Cele mai noi vesti de la dr. Burrascano

O prezentare delicioasa datand din 22 Mai 2012 a lui dr. Burrascano  in care reia istoria lyme si vine cu lucruri noi cum ar fi printre altele faptul ca antibioticul e posibil sa fie absorbit diferit de la individ la individ ceea ce explica de ce unii raspund mai bine la antibiotic si altii nu (folosind aceleasi doze/kg).

Boxele la maxim! sa auda si vecinii ca de infectionistii din Romania stiu deja aceste lucruri si s-ar putea plictisi ascultand 50 de minute de prezentare.

42 comentarii la “Cele mai noi vesti de la dr. Burrascano

  1. Mersi Ciobane! 🙂
    Abiat astept sa il vizionez. Nu pot acum ca sunt la munca si am nspe mii de chestii de rezolvat, dar dupa-masa il vad sigur.
    Poate facem si un mic rezumat pentru cei carora le este mai putin usor sa urmareasca in engleza.

    • In mare indicatiile sunt aceleasi din ghidul lui, dar intr-adevar ideea noua interesanta a specificat-o foarte bine Costin si anume ca medicatia antibiotica ar trebui sa se faca oarecum in functie de raspunsul infectiei la medicament ( adica doza sa fie reglata in functie de „absorbtia” medicamentului nu in functie de greutatea pacientului si de cantitatea de antibiotic dintr-o pastila ).O alta chestie de remarcat este si importanta pe care o artibuie microscopiei ca metoda combinata de diagnosticare impreuna cu WB. Nu am inteles insa cum masoara efectul medicamentului. Si subliniaza inca o data importanta reechilibrarii sistemului imunitar prin metodele cunoscute : regim alimentar, 0 zahar,alcool,tutun,cofeina, suplimente, Mg (din cate am inteles Mg dupa tratamentul antibiotic) somn regulat , exercitii fizice indiferent de starea foarte proasta (fara aerobic, miscare pentru toate grupele de muschi , 45 min la 2 zile cu pauza pentru refacere) urmata de o baie fierbinte (caldura le face rau la alea mici) si somn, fara epuizare fizica si psihica, vointa de a invinge boala (atitudine pozitiva). Sper ca n-am uitat ceva, ma puteti completa, nu ma supar 🙂

  2. rezumat: pentru diagnosticarea Lyme, se foloseste exclusiv laboratorul de referinta PLANETARA Cantacuzino (cel din Budapesta …. pardon, Bucuresti). Diagnosticul are precizie de 400% si e pus in urma celor 4 punctii consecutive pozitive (cele pe care le anunta ieri Dr Ion). Toate cele 4 punctii sunt absolut necesare pentru ca medicii romani de la Matei Bals sa poata prescrie doza de doxicilina pentru 14 zile (in cazurile grave se poate da pana la 21 de zile). Am uitat sa precizam, singurii medici care pot trata aceasta boala sunt cei de la Matei bals din Romania, in aceasta tara ei reusind de altfel sa eradicheze boala inca dinaintea aparitiei sale. A propos, daca cineva intelege altceva din aceasta prezentare, sa stiti ca e un tracaj, o lovitura a adversarilor politici care au folosit pixelul albastru.

  3. Eu chiar v-am spus ca se vor restrange tot mai mult activitatile de diagnosticare si implicare a medicilor in tratament; si nu se opresc aici. Daca nu se va ajunge la nerecunoasterea scrisorilor semnate de dr Ion, asta tot ptin directive de minister (nu asa direct, ci voalat, se vor accepta doar diagnosticele puse de dr infectionisti romani), sa imi spuneti mie spirocheta, nu Anka. E o chestie de viziune si de psihologie. Ma astept si la piedici in constituirea asociatiei. Si vor fi! Dar cum ne lasam la spirochete, nu ne lasam nici la ticalosii astia ! 😀
    Acum sunt varza, vorba unui prieten si abia am energie sa ma ridic de pe scaun sa plec acasa, dar trece si nu, nu ne lasam !

  4. @Anka este posibil sa aveti dreptate, numai ca Dvs stiti de ce sint ai vostri in stare, dar atit ei cit si dvs. nu stiu de ce sint eu in stare!

    • Dle Doctor, cred ca va intitulam liderul revolutiei borrelioshilor ! Dar poate se supara concetateanul dvs care defileaza costumat in Che Ghevara 🙂 Nu va cunosc personal, dar va felicit din tot sufletul pentru curaj (curajul propriei opinii in Romania se stie ca e o treaba rara si exotica, asa ca boala Lyme) si mai ales pentru faptul ca alocati atata timp TUTUROR pacientilor, indiferent ca sunt sau nu ai dvs. E o dovada de pasiune pentru propria munca si de umanism pentru care nu pot sa am decat foarte mult respect!

  5. am auzit ca d-na dr. Rosca nu mai vrea sa primeasca pacienti cu Lyme?Stie cineva ceva sau nu mai vrea sa primeasca noi pacienti dar pe cei vechi ii primeste?Am crezut ca facand publicitate pe seama acestei boli(actorul Serban Ionescu,etc) o sa ne fie mai bine, poate un program ceva ca in cazul SM, dar se pare ca ne parasesc si doctori care ne faceau atata bine si nu eram nevoiti sa iesim din tara sa ne tratam(pe bani multi binenteles)

  6. Buna seara!
    Astazi am reusit sa vizionez filmuletul cu prezentarea dlui dr Burrascano. A fost intr-adevar un deliciu prezentarea in sine. Din pacate calitatea imaginii si a sunetului nu sunt printre cele mai bune. Recunosc ca nu am inteles tot, dar in proportie de 90% da. Redau mai jos cateva aspecte atinse.
    Foarte interesant este ca aprox 10 min a vorbit dr Burrascano despre investigare si metode. Foarte bine punctat a fost ca „nici o microscopie nu a fost vreodata fals pozitiva, nici macar una in atatia ani, deci daca apar spirochete e clar ai lyme, nu e nici un dubiu”, insa au fost multe WB-uri fals negative tocmai pentru ca acestea releva raspunsul sistemului imunitar, in cazul lyme un sistem imunitar suprimat. Cu cat esti mai bolnav (in Lyme/borrelioza), cu atat este mai slabit sistemul imunitar. Iar pacientii care se simt cel mai rau e cel mai probabil sa aiba rezultatele negative pe teste Elisa si WB deoarece acestea sunt investigatii de sange care masoara raspunsul sistemului imunitar. De aceea este potrivit sa se utilizeze aceste culturi evidentiate la microscop (DFM). In cazul unor infectii virale acute, rezultatele pe testele indirecte (WB, Elisa) pot fi fals negative, situatie in care iarasi microscopia este cea mai relevanta. Iarasi in cazul in care ai avut lyme, te-ai vindecat si esti muscat de o capusa. Tot microscopia este cea care va arata daca te-ai infectat din nou sau nu.
    Dr Burrascano este foarte incantat de utilizarea acestei metode de investigare directa si ii multumeste dr Eva Sapi pentru eforturile depuse. „It’s a FANTASTIC resource in investigation”. Cam astea sunt vorbele dansului. (Sa inteleg ca dr Eva Sapi si dr Burrascano sunt deja in grupul Sarlatanilor fara sa stie ?!)
    Partea de istorie nu o comentez, e mai putin relevanta.
    Tratamentul. Ideea interesanta este intr-adevar cea referitoare la nivelul de absorbtie al antibioticului, nivel se pare diferit de la un pacient la altul, eficienta fiind data de cat antibiotic se absoarbe din cel ingerat. Cred ca asta se poate masura prin investigatii de sange, cel putin teoretic asa ar fi normal. Poate nu in tarile bananiere unde medicina e ramasa la nivel primitiv cu spitale infecte si doctori spagari. (Iar sunt rea.)
    Dr Burrascano subliniaza si importanta dietei sanogene (fara zahar, cofeina, tutun, alcool, nu e permis nici un excitant), odihnei, exercitiului fizic anaerob, suplimentelor nutritive (1. polivitamine de calitate, 2 magneziu, 3 acizi grasi esentiali, dar din krill oil ca sa evitam ingerarea suplimentara de metale grele), Q10, probioticele (mai multe tipuri combinate, in special si soil-based organisms), NT factor, vit D, B12 (exclusa daca exista o intoxicatie cu metale grele).
    Referitor la dieta este subliniat „NO STARCHES!”. Acum ar fi dragut sa explic care sunt acestea. Aici sunt incluse: tot ce este faina, dar si cartofi albi, orez alb. „Starch” inseamna amidon. Orice are amidon si/sau gluten este INTERZIS !
    Plus o completare din ghid, atentie la fructe sunt permise cele care contin cat mai multe fibre si cat mai putin zahar.
    Ar trebui sa fac un articol pe dieta. 😀

    • Preparatele, DAR si carnea de pui sau animale din crescatoriile intensive, unde datorita colegilor veterinari corupti, este posibil ca acestea inainte de sacrificare sa contina cantitati importante de oxitetraciclina, care astfel ajung indirect si la pacienti. La peste cam aceeasi problema: produsele din crescatoriile intensive sint de evitat.

      • de acord, dar de unde sa mai iei altceva? legumele nici alea nu sunt de calitate, fructele nu, animalele nu. Cred ca nici frunzele din fata blocului, la cate masini trec 😦

        • pai sunt cateva magazine chipurile bio care vand si online (gen cosul-bio, etc) insa eu nu am avut experiente prea placute cu ele. produse „ca in hypermarket” si preturi de 4 ori mai mari. legumele si alimentele de la tarani iarasi e discutabil. doar cativa sunt onesti si aceia sunt cei care din culturile lor de subzistenta mai vand cate ceva. cei care vand la taraba in piata, fiti siguri ca stropesc si baga azotat in sol la cel mai grav mod.
          eu nu vad nicio scapare momentan decat luat taurul de coarne si mers din sat in sat pe la tarani si cumparat direct din curtile lor SAU cei care au pamant sa-si cultive pamantul ala (ca trendul am vazut ca e sa pui trandafiri si gazon in curtea de 1000 m2 ca legume „luam de la hyper”).
          cum zicea si reclama, mancatul asta nu e chiar asa usor precum pare. toti se intreaba „ce e bun in lyme”, pai cred ca raspunsul e „ce e bun ca sa ai o viata sanatoasa”. un pic de studiu si s-a rezolvat. o piramida a alimentelor, un pic de „studiu china”, mai un blog „despre sanatate” si un pic de bun simt culinar. mai adaugi si alimentele care sunt interzise atunci cand iei antibiotic (lactate, fructoza, cafea) si gata!:)
          Simptomatica cred eu ca apare pe fondul unei dereglari in organism. acum prin dereglare poate sa fie orice nu neaparat un stres. de la hormoni la absenta Zincului. Chiar ascultam astazi o prelegere a lui dr. Klinghardt care accentua faptul ca borrelia „slabeste” sistemul imunitar prin inhibarea intregului proces metabolic in prima faza, in special drenarea zincului din organism. spune el ca a constatat initial o prezenta ridicata a zincului in urina copiilor cu autism ca mai tarziu sa descopere si ca in cazul lyme e la fel.
          Asa se explica si multitudinea de cazuri „din popor” care s-au vindecat prin alimentatie. Tocmai reglarea metabolismului, producerea unui mediu alcalin (ostil infectiilor si ciupercilor de natura) duc la o asa zisa „vindecare”.
          Acum dl.dr. Ion o sa spuna de „clisma cu gheata” care nu ajuta atunci cand spirochetele iti mananca mielina dar oricum, chiar si cand proba de sange va fi negativa, nu inseamna ca gata, nu mai ai spirochete in organism. inseamna ca-s f. putine si bagate prin te miri ce cotloane. daca te intorci iar la puiul kfc si la alcoolul „pus din greu” nu vad de ce „micutele” nu ar fi zgandarite si ar iesi iarasi din cuib in decurs de cateva saptamana, luni…si cand ies ies multe ca daca au stat pitite au stat sub biofilm si s-au inmultit acolo.
          daca n-as avea incredere in capacitatea sistemului imunitar de a se ocupa de draciile astea (ca si de alti virusi latenti ramasi in corp inca de pe vremea copilariei), as spune ca e de-a dreptul terifiant!:)

      • da, cred ca am inteles e voie carnita dar numai de casa,adica crescute sanatos nu cu antibiotice.E cam greu sa procuri carne sanatoasa dar daca trebuie e musai.Stiti ce nu inteleg eu,daca tot papam atatea antibiotice mai conteaza ceva in plus de la carnea cumparata?????Sau tetraciclinele nu au ce cauta in Lyme?

    • Ba da TOCMAI ca doxi si cu mino tot tetracicline sint! Si probabil ca noi am fi trait bine merci cu borrelia daca am renunta sa mai mincam oxitetraciclina. Ideea este ca NU STIM ce dracu declanseaza simptomatica in borrelioza. Adica o ai 20 de ani fara sa te deranjeze cu nimic si apoi iti vine sa te impusti! Desigur ca inca o tableta de mino pe zi IN PLUS n-ar strica dar cum eu merg destul de inalt dozat, mai bine stiu cita mino dau!

      Daca va tratati la Spitalul Bals cu 200 mg de doxiciclina pe zi, atunci 2-3 pui pe zi cumparati la superoferta probabil ca ar imbunatatii efectul terapiei considerabil!

      • simtomatica, parerea mea, apare in urma unei traume fizice sau psihice, stres mare, imunitate scazuta, dar eu nu sunt medic dar vorbind cu multi care au lyme asa am dedus eu.
        Si intradevar cu mancarea este o problema, eu in decurs de trei luni de cind sunt in tratam. nu mai inteleg nimic. La inceput am inteles ca nu este voie proteine si lactate. M-am indopat cu fructe, legume si cereale pana mi-am dat peste cap stomacul si am ajuns la 50 kg, degeaba am mancat cantitativ mult. Acum am inceput sa mananc carne si lactate dar nu mai am voie carbohidrati, gluten,etc.Sunt disperata sa mananc fara paine deloc?Sau am voie macar paine neagra sau alt fel de paine?Am voie macar mamaliga sa mananc sau nu este nici ea indicata?

        • Eu am observat acelasi lucru legat de stres. Niciodata nu am mancat dezechilibrat rau, dar recunosc ca nici bio. Dar de fiecare data cand m-am prabusit mai tare ghici cine era prezent? Stresul maxim. Cu toata straduinta nu pot sa traiesc zen. Cred ca nici Dalai Lama nu ar putea in Romania.
          Incepe sa ma deprime chestia asta cu mancarea. Singura varianta at fi sa imi iau barbatul si bagajul si sa ma mut la tara sa cresc pasari, vaci si capre si sa cultiv pamantul. Si sa ma muste iar capusa cand sunt la prasit si sa nu am bani de minociclina!!! La naiba!

          • poi nu ca daca stai la tara si traiesti bio, pot sa te muste 10 capuse ca nu ai nimic. ca n-am citit nimic in cartea de istorie cum ca „la tara” toata lumea se plange de ameteli si dureri incredibile ale articulatiilor.

            • Reacţia sistemului imunitar este declanşată de către toxine şi microbi. Există trei modalităţi prin care sistemul imunitar este modificat de Lyme-Borelioză: felul în care sistemul imunitar reacţionează la prezenţa microbilor depinde în mare măsură de factorii „gazdei“:

              – Calitatea şi cantitatea de enzime de detoxifiere, condiţionată genetic

              – Boli anterioare

              – Traume în copilărie

              – Stressul electromagnetic (locul de dormit, folosirea celularului, balastul electromagnetic în automobil)

              – Alimentaţie şi alergiile la alimente

              – Factorii socio-economici

              – Operaţii şi afecţiuni prin care a trecut pacientul

              – Modul de hrănire (alimentaţie)

              – Lipsa de mişcare

              – Stressul

              – Balastul dentar (amalgam, infecţii ale maxilarului, rădăcini dentare „umplute“)

      • Foarte dragut si de luat in considerare pentru cei care se trateaza la Bals. Schema de tratament : 200 mg doxi + 2 g vit C + un omez + doi pui KFC (de care sortiment vreti voi, oricum nu ma prea pricep).
        Nu, dle dr, nu iti vine sa te impusti cand ti-e rau de la bacterii, iti vine sa iti tragi un glont in cap in prima saptamana de tratament de la minociclina! 😀 (Noroc ca trece!)

  7. Mihaela,
    Redau din ghidul de tratament al dlui dr Burrascano. (pag 34-35)

    „MANCARURI NERESTRICTIONATE :
    Toate mancarurile de proteine, ca de ex. carne, peste, carne de pasare, branza, oua, produse lactate, tofu.

    MANCARURI RESTRICTIONATE

    Fructele
    Fructele pot fi o problema deoarece contin o cantitate mare de zaharuri. Cu toate acestea, daca fructul contine multe fibre, poate sa compenseze zaharul intr-o anumita masura. Asadar:
    Fructele sunt permise doar la sfarsitul mesei, niciodata pe stomacul gol
    Doar fructele cu un continut mare de fibre sunt permise
    Doar in cantitati mici.
    Exemple :
    Permise in cantitati mari : grepfruit, lamai, lime, rosii, avocado
    Permise doar in cantitati mici: pere, mere, capsune, pepene galben, etc.
    Interzise (aceste fructe nu au suficiente fibre) : portocale, pepene verde, banane, struguri, etc.
    Nu sunt permise nici sucurile din fructe !

    Legumele
    Salatele verzi sunt ok. Evitati sau limitati legumele „starchy” (cartofi, orez, fasole, etc.) si evitati pastele.

    Starches (=mancaruri care contin amidon si/sau gluten)
    NIMIC! Daca este facut din faina – orice fel de faina – nu este permis. (Fara paine, cereale, prajituri, etc.)”

    Ma opresc aici. Acestea sunt recomandarile dlui dr Burrascano. Altii recomanda si evitarea lactatelor si proteinelor. 😀
    Dieta ar trebui sa fie personalizata. Eu doar cu frunze nu pot trai, am incercat si am vazut cum e. Am nevoie de carne si de paine. Mananc paine neagra putina (uneori si alba tot putina), dar mananc. Mai repede renunt la carne decat la paine.

  8. anka, „nevoile” se educa. eu din shawormar infocat am ajuns sa mananc predominant frunze, seminte, legume si fructe +lactate si oua dar m-ajuta al dracului de bine 🙂
    iar treaba cu amidonul si glutenul cred ca e doar pentru cei care au o alergie la asta…adica sa nu mai mancam cartofi? hmmm:D

  9. Eu de trei luni ma chinui sa mananc numai fructe,legume si cereale. Am slabit , mai am doar 50kg.Acum aflu abia ca am mancat ce nu trebuie. Eu am mese care sunt formate numai din fructe.
    Iti multumesc Anka.

  10. Am gresit cand am spus ca maninc ce nu trebuie,dar am gresit avand o alimentatie numai din fructe si legume cind de fapt pot sa mananc si produse de origine animala cu moderatie binenteles.

  11. Ciobanasul meu spirochetat,
    Treaba NO STARCHES! e valabila pentru toti purtatorii simptomatici de borrelii, in special pt cei in tratament. Adica da, nu ai voie cartofi, nici fasole, nici mazare, nici paine, nici paste. Daca luam in considerare si NO SUGARS! si sa incercam mentinerea PH-ului alcalin, atunci nu mai ramane mare lucru de mancat : doar frunzele, zarzavaturile, legumele fara amidon, cateva fructe din care unele in cantitati limitate, seminte si cam atat. Cam asta spune lumea prin carti si ghiduri. Dar vorba bunicii mele, „nu toate sunt cu lapte” (aici se face referire la vaci – asa cum nu toate vacile sunt cu lapte, asa nici tot ce se spune nu e perfect sau intotdeauna adevarat) .
    Cand vine vorba de dieta, eu cred in ECHILIBRU. Adica mananc si putina paine (cat mai putina), dar si carne, proteine, 1-2 ori pe sapt oua, ciorbe multe, iaurt, cereale fara adaos de zahar. Corpul are nevoie de glucide, lipide si proteine. Deci ar trebui sa mancam din toate, echilibrat, gatite cat mai sanatos, cat mai multe cruditati dar din cele cu fibre multe, fara zaharuri si amidon.
    Pe de alta parte sunt medici LLMD care recomanda scoaterea totala din dieta a tuturor lactatelor. Indiferent daca exista o alergie/intoleranta sau nu. Si asta pentru ca lactatele contin hormonii specifici vacutei, evident nespecifici umani, iar asta nu face decat sa oboseasca sistemul imunitar. Cel mai apropiat ca si structura de laptele uman este cel de magarita, apoi de capra.
    Mihaela,
    Mananca mancare. Eu mananc multe salate, dar si gatit, foarte usor imi e sa mananc ciorbe, mai ales ca sunt atatea frunze acum. De ex ciorbele de salata, spanac, urzici, fasole verde, eu le mananc cu mamaliguta si un pic de branza de oaie. Ca sa evit painea.
    Eu am trai asa ca tine vreo 3 luni numai cu fructe, legume fara amidon, fara grasime, cu 50 g de carne pe sapt si 1 ou, si initial nu am simtit nimic, apoi mi-a fost bine, dar din a treia luna eram tot moarta de foame si faceam hipoglicemie de cateva ori pe zi, slabisem cateva kg si nu eram capabila de nimic.
    Daca nu consumati proteine, corpul incepe sa consume din resursele proprii, adica din muschi. Nu e ok fara proteine! Ele sunt necesare in metabolism si detoxifiere. Nu merge fara! Da, cat mai putin zahar chiar si natural, cat mai putin amidon si gluten, dar nu va infometati. Toate caprele din padurile patriei sunt pline de spirochete desi mananca doar iarba, frunze si clorofila. Nu se vindeca prin asta.

  12. eu m-am inspirat cel mai mult de pe http://www.lyme.ro, unde se specifica clar ce fructe si legume sunt indicate in Lyme, si spre surprinderea mea sunt cu totul alte fructe indicate de dr. Burrascano.Am inteles ca se merge pe o dieta preponderent alcalina, iar portocalele, pepenele galben, pepenele verde ar fi ffff benefice.

  13. Multumesc mult Anka. Incepusem sa-mi fac probleme daca o sa mai rezist mult cu alimentatia mea, ma gandeam ca la un trat. cu antibiotic asa puternic sa rezisti numai cu frunze.Eram disperata de cat am slabit si nici nu aveam nevoie sa slabesc, dar de maine ma pun pe treaba, gata cu pascutul, mai mancam si altceva.

  14. Mihaela,
    Eu am citit si pe net pe diverse site-uri dedicate Lyme, am si cateva carti din USA pe tema lyme&co, pe vremea cand aveam diagnosticul de SM citeam pe nutritie frecvent. Da, se merge pe o dieta cat mai alcalina, dar voi stiti ca spirochetele se adapteaza INCLUSIV la PH-ul alcalin ??! E necesara o dieta care sa ajute buna functionare a organismului si sa sprijine sistemul imunitar, dar dieta asta presupune ECHILIBRU : proteine, glucide, lipide, cruditati, fibre, enzime, lichide multe, cat mai putin zahar si cam asta este. Nu va infometati si mai ales nu renuntati la proteine si grasimi (majoritar nesaturate, dar corpul are nevoie si de saturate). Cand eram studenta, citeam nutritie ce aveau medicinistii pt examene.
    Echilibru ! Echilibru! Echilibru !
    Nu adoptati parerea cuiva, testati pe propria piele si vedeti cum va e cel mai bine!

  15. Mihaela,
    Pentru putin. Am trecut si eu prin asta, asa ca stiu cum e. 🙂
    In momentul in care slabesti, e clar ca ingerezi caloric mult mai putin decat are corpul nevoie si incepe sa consume resursele proprii, care evident sunt limitate. Cand deprivati corpul de substantele necesare (proteine, glucide, lipide) de fapt ii destabilizati metabolismul. Da, oricum in borrelioza metabolismul e pe spate, dar nu e musai sa il mai zdruncinati si voi. Faceti periodic cure de detoxifiere de cateva zile, sau o zi pe saptamana cand mancati numai cruditati si beti multe lichide ca sa sprijiniti detoxifierea. Mie imi este rau daca nu mananc, se agita spirochetele si am o stare de slabiciune, de tremor, de irascibilitate. Credeti ca lor le place sa fie flamande?!?!? 🙂
    Carne, teoretic, este suficient de 2 ori pe saptamana, dar sa fie carne de casa (fara antibiotice si hormoni) sau peste (de preferinta fara metale grele), toate cu cat mai putina grasime.
    Pofta buna maine! Atentie insa dupa deprivarea asta de proteine sa le introduci cu blandete in dieta. 🙂

  16. Ciobanul Aviator :anka, “nevoile” se educa. eu din shawormar infocat am ajuns sa mananc predominant frunze, seminte, legume si fructe +lactate si oua dar m-ajuta al dracului de bine iar treaba cu amidonul si glutenul cred ca e doar pentru cei care au o alergie la asta…adica sa nu mai mancam cartofi? hmmm:D

    Ciobane,
    Da, nevoile se educa si ipotezele se testeaza! Eu nu mai cred nimic pana nu ma documentez si nu probez pe propria piele. Imi caut adevarul meu!
    Asa cum imi educ mintea, asa imi educ si nevoile culinare. Principiul meu este pe ce este sanatos si imi face bine, dar imi permit si mici scapari. Gen o praji cu capsune acum pe sezon, facuta in casa, de manuta mea, cat mai simpla (adica fara aditivi), cat mai putin zahar. Am mancat putina si probabil mai mananc sezonul viitor. Eu nu cred in postul asta de la toate. Sunt insa persoane carora le face foarte bine dieta vegetariana, tocmai de aceea INSIST ca dieta, ca si tratamentul, trebuie sa fie personalizata. Nu suntem la fel.

  17. HBOT :Preparatele, DAR si carnea de pui sau animale din crescatoriile intensive, unde datorita colegilor veterinari corupti, este posibil ca acestea inainte de sacrificare sa contina cantitati importante de oxitetraciclina, care astfel ajung indirect si la pacienti. La peste cam aceeasi problema: produsele din crescatoriile intensive sint de evitat.

    Nu pot sa cred! Exista veterinari corupti?!?! Si eu care ma gandeam ca practica meseria asta din iubire pentru animale si devotament… 🙂
    Asta este problema cu animalele, ele efectiv inmagazineaza substantele pe care le consuma „voit” (adica din vointa oamenilor/veterinarilor) sau accidental (puii mananca multi hormoni si antibiotice), dar si din mediul in care traiesc (pestii oceanici sunt incarcati cu metale grele, iar cei de crescatorie de regula cu pesticide si alte chimicale). Nu stiu daca ati observat, dar mai toate crescatoriile sunt langa culturi agricole, de regula intens tratate cu chimicale.
    Noi, ca specie, am reusit sa facem un lucru exceptional: am poluat intreaga planeta si acum ne miram de ce traim in haos si suntem toti bolnavi. E ca si cum ai trai intr-o casa plina de mizerie, mucegaiuri, dezordonata si te-ai intreba de ce nu te simti bine?! Tot ce consumam e plin de poluanti. De la aer pana la alimente, doar gradul difera in functie de mai multi factori. Cand oamenii vor intelege ca trebuie redusa drastic poluarea, lucrurile se vor schimba in bine. Insa ganditi-va fiecare la amprenta proprie de carbon, sau doar la cantitatea de produse de curatat pe care le folositi. Detergentul de vase va ajunge intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat la voi in farfurie, sub forma de rosii sau fructe sau orice altceva.
    Citeam la un moment dat o chestie foarte interesanta, si anume ca in secolul 21 lupta pentru supravietuire se duce la nivel celular si ca vor supravietui cei care au GENETIC cele mai bune, mai adaptate, mai performante mecanisme de detoxifiere!
    Cine s-ar fi gandit?!
    Oricum observatia este foarte buna.

    PS: Deja mi-e prea bine, am chef de glume si de povesti ! Asta e un semn ca trebuie sa cresc doza de mino. 😛

Lasa un comentariu

