Vindecarea necesita timp si implicare

 

Vindecarea necesita timp si implicare

Majoritatea pacientilor accepta cu greu faptul ca vindecarea necesita timp, rabdare, consecventa si efort sustinut. Asa cum aceste bacterii au avut nevoie de 5, 10, 15 ani pentru a face o totala dezordine in organism si a da manifestari severe, tot asa e nevoie poate de un an sau doi, trei pentru vindecarea completa. Cu cat este mai veche infectia, cu atat este mai afectat organismul (implicit sistemul imunitar) si cu atat este nevoie de mai mult timp pentru a se produce eradicarea infectiei si remiterea simptomatologiei.

Ceva ce s-a petrecut in atatia ani, nu se poate rezolva in doua saptamani, nici macar in doua luni. Vorbesc cu oameni care se asteapta ca dupa o saptamana de detoxifiere sa simta imbunatatiri marcante, care dupa o cura de o luna de antibiotic, se asteapta sa fie vindecati. Ce frumos ar fi sa fie atat de simplu si rapid! Insa asta nu e o banala raceala sau o gastrita. Este o infectie cu o bacterie (sau mai multe!) extrem de mica si perfida care isi doreste un singur lucru – sa prolifereze, iar ca sa faca asta trebuie sa pacaleasca si sa suprime imunitarul. Ce a facut bacteria in atatia ani – dezordinea metabolica, suprimarea imunitarului, afectarea organelor, nu se poate rezolva rapid, fara efort si fara probleme. Este o mare frustrare mai ales cand multi dintre noi au primit diagnosticul corect dupa ani de boala, de suferinta, de umblat din doctor in doctor. Frustrarea nu va ajuta absolut deloc sa rezolvati problema. Aveti o problema practica, o afectiune medicala complexa – borrelioza si poate cine stie cate alte infectii pe langa asta, sau fungi sau alergii sau alte probleme medicale care nu fac decat sa completeze tabloul si asa extrem de complicat al tratamentului. Nu mai faceti si o problema emotionala din asta.

Acceptarea acestei afectiuni este un lucru esential. Este frustrant sa ai „n” simptome, dureri articulare, viscerale, lombare, sacrale, migrene, cefalee, furnicaturi, greata, reflux gastro-esofagian, junghiuri, vedere incetosata, nevrita optica, slabiciune, vertij, ameteala, brain fog, simptome cognitive, depresie, anxietate, accese de furie, tahicardie, hipotensiune, etc. Nenumarate sunt caile de manifestare ale acestor afectiuni. Nu cred sa gasim doi pacienti cu un tablou al simptomelor identic. Putem spune chiar ca borreliile sunt niste bacterii extrem de creative, nu repeta combinatia de simptome la nici un pacient in proportie de 100%.

Nu spune nimeni ca tratamentul este usor sau scurt, din contra suntem avertizati ca este posibil sa ne simtim destul de rau pe parcursul tratamentului, dar acesta este de cele mai multe ori un semn al eficientei lui, si ca terapia este de lunga durata. Desi traim intr-o era a vitezei pe toate planurile (conducem cu viteze mari, mancam repede, mergem repede, vorbim repede, gandim repede, face totul cat mai repede si mai intens), in cazul borreliozei vedem cu certitudine ca e nevoie de timp, rabdare si consecventa. E nevoie de mobilizarea tuturor resurselor fizice, cognitive, materiale, spirituale, emotionale pentru a obtine vindecarea completa.

Ancorati-va cat mai mult in prezent! Nu va ganditi la ce simptome ati avut ieri sau la ce simptome veti avea maine. Fiti centrati pe prezent, pe momentul actual caruia trebuie sa ii faceti fata, dar nu uitati sa va bucurati ca sunteti aici si acum. Viata in toate manifestarile ei nu inseamna doar pozitiv sau doar negativ, fiecare lucru exista in dualitate : intuneric-lumina, zi-noapte, barbat-femeie, nastere-moarte, iubire-ura, fericire-suferinta, sanatate-boala. Sunt doua dimensiuni ale aceluiasi fenomen.

Unde exista sanatate, poate aparea boala, unde exista echilibru (sau aparent echilibru), poate exista si dezechilibru. Boala este o manifestare a vietii in noi, o manifestare care ne arata ca e ceva de schimbat la felul cum traim.

Medicina ne-a obisnuit cu ameliorarea rapida a simptomelor. Exista o tableta pentru orice, pentru durere de cap, pentru aciditate, pentru alergie, pentru urticarie, pentru orice. Insa aceste tablete, capsule, pulberi, injectii de multe ori doar amelioreaza simptomatologia, fara a trata cauza. Sau chiar daca este adresata si cauza, se pune un mare accent pe ameliorarea simptomatologiei. In mod normal, atunci cand ai o afectiune si o tratezi se produce o ameliorare a simptomatologiei. Te simti mai bine asadar te vindeci. Insa in borrelioza nu e asa. In cazul nostru inceperea tratamentului aduce intai o inrautatire a starii, simptomele vechi se accentueaza, apar unele noi, efectele adverse ale medicatiei, reactiile Herx. Tratamentul este de durata, se combina diverse antibiotice, se iau multe suplimente nutritive, e necesara o dieta echilibrata, exista confuzie, exista multiple feluri de borrelia, sunt multe coinfectii, fiecare organism raspunde altfel, imunitarul e suprimat, sistemul endocrin in delir, toxinele se acumuleaza. Cred ca daca am aveam capacitatea de a vedea in cel mai mic detaliu, molecular, ce dezordine si haos produc bacteriile acestea in organism, pur si simplu ar parea imposibil sa se intample asa ceva. In tratamentul borreliozei nu exista scurtaturi si nici rezolvari rapide. Este o chestiune de durata. Cei care nu inteleg complexitatea afectiunii, impactul pe care il are in organism si efortul necesar vindecarii, sunt cei care vor avea dificultati in a ramane consecventi in tratament, care tind sa renunte usor.

Acceptati boala, acceptati ceea ce vi se intampla. Asta va da o relaxare mentala si creeaza terenul propice schimbarii. Lucrati cu voi insiva pentru vindecarea voastra! Nu va sabotati! Lucrati cu mintea voastra.

Si nu in ultimul rand, nu va indentificati cu boala, cu suferinta voastra! Am gasit aceasta idee la un bolnav de SM si mi-a placut foarte mult : „I have MS (multiple sclerosis), MS doesn’t have me!”. Adica „Eu am SM, nu SM ma are pe mine!” Asta se poate adapta la fel de bine si in cazul Lyme/borreliozei. Eu am borrelioza, nu borrelioza ma are pe mine. Acordati spatiu vindecarii, nu manifestarii bolii! Ganditi in termeni de vindecare, nu in termeni de boala. Reprezentarea mentala pe care o aveti vis-a-vis de boala si de vindecare va poate ajuta in eficientizarea acestui proces sau va poate submina.

Puneti urmatoarele intrebari si raspundeti in cel mai autentic mod cu putinta :

  1. Ce cred eu despre Lyme/borrelioza?!
  2. Ce sentimente am vis-a-vis de faptul ca m-am imbolnavit?
  3. Accept cu seninatate boala?!
  4. Pe cine consider responsabil de boala mea?!
  5. Dar cine este responsabil de vindecarea mea?!
  6. Cine este necesar sa depuna toate eforturile pentru vindecarea mea?!
  7. Am incredere in tratamentul pe care il urmez? Sunt convins(a) de eficienta lui?!
  8. Aplic cu consecventa recomandarile medicului sau mai „calc si pe alaturi” ?
  9. In cat timp estimez ca ma voi vindeca si cum se va produce asta?
  10. De ce am ales sa ma tratez astfel? (de ex. De ce am ales antibioticele si nu zapperul).
  11. Fac tot posibilul pentru vindecarea mea?!
  12. Este ceva ce as mai putea face si nu fac? De ce?!
  13. In cat timp cred ca ma voi vindeca?!
  14. Cred ca ma voi vindeca?!

Lista de intrebari ar putea continua, insa ideea generala este sa va dati seama care este atitudinea voastra fata de boala, tratament, vindecare. Sa va conturati o idee clara despre cum va raportati la acest eveniment din viata voastra, la tratament, la vindecare. Este necesar sa credeti in eficienta tratamentului pe care il urmati si sa faceti tot posibilul pentru a atinge scopul.

Construiti-va o motivatie puternica de a lupta in vindecarea voastra! Imaginati-va pe voi insiva sanatosi, energici, plini de viata, fara simptome, cu rezultatele de la microscopia negativa curata in mana! Simtiti fericirea de a fi invins in aceasta grea incercare! Stabiliti-va vindecarea ca scop major, apoi spargeti acest scop major si exhaustiv in obiective mai mici : sa aveti o dieta echilibrata, o viata sanogena, sa urmati cu consecventa tratamentul, sa va odihniti suficient, sa consumati lichide, sa faceti miscare regulat, etc. Motivatia este cea care ne ajuta sa urmarim atingerea unui obietiv, iar in cazul nostru acesta este vindecarea.

Cum definesc vindecarea in cazul nostru?! Eradicarea tuturor infectiilor, remiterea completa a simptomatologiei si o microscopie curata, dar si un sistem imunitar functional. Mai mult, vindecarea este restabilirea echilibrului si a functionarii armonioase in noi ca fiinte : biologic, mental, spiritual, energetic, emotional. Nu doar eradicarea certa e infectiei. Sunt pacienti care reusesc sa elimine bacteriile, insa raman cu simptome. Tocmai fiindca nu au resusit sa isi reechilibreze organismul.

Alegeti sa va implicati in vindecarea voastra! Nu luati pastilele ca si cand „asa trebuie, asa fac”. Da, trebuie, dar e necesar sa simtiti ca vreti asta, ca ati ales sa luati aceste pastile, sa urmati acest tratament care uneori va face sa va simtiti mizerabil, pentru ca doriti vindecarea, nu doar pentru ca antibioticul omoara bacteria. In definitiv, cel care termina infectia este sistemul imunitar, nu antibioticul. Adica o parte din organismul vostru, o parte interdependenta cu tot ceea ce sunteti voi.

Alegeti sa participati activ si cat mai deplin la vindecarea voastra! Asa veti avea sanse mult mai mari de reusita! Cititi, informati-va, testati, urmati tratamentul si recomandarile si luptati pentru voi! Fiindca nimeni altcineva nu poate face asta pentru voi, in locul vostru. Medicul este cel care ghideaza tratamentul, dar nu poate lua pastilele in locul vostru, nu poate lupta in locul vostru. Nici macar nu vad asta ca pe o lupta, mai degraba o incercare, o posibilitate de evolutie, de crestere! Medicul va arata drumul, dar nu poate merge in locul vostru pe acest drum! Pacientul nu este doar o mobila inerta, un receptor al medicatiei si interventiei medicului, pacientul ar trebui sa se implice activ in vindecarea sa, sa isi asume responsabilitatea pentru viata si sanatatea sa!

Vor fi si momente mai grele, momente de ratacire, momente de deznadejde, momente in care va parea ca bateti pasul pe loc, momente in care veti dori sa renuntati. In toate aceste momente, amintiti-va de ce faceti asta! Pentru ca ati ales sa credeti in vindecarea voastra, pentru ca v-ati asumat responsabilitatea si pentru ca vreti sa fiti sanatosi !

Anka27

11 iunie 2012

54 comentarii la “Vindecarea necesita timp si implicare

  1. Ancuta, draga mea, articolul tau este ce am nevoie atunci cand pic in deznadejde, cand sunt deprimata, cand am insomnii, articolul tau este ca o mana intinsa, un zambet plin de incurajari si de fapt un garant al vindecarii….mie mi-a mers la suflet.

  2. „Medicul va arata drumul, dar nu poate merge in locul vostru pe acest drum!”
    Draga mea, cred eu ca ar trebui sa iti practici meseria de psiholog 🙂 Multumesc pentru energia pozitiva si realism pe care mi le oferi!

  3. Ma bucur ca va ajuta. Si pe mine ma vor ajuta propriile articole in momentele grele, cand dozele mari de antibiotic ma vor pune la pamant.
    O noapte senina cu somn linistit si odihnitor! 🙂

  4. Wow! Te felicit pentru curajul de care dai dovada, curajul de a-ti asuma responsabilitatea pentru viata si vindecarea ta, curajul de a cauta si a gasi resursele de care ai nevoie pentru a te ridica atunci cand cazi! Toti avem in noi resursele de care avem nevoie, trebuie doar sa ne dorim sa le accesam!
    Am citit intr-o carte de spiritualitate ca tot ceea ce se intampla, se intampla pentru a ne ajuta sa evoluam, sa ne autodepasim si ca toate provocarile le atragem in momentul in care avem nevoie de ele pentru a evolua, pentru a trece la urmatoarea etapa din viata noastra!

    Te felicit pentru alegerea si curajul de a impartasi cu noi incercarile prin care treci! Esti un exemplu pentru noi toti! Iti multumesc!

  5. Multumim pentru consiliere , este ca o raza de soare dupa iarna lunga, da bipolari tot o sa fim ca asta e natura umana (cand pe scut, cand sub scut cum spuneau spartanii sau cand pe val, cand sub val).

  6. @Jo

    Jo :
    Splendid discurs motivational! Pacat ca nu are nicio valoare pentru cei care nu-si permit tratamentul.

    Daca esti sigur ca ai spirochete, nu ai neuroborelioza si sanatatea iti permite poti face cel mai accesibil tratament cu putinta ( se practica in perioada razboiului pentru sodatii cu sifilis). Fa bai fierbinti cu sare cateva zile la rand, tinand cont de faptul ca se spune ca aceste bacterii mor pe la 60 grade. Pe cat posibil sa ai tot corpul acoperit si stai si cu capul sub apa cateva secunde. E bine sa nu clatesti apoi apa sarata, bineinteles atat cat suporti. E important sa nu tii capul prea mult sub apa pentru ca creierul nu agreaza caldura. Functionarea lui optima este la 20 grade, de aceea nu cred ca se poate face daca ai neuroborelioza.
    Deasemenea e indicat sa stai la soare, bineinteles fara excese. Cred ca e buna si sauna. Se pot face si impachetari cu alge sau parargil in termocuvertura sau tunel cu infrarosii (la saloanele de cosmetica si spa).

  7. Nu e frumos sa faci balon mai ales ca poate cineva si sa te ia si in serios si sa sti ca sunt o gramada de oamneni saraci chiar daca pt uni pare de neconceput.

  8. cred ca personajul principal pe care ar trebui varsata furia e sistemul medical nu textul unei persoane care incearca sa ajute.
    calculam zilele astea cu aproximatie cam cat am varsat eu in sist. de sanatate cam de pe la inceputurile carierei mele „fulminante”. Am ajuns la suma de 45.000 RON (10.000 de euro). Eh, de banii astia n-am beneficiat decat de o compesare in cuantumul valorii de 300 de lei pentru antibiotice (si asta cu mari draci si opinteala ca ma intreb daca a meritat). in rest totul e platit ! noah, daca as fi strans banii astia in propria-mi casa si ar fi venit boala asta. as fi avut bani cat pentru 3,5 ani de antibiotice sau 100 de sedinte de hiperbara (sau 2 ani de antibiotice si 50 de sedinte de hiperbara) perioada in care hopefully m-as fi facut bine.
    chill out!

  9. mariuse, n-ai inteles. las-o asa !
    Da, exista oameni care nu-si pot permite un astfel de tratament si nu e nimic de neconceput. E o realitate trista pe care trebuie s-o acceptam si sa incercam s-o schimbam.
    Sunt persoane care nu-si permit sa faca nici macar analizele de cateva sute de lei .
    La un moment dat poti incerca sa ajuti dar … ce folos ? dupa analize trebuiesc cumparate medicamentele si suplimentele si facute alte analize si iar medicamente si iar suplimente, apoi controale … e greu !
    uite, eu niciodata nu m-am intrebat ” de ce a trebuit sa mi se intample tocmai mie ?” ci in fiecare zi multumesc cerului ca nu mi s-a intamplat asta in urma cu ceva ani, cand eram atat de lipita pamantului ca nu mi-as fi permis nicio pastila de tinidazol. Inteleg foarte bine si realmente sufar pe treaba asta. Nu pot decat sa sper ca miscarea noastra va sensibiliza ceva , pe undeva.

    • Eu nu mi-am permis sa fac analizele spre exemplu, bine punctat, si vreau sa multumesc inca odata celor care mau ajutat atunci cand nu aveam un leu in buzunar sa imi permit analizele.

      Viata este destul de scumpa si in Romania in momentul de fata, de unde sa avem mii de euro pentru tratamente. Cei care isi permit sunt norocosi, restul stau si sufera in tacere. Asta e realitatea…..

      Dar capul sus, ca va fi bine 🙂

  10. irina_t ce am scris eu dupa postarea ta era adresat userului cu numele catalina,daca te uiti la ora postari ai sa vezi ca am apasat pe taste simultan dar o las asa.

  11. irina_t :
    adica daca nu-ti permiti minociclina, du-te la spa ! LOL

    Departe de mine gandul de a face glume, Chiar am vrut sa ajut. Am omis sa specific ca tratamentele la spa sunt doar pentru doamne.
    In urma cu doi ani am beneficiat de un pachet de tratamente anticelulitice( a fost un voucher ) care aveau incluse si 10 impachetari in tunel pe care le-am facut la 60-70 grade. Am observat ca au avut efecte nesperate, adica timp de 2 ani nu am mai simtit muscaturi in picioare.

    • Caline poti sa ne povestesti putin despre „muscaturile” acelea care le simteai in picioare?

      Eu pe langa paleta larga de simptome care am avut-o dealungul anilor am avut senzatia de muscaturi „muscaturi” dar in fese. 🙂

      Dar la propriu aveam senzatia ca ceva ma musca de fese. A durat un an sau doi.

      Pe langa alte neuropatii, senzatia de arsura, ca imi ingheata anumite parti a picioarelor, intepaturi, parestezii de tot felul care vin si pleaca…..

  12. ai dreptate Calina. E clar ca tu ai vrut sa ajuti dar a iesit o nuanta asa . Adica in general genul asta de spa costa iar cineva care nu-si permite tratamentul…
    Sa stii ca si barbatii folosesc impachetarile si tunelul . Am o amica cu un salon de gen si am vazut ca merg destui barbati acolo sa dea jos din burti.

  13. Jo :Splendid discurs motivational! Pacat ca nu are nicio valoare pentru cei care nu-si permit tratamentul.

    Pai uite de-asta incercam sa facem o asociatie, sa ne organizam, sa fim reprezentati juridic, sa avem un cont in care sa putem strange donatii, si 2% din impozit si poate daca avem un site smechere cu multe accesari sa vindem spatiu de reclama si sa avem, sa adunam bani tocmai pentru a ne sustine cauza si a-i ajuta pe cei care nu isi permit tratamentele. Sa avem protocoale recunoscute, medicatie compensata, de ce nu si niste programe nationale. Daca se pot cheltui nu stiu cate mii de euro pe imunosupresoare de pacient pe luna, de ce nu s-ar putea cheltui pentru antibiotice?! Cineva tot isi va lua partea, producatorul face profit, noi ne tratam si uite asa toata lumea e multumita. Ce misto ar fi! De-a dreptul utopic!
    Sunt medici care isi interneaza pacientii cu borrelioza, iar cand esti internat, tratamentul este suportat de casa Jo. Asta e o varianta, conditia este insa sa ai calitatea de asigurat sau co-asigurat la sistemul medical romanesc. In Tg Mures la infectioase stiu sigur ca se interneaza, tratamentul se face sub supraveghere, medicatia nu se plateste.
    De-asta vreau sa facem tot posibilul ca sa schimbam ceva fiindca tratamentele sunt costisitoare si nu ne sprijina nimeni.
    Sa faci un tratament in spital cu cefort e mai bine decat sa nu faci nimic ca sa te tratezi. Inca mai exista si medici care isi fac meseria cu dedicatie, din convingere, nu doar pentru plicul bagat in buzunar.

    • Din pacate, daca pana si la MayoClinic se dau doar 14 – 28 de zile antibiotic in borrelioza si apoi pacientul e considerat tratat (urmeaza guideline-urile IDSA-ului), in Romania mai dureaza 200 de ani si s-ar putea sa nu se faca antibioterapie pe termen lung in spitale.

      Noi intradevar putem face ceva, comunitati sa strangem founduri .. dar statul Roman nu va oferi ceva vreodata oamenilor, doar va lua! Cum a luat din salarii si alte magarii care s-au facut.

  14. Fluturas :“Medicul va arata drumul, dar nu poate merge in locul vostru pe acest drum!”Draga mea, cred eu ca ar trebui sa iti practici meseria de psiholog Multumesc pentru energia pozitiva si realism pe care mi le oferi!

    Fata, deci vreau sa iti spun ca nu pot sa ma fac psihoterapeut pentru ca as muri de tristete. Ma implic foarte mult, as suferi langa fiecare pacient/client si simt ca nu am puterea si detasarea necesara de a-mi asuma o asemenea responsabilitate. Mai bine ma enervez in vanzari si ma cert cu transportatorii si chestii de genul asta. Plus ca atunci cand iau minociclina eu am nevoie de psihoterapeut. 😀
    De cand activez pe blog si pe forumuri in mod consecvent, am inceput sa ma consum foarte mult, fiindca stiu cat e de greu, cat e de dureros, cat efort necesita tratamentele, cat sunt de neplacute, cat de multi bani sunt necesari, cat sprijin emotional si cate informatii.
    Stau sa citesc, sa postez pe blog, sa scriu articole, vorbesc cu oameni la telefon, caut solutii, raspunsuri, incerc sa ii sprijin emotional, informational, etc.
    Eu chiar as vrea din tot sufletul sa ii pot ajuta pe toti cei care au nevoie, dar nu am timpul, resursele si starea de sanatate necesara. Trebuie sa am grija intai de mine ca sa fiu functionala si sa ma pot vindeca.
    Insa ceva trebuie sa se schimbe in sistemul corupt si deficitar. Daca ai borrelioza si nu ai bani sa te tratezi, e ca si cand ai avea o condamnare la suferinta si neputinta. Of Doamne, trebuie sa schimbam ceva.

  15. calina :

    irina_t :
    adica daca nu-ti permiti minociclina, du-te la spa ! LOL

    Departe de mine gandul de a face glume, Chiar am vrut sa ajut. Am omis sa specific ca tratamentele la spa sunt doar pentru doamne.
    In urma cu doi ani am beneficiat de un pachet de tratamente anticelulitice( a fost un voucher ) care aveau incluse si 10 impachetari in tunel pe care le-am facut la 60-70 grade. Am observat ca au avut efecte nesperate, adica timp de 2 ani nu am mai simtit muscaturi in picioare.

    Calina :

    .Eram curios la ce temperatura mor spirochetele si am citit un post de peste ocean: expuse la 41 grade timp de 24 de ore toate spirochetele din cultura au murit.
    E doar un post de forum.

    http://www.mdjunction.com/forums/lyme-disease-support-forums/general-support/381563-heat-lyme-hates-heat-loves-cold

    Si eu merg la suna dar ma indoiesc ca am reusit sa le omor prin asta chiar daca fortez un pic nota si stau 15-20min la 70-80 grade.

    • E cam greu sa tratezi o infectie cronica doar prin sauna (sau alte metode: bai fierbinti etc) Nu ca nu ar ajuta, dar borrelia formeaza biofilme, se raspandeste in diferite parti ale organismului greu accesibile (de exemplu creierul, coloana fiind principalele tinte si articulatiile)

      Daca chiar puteam vorbi de omorarea bacteriei prin sauna, atunci toti faceau sauna si scapau de borrelioza.

  16. In general pentru a vorbi de vindecare trebuie sa distingem CLAR daca vorbim despre disparitia SIMPTOMEL, adica o aparenta vindecare sau despre eradicarea infectiei.

    Borrelioza, in forma diseminata cu leziuni multiple de vasculita, este o infectie grava, care se trateaza greu. Nu este insa singura infectie care evolueaza astfel, sifilisul si tuberculoaza merg cam tot asa.

    Aici:
    http://medicologia.info/2012/05/despre-tuberculoza-cultura-generala-si-un-moment-poetic/
    sint descrise citeva aspecte legate de tuberculoza, un articol in romaneste interesant despre o afectiune care a existat in Europa probabil de pe vremea cind stramosii nostri vinau stramosi de-ai elefantilor.

    Acum un secol si jumatate cei care aveau tuberculoza si nu aveau bani, MUREAU (nu ca intre timp s-ar fi schimbat multe), IAR CEI CARE AVEAU BANI, SE DUCEA IN Maiorca si o „frecau” pe malul Marii Mediteraneene, ca altceva oricum nu puteau face (ca oboseau, adica aveau o oboseala cronica). Si acestia erau tratati, ATUNCI, de tuberculoza. La nivelul profesorilor de medicina de atunci, acesta era tratamentul de top care dadea roade, adica aceia nu mai mureau, prea curind si chiar se simteau bine, adica doua zile nu tuseau una era ca pe continent. Daca nu ma insel si o Printesa, un membru al Fam Regale din Romania, a stat pe-acolo, pina cind s-a stins, tot datorita tuberculozei.

    Aceste exemple arata ce in general se poate trai si micobacterium, daca n-ai incotro, dar la ora actuala doar daca esti retardat poti gindi astfel legat de tuberculoza. In general NICI unui om normal nu cred ca i-ar trece prin cap daca ar afla ca are tuberculoza sa faca sauna, clisme, diete cu morcovi, rife-uri sau orice alt ceva in afara unei scheme complexe de poliantibioterapie de durata. Si aceasta schema se face pe periode lungi, DAR iarasi NIMANUI nu-i trece prin cap sa faca culturi lunar!

    Si in borrelioza diseminata sau sifilis, tratamentul trebuie initiat pe baza unor teste care sa confirme infectia, DAR continuarea tratamentului nu trebuie facuta orbeste pe o luna su pe 5 ani, deoarece nimeni nu cred ca poate spune la ora actuala cit dureaza tratamentul, ci acesta trebuie continuat pina la eradicarea infectiei, atit a subiectului cit si a celor din jur.

    EU CRED CU TARIE ca vehementa DIN SPATELE NEGARII transmiterii borreliozei membrilor familiei are un alt substrat, in nici un caz legat de medicina.

    Daca am pleca de la ideile:
    1. borrelioza duce la leziuni grave in timp, adica dupa ani de la infestare
    2. aceasta bacterie se poate transmite celor din jur, prin alti hematofagi, intepaturi, chiar si cu un timp de latenta considerabil,

    atunci ar fi posibil ca la momentul DECLANSARII simptomaticii neurologice sau articulare, cei din jurul simptomaticului, care sint asimptomatici datorita latentei de infectare, sa aiba DEJA amprenta genetica si imunologica a incarcaturii bacteriene a simptomaticului. ACEST aspect DACA ar fi demonstrat stiintific ar simplifica ENORM diagnosticul, deoarece am putea efectua testele rudelor celui pe care il suspicionam si astfel am putea afla o directie de investigari. Acest lucru este important deoarece pacientul cu borrelii dezvolta de regula simptomatica TOCMAI cind intra in imunosupresie, adica cind titrurile de anticorpi anti-proteine-de-borrelia INCEP SA SCADA si aceste teste WB, considerate standard, incep sa se negativeze, TOCMAI cind ai nevoie mai mult de ele.

    ORICUM, plecind de la aceasta ipoteza, caut borrelia in rindul apropiatilor celor care ii suspectez de neuro sau artroborrelioza si astfel, in functie de ce gasesc la cei asimptomatici (vazuti de societate ca fiind „sanatosi”) ma orintez sa caut TINTIT la cel cu simptomatica.

    • ma bucur ca pana la urma v-ati imprietenit cu ‘detractoarea’ Ondine 🙂
      eradicam pana la capat, da (ignorand jdemiile de forme defensive de care vorbeste Eva Sapi) dar cu ce scop daca cei cu care venim in contact zilnic au si ei? ok, tratam toata familia dar la o iesire la terasa pe malul marii seara, un vin sec, o mancare buna si un tantar care in prealabil a muscat pe unu’ de la masa vecina care saracu’ e plin de borrelii. si o luam de la capat cu 3 ani de antibiotic, pai ce spuneti dvs e aplicabil atunci cand am incepe sa ne tratam in masa ca sa eliminam cu totul riscurile de infectie interumana si sa ne limitam la a ne proteja de capuse si alti hematofagi…

    • D-nul Dr, interesant punctul Dvs de vedere legat de faptul ca cei asimptomatici dezvolta amprenta genetica a simptomaticului. Se pare ca si veridic, cunosc deja 3 persoane diagnosticate cu SM, carora le-a iesit pozitiv borrelia garini. Ei, ma refer la aceste 3 personane ( pacienti diagnosticati cu SM, care sunt pozitivi la borrelia garini stiu mult mai multi), pentru ca au avut in familie cate un membru care a decedat cu ani in urma de SM.Toti cei trei in cauza sunt cat se poate de simptomatici.Toti spuneau ca au fost muscati de capusa, inclusiv persoanele decedate.Doar ca, pana cei in viata sa-si faca testele pt borrelia, luau in calcul un eventual caracter ereditar al SM.
      O sa-mi dac un DFM pana la urmatoarea consultatie la dvs, daca voi avea un rezultat pozitiv, desi sunt asimptomatica, n-ar trebui sa incep sa tratez, tocmai tinand cont de faptul ca as putea capata simptomatica surorii mele?

      • WB-urile sint cele mai importante!!!!

        CU cit incep sa apara din ce in ce mai multi pacienti fara simptomatica cu WB-uri pozitive la garini CARE AU CA ELEMENT COMUN: apropirea spatiala de bolnavul cu SM, cu atit mai mult devine mai probabil o implicare infectioasa, dar si faptul ca cei care stau mult in preajma celor cu borrelia ar trebui sa se caute.

        Cu cit acest aspect va fi neglijat, cu atit riscul de infestare, in special infestari multiple cu specii patogene, va fi mai mare.

        ORICUM este cel putin CIUDAT daca un pacient suspicionat cu SM demonstreaza ca cei din jurul acestuia sint purtatori de borrelia garini. Si in plus REPREZINTA un indiciu asupra unei potentiale contagiozitati a borreliei garini, DECI SI A LEZIUNILOR DE DEMIELINIZARE.

        Daca aceasta ipoteza se va confirma in timp atunci foarte posibil RMN-urile celor care trateaza leziuni de demielinizare (si ale familiei acestora) este posibil sa ajunga sa arata asemanator cu ale pacientilor!

        Eu cred ca ESTE DE AJUNS SA SE CAUTE SI VOR INTELEGE DESPRE CE VORBESC!

    • Eu una sunt mare iubitoare de poezie iar momentul liric mi se pare chiar insiprat dar
      sunt convinsa ca exista multe surse SERIOASE de informare cu privire la boala tuberculoasa, istoria si tratamentele acesteia .
      Haideti sa-i dam unui moment de can can fix importanta pe care o merita , nimic mai mult. Ok, ne-am distrat, am dansat, am baletat dizgratios ( dupa caz ) 😀 . Acum e cazul sa ne punem palaria si sa trecem la treburi serioase .:)

  17. Tratamentul in masa ar fi posibil atunci cand medicina o sa descopere un antidot care o sa fie 100% eficient cu efecte adverese minime, in conditiile trtamentului actual eu zic ca e imposibil taratamentul in masa pt a elimina principala sursa a reinfectarii.

  18. Ala unu’ de la masa vecina, la fel ca si neurologul, saracii plini de borrelii, pe mine unul nu ma intereseaza in ce stare ajung si cum isi trateaza spirochetele!

    La fel si acum 100 de anii, multi, foarte multi, nu stiu citi, probabil ca o mare parte, aveau sififilis. Unii au suferit din cauza asta, altii au murit, altii n-au avut nimic o mare parte s-au tratat iar altii inca se mai nasc si astazi din mame sifilitice! SI?

    Este acesta un motiv sa nu ne tratam, mai ales daca dezvoltam simptomatica. In fond fiecare face ce vrea, parerea mea este insa ca ar trebui ca statul sa testeze in masa sa afle gradul de infestare si procentajul pe specii si ca ar trebui dezvoltate programe speciale de tratament si eradicare.

    Mai departe treba fiecaruia! Nu in sarcina mea sta elaborarea programelor de sanatate publica.

    Legat de studii, desigur ca se pot face. Cel mai bine multicentrice. De regula cind se vrea acest lucru pentru fiecare participant al studiului se plateste de catre concernul farmaceutic citeva mii de euro, in functie de amploarea studiului, de regula 2-3000 pe participant la studiu, dar sint si studii unde se platesc chiar zeci de mii pe pacient.

    Cind aceste concerne sau Statul vor finanta studii in borrelioza ele vor apare, pina atunci insa ne bazam pe studiile existente!

  19. Ciobanul Aviator :ma bucur ca pana la urma v-ati imprietenit cu ‘detractoarea’ Ondine eradicam pana la capat, da (ignorand jdemiile de forme defensive de care vorbeste Eva Sapi) dar cu ce scop daca cei cu care venim in contact zilnic au si ei?

    Uite, hai sa iti spun eu cu ce scop ne tratam.
    Ne tratam fiiindca infectiile astea stupide ne afecteaza intreg organismul, fiindca ajungem plusam leziunile de demielinizare la fiecare RMN si ne dam seama pe antibiotic ca incep sa ne doara oasele destul de neplacut. Adica eu de 2 zile am o durere in zona sacrala, treaba de noutate. Ceea ce ne arata foarte clar ca exista si o afectare pe sistemul osos, tot ma laudam eu numai cu neuro. Ei, uite ca acum pot sa bifez si la oase cate ceva. Doar afzeli nu a stat ea degeaba si s-a uitat cum garini isi face de cap pe SNC.
    Eu mi-am promis ieri ca voi luat oricat antibiotic va fi nevoie ca sa elimin toate infectiile. Sper sa rezist cat va fi nevoie!
    Si daca nu mai pot, fac pauza, apoi o iau de la capat.
    Pana la urma cineva tot moare, ori eu, ori bacteriile.
    Vreau sa pastrez cat mi-a mai ramas din creier si din oase. Nu am altele de schimb in caz ca astea se strica de tot.

  20. Asa cum garini poate genera leziuni de demielinizare vizibile pe RMN, la fel si afzelii GENEREAZA leziuni de vasculita osoasa (edem osos difuz), edem care poate fi vizibil pe imaginile RMN si care poate genera durere si impotenta functionala a articulatiei afectate.

  21. Din experienta mea, dar si a altor pacienti, dna doctor nu merge nicidecum pe intravenos. Eu am facut o singura luna. Tratamentul, insa, este prescris in functie de fiecare pacient, simptomatologie. Oricum, un tratament intravenos nu poate fi facut a la long.

  22. anka, explica-mi putin fraza: „Frustrarea nu va ajuta absolut deloc sa rezolvati problema”.
    nu ti se pare ca faci afirmatii nefondate si ca termenii folositi sunt extrem de duri? oare acum sentimente omenesti ca dezamagire, dezarmare sau indoiala sunt chiar „frustrari”? adica, cf cu dexul „FRUSTRÁ, frustrez, vb. I. Tranz. A lipsi pe cineva (în special statul sau o instituție a lui) de un drept sau de un bun; a păgubi; p. ext. a înșela. – Din fr. frustrer, lat. frustrari.”
    pe cand unii bolnavi nu se simt pagubiti de nimic si drept urmare nu au regrete in urma pagubirii.
    pentru unii (si crede-ma ca-i si cunosc), viata dupa aparitia bolii nu s-a schimbat deloc: tot la tv zac, tot aceeasi viata sociala, acelasi job si aceeasi gandire asa ca in loc sa folosesti „frustrare” n-ar fi mai gentil sa folosesti un alt termen? 😀

    • Extrapolezi inutil.
      Eu am discutat despre un sentiment, mai degraba o cognitie + o emotie.
      Tu ai etichetat un om.
      Nu ma provoca, e o dezbatere in care nu o sa pierd.
      Eu vorbesc despre comportamente, atitudini, emotii, etc. Tu ai etichetat o persoana ca intreg cu titulatura „handicapat” care este asociata cu o incarcatura negativa.
      Daca ridici mingea la fileu, ti-o dau inapoi desi nu am chef dezbateri.
      Hai sa o lasam asa.
      Iti explic in privat cu frustrarea. 😛

        • Asa sa fie cum spui tu!
          Eu nu te mai contrazic si nu mai zic nimic.
          Oricum atmosfera de pe blog in ultimul timp s-a deteriorat marcant. De la discutii constructive, sprijin, schimb de informatii si respingerea intrusilor nedoriti, am ajuns sa ne certam intre noi pentru niste cuvinte, replici, etc.
          Eu nu vreau sa iau parte la asta.
          O sa fac precum Comana, ma retrag.
          Nu pentru ca sunt de alta parere, ci pentru ca nu vreau sa iau parte la asta. Consider ca suntem suficient de maturi ca sa ne putem intelege amiabil INDIFERENT DE tema discutiei.
          Imi cer scuze daca te-ai simtit profund si iremediabil jignit !
          Eu am vorbit despre frustare, nu despre frustrati.
          Imi pare rau daca nu am reusit sa ma fac inteleasa!

    • Buna dragiilor,
      ce este cu cearta asta la voi, parca ati fi pe mino? Zic sa incetati si sa o luati de la capat. Pluteste ceva in aer si eu nu simt? Anka stai pe aici sa stim cand incepi mino, sa vezi atunci ce te irita toata lumea si ai ocazia si scuza sa dai replica.Eu aveam chef de cearta dar eram pe mino, voi nu sunteti, deci nu aveti scuza.

      • Gina,
        Eu nu ma cert cu el, nu am pentru ce. Sunt chiar foarte calma si detasata. Nu mi se pare ca as fi zis ceva aiurea, dar asta e.
        Nu stiu de ce s-a burzuluit asa ca stie ca eu il iubesc maxim.
        Habar nu am…
        Nu mai zic nimic.
        Nu am chef de cearta. Vorba ta, ma pastrez pentru mino.:))))
        Sunt cuminte si nu mai zic nimic.

  23. Am nervul optic inflamat.In partea de jos a ochiului drept.Cand ma uit in fata in anumita pozitie dreapta imi dispare punctul.Am tratament de 3 luni si a-si dori o alta parere despre nevrita optica.Tratamentul este din vitamine pentru ochii si o pastila de sermion pe zi.Boala aceasta se vindeca sau nu?

Lasa un comentariu

