? Ce vlei?!
    Eu am constatat azi ca dupa doua saptamani de doza mica la mino, am inceput sa devin deprimata. Asa ca am crescut doza si acum am ocupatie, sa fac coping cu efectele adverse!:)))))))
    Deci sunt maxima, nici pe doza mare nu mi-e bine, dar nici pe doza mica. Sunt ca tata zmeilor, pentru care trebuia sa fie nici prea calda, nici prea rece mancarea.:)))))))
    La mine nu e mancarea, ci doza de mino.
    Ce-i cu moleseala asta e blog ?!?!?!?
    Sper sa fie din cauza caldurii si atat.
    Aly e in pauza. Party all night long!

  6. revin:
    inca o colega are spirochete garinii rare si hemobartonella. acum ceva vreme (1-2 ani) a fost diagnosticata cu tiroida autoimuna (sindrom basedow-graves) pe care o tine sub control cu medicatia specifica. spune ca mai are si amorteli pe membrele superioare in timpul noptii.
    mama ei de asemenea are borrelioza manifesta de ani de zile (si articular si neuro). de la lyme diagnostic i s-ar spus ca boala nu ar fi activa…nu stiu pe ce se bazeaza afirmatia asta…
    intrebarea e daca exista o relationare intre boala ei autoimuna si spirochetele „rare” de garinii. e posibil ca inceperea tratamentului antibiotic sa-i salveze tiroida? (endocrinologul i-a spus ca in scurt timp trebuie sa-i extirpe tiroida mai ales ca tratamentul cu hormoni nu prea a dat rezultate…). a mai avut cineva o problema de genul? eu am remarcat ca-s multe femei cu borrelioza care initial au avut afectari tiroidiene. s-a intamplat cuiva sa-si revina cu tiroida dupa antibiotic?
    in alta ordine de idei, nu pot sa nu-mi manifest inca o data consternarea legata de proportia infectiei in populatie. cine se testeaza, iese cu spirochete! chiar daca nu-s spirochete din speciile acelea patogene, cum am ajuns sa le purtam in sange? ce fac ele pana la urma acolo? am vazut in filmuletele de la cabinetul dr. Moscu ca spirochetele trag dupa ele celule si au tot felul de activitati. Sunt asa curios de incidenta la mine la munca incat mi-as dona un salariu pe o luna sa-i testez pe toti. pana acum procentul celor infectati dintre cei testati e de 80% (destul de aproape de ce ne spunea si dr. Ion). o sa fie greu de inteles pentru „mintile luminate” cum de suntem toti infectati cu rahaturile astea….

    • Ciobanasule!
      Eu am avut de la 26 de ani Hipotiroidie. tratament Eutirox mai pe saritelea.
      Pierd doua sarcini si Parhonul imi da novotiral , polidin si lutenyl.
      Nasc baiatul si pe toata perioada sarcinii si alaptarii iau Novothyral.
      Dupa care in 2004 am tiroidita cronica autoimuna, mi se da tot novothyral iar doctora de la Parhon imi spune ca nu imi garanteaza ca nu dau si in Hipertiroidie.
      Atunci ma duc la doctorul Pavel Chirila care imi spune sa intrerup tratamentul , sa iau ceva Homeopate si naturiste pe care nu mi le amintesc, doar tinctura de nuc si peste trei luni am TSH, ATPO si Antitereoglobulina Super Ok.
      De atunci nu am mai luat hormoni, iar Parhonul in 2010 mi-a spus ca nu prea mai am ce cauta pe acolo ca tiroida mea, in afara ca e mai mica, atrofiindu-se in timp , e ok!
      Trageti voi concluzia!

    • e simplu pentru „mintile luminate”, analizele nu facute in laboratoare dubioase, si suntem doar niste ipohondrii care peste 10 ani tot lyme o sa avem daca nu ne vine alta idee 😦

      Nu cred ca exista un singur medic in institutul Parhon care sa asculte, nu mai zic sa creada ca tiroida ei autoimuna are legatura cu spirochetele. Chiar sunt curioasa daca a incercat sa povesteasca si cum se uita medicul la ea, pentru ca eu am incercat si nici nu m-a ascultat, m-a crezut ca am borrelioza si m-a intrebat mai multe despre ea, dar sigur nu este nici o legatura cu problema mea de la tiroida.

    • e remarcabil cati colegi ai reusit sa iti duci la analize, eu doar o coleaga am dus-o la Lymediagnostic si nu avea spirochete desi are dureri de articulatii, a gasit numai hemobartonella daca mai tin bine minte

  7. Ciobane,cred ca toti care am descoperit ca avem spirochete si ne tratam ne punem aceeasi intrebare..oare toti sunt infectati?si daca da de ce si cum dumnezeu unii au manifestari si unii nu si cum sa scapam de ele.Eu ma gandesc cu groaza la copil care nu are inca manifestari dar daca il vor afecta in timp .Greu chiar si pentru „mintile luminate”

  8. Nu credeti ca trebuie facuta diferenta intre purtatori de bacterii (inclusiv borrelii) adica aproape TOATA lumea (99,99%) si cei la care aceste bacterii scapa de sub control si produc stricaciuni? Daca toti avem diverse bacterii, inclusiv spirochete si majoritatea traieste bine merci, nu facem un efort prea mare, epuizant psihic si financiar in loc sa ne ducem viata mai departe si sa incercam sa avem o conduita cat mai sanatoasa astfel ca bacteriile sa nu declanseze stricaciuni foarte mari? Se pare ca de borrelii nu se scapa decat foarte, foarte greu si cu riscuri prea mari. Oare merita sa ne stresam ani de zile in loc sa ii traim cat de cat normal chiar daca mai avem mici simptome dar cu care putem trai?

    • @techno: depinde. ma gandesc daca populatia detine o specie mioritica, poate sistemul imunitar se mai descurca cu ea un timp. insa cand se aduna in gasca si joaca leapsa prin organismul nostru, produc ravagii. si daca mai adaugam si cateva bucati de co-infectii, rezultatele se pot vedea la fiecare. eu un an am fost foarte ok si am trait in simbioza perfecta cu ele, nestiind de existenta acestora, insa a fost doar o aparenta , deoarece ele sapau harnicute. si nu ai de unde sa stii ca majoritatea traieste bine merci cu ele. tabloul difera la fiecare persoana, in functie de cate specii de inotatoare a colectionat. eu acum sunt ok, simptomatologia la mine s-a remis aproape total, doar din cand in cand ochiul afectat imi mai da semn sa ma anunte ca cei mici isi fac veacul pe la mine prin corp. Chiar daca acum ma simt bine, si chiar ma simt bine, nu voi spune gata, pentru ca am vazut ce mi-au facut, si nu doresc sa ajung din nou asa cum eram acum 7-8 luni.

    • nu cred ca este indicat sa discutam pe blog despre doze. tratamentul este individual si fiecare organism ofera propriul raspuns la tratament, mai rapid sau mai lent.

    • Gina nu este vorba despre filosofia borreliozei, cel putin eu nu la asta m-am referit ci la faptul ca pe tine nu te ajuta si pe nimeni nu ajuta faptul ca stie ca doamna moscu sau costin a luat cantiatea x timp de t zile. mi-as dori ca toti sa fim copy paste si sa fim de multe luni clear cum este doamna moscu insa din pacate fiecare reactioneaza altfel la tratament. si inca ceva. nu mi se pare ok sa discutam pe blog tratamentul, acesta se discuta cu medicul, oricare ar fi el, sau in privat intre prieteni, cine doreste sa faca acest lucru. deja sunt persoane ce isi compun tratamente dupa ‘retete’ gasite pe net. doar eu am gasit o persoana, intamplator, cautand ceva pe net. insa este doar o parere.

    • Gina, eu nu m-am referit la constructia anatomica, ci la modalitatea in care fiecare om reactioneaza la colectia de bacterii si tratament, inclusiv la timpul de vindecare. sunt doua lucruri total diferite.

  9. Ciobanul Aviator :
    revin:
    i…pana acum procentul celor infectati dintre cei testati e de 80% (destul de aproape de ce ne spunea si dr. Ion). o sa fie greu de inteles pentru “mintile luminate” cum de suntem toti infectati cu rahaturile astea….

    Cine stie despre ce vorbeste este in real avantaj! Despre borrelia am inceput sa emit pareri proprii dupa citiva ani de confruntari cu simptomatica pacientilor si microscopii in cimp intunecat, urmarind evolutia singelui proaspat recoltat pe diferite paliere de scufundare sau scheme de antibiotic. Moscu, Lyme Dg au tot publicat filmulete, eu inca nu, dar stiu cel putin ce sa caut si mai ales unde sa caut.

    Recunosc ca acum citiva ani in Germania cind il auzeam pe Dr. Ledwoch vorbind despre borrelioza asemanator cum vorbesc eu acum, am avut o multime de dubii si nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca in rindul populatiei urbane procentul infestarilor ar putea depasi 20-30%, asa cum de fapt el sustinea. El imi trimitea multi pacienti, numai ca eu pe vremea aceea nu ma ocupam de cronic, pentru asta aveam un oberarzt in clinica iar eu ma ocupam de cazurile spectaculare, cele acute. Pina cind am avut citeva cazuri de edem cerebral acut pe meningoencefalite ce s-au demonstrat ulterior a fi borrelioze si asa am inceput sa observ ca aceasta afectiune, desi in marea majoritate a cazurilor decurge cronic, poate decurge extrem de grav si de acut si mai ales ca poate deveni rapid mortala pe o sectie specializata in tratamentul infectiilor fulminante, adica pe sectia mea. Cu toate asta despre borrelioza am inceput sa inteleg cum stau lucrurile in Romania si nu in Germania, dar recunosc ca uitindu-ma in cartile lor si coroborind ce se face aici cu ce stiu ei despre borrelia si eu despre infectii.

Lasa un comentariu

