Din presa de astazi.

De când s-a încălzit vremea, zece bucureşteni ajung în medie la Institutul „Matei Balş” după ce au fost muşcaţi de căpuşe spune Adrian Streinu Cercel, managerul instituţiei sanitare. „Este mult, dar din fericire niciunul nu a dezvoltat boala Lyme. Boala Lyme nu o dezvoţi decât în cazul în care căpuşa este purtătoare a bacteriei Borrelia. Noi oricum le facem un tratament profilactic cu antibiotice celor muşcaţi de căpuşe.

Câţi oameni s-au îmbolnăvit de borrelioză în 2011

Potrivit unui raport al Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile (CNSCBT), în 2011 au fost raportate la nivelul întregii ţări 861 de posibile cazuri de boala Lyme, cu 52% mai mult faţă de anul precedent. Din totalul acestora, 354 au fost confirmate, 432 infirmate şi 75 clasificate ca fiind probabile, numărul cazurilor confirmate şi probabile fiind cu 36,6% mai mare decât în 2010.

http://www.gandul.info/news/adrian-streinu-cercel-zilnic-la-institutul-matei-bals-ajung-10-oameni-muscati-de-capuse-9540742

Termenii medicali sunt ceva mai blânzi: tularemie, babesioză, febră de colorado. Dar mai este şi maladia Lyme. Poate cea mai periculoasă dintre ele.

Azi ai gripă. Mâine îţi apar pete pe corp. Este boala cu o mie de feţe care l-a legat de pat până şi pe actorul Şerban Ionescu. La doar şase luni după ce fusese muşcat de o căpuşă. Tratamentele sunt lungi şi dureroase. Aici, prevenţia este sfântă.

http://www.antena3.ro/romania/e-cod-rosu-de-capuse-in-capitala-parcurile-invadate-de-insectele-care-iti-pot-aduce-chiar-moartea-163633.html

Medicii spun că în fiecare zi au de tratat câte un ieşean care se prezintă la spital după ce a fost muşcat de căpuşe. Cea mai gravă afecţiune cauzată de insectele parazit este Boala Lyme, care netratată duce la deces.

Avalanşa de ieşeni care ajung la spital muşcaţi de căpuşe a început odată cu venirea sezonului cald.

http://www.adevarul.ro/locale/iasi/Invazie_de_capuse_la_Iasi-_Zilnic-un_pacient_ajunge_la_spital_muscat_de_insectele_parazit_0_684531820.html

“Problema este vizibilă. Dacă într-adevăr lucrurile stau aşa cum anunţă comisia, atunci nu facem altceva decât să greşim neadministrând tratamentul împotriva căpuşelor”, a reacţionat primarul Capitalei, Sorin Oprescu.

Directorul firmei 3D, Andrei Leca, societatea care face dezinsecţie şi deratizare în Capitală spune că e ineficient să dai cu soluţie contra căpuşelor în parcuri, dacă laşi maidanezii acolo.

“La prima ploaie se duce soluţia şi, deşi ar muri căpuşele din iarbă, rămân câinii care sunt purtători de asemenea vietăţi. Nu particip la o asemenea acţiune, nu mă voi prezenta la licitaţie până nu se strâng câinii”, spune Luca. Doctorul Bogdan Ion spune că de la o muşcătură de căpuşă poţi paraliza sau orbi.

http://www.oradestiri.ro/atentie-parcurile-sunt-invadate-de-capuse-periculoase-pentru-animale-si-oameni/actualitate/2012/04/17/

http://www.evz.ro/detalii/stiri/semnele-care-tradeaza-boala-lyme-ai-astfel-de-pete-pe-piele-977266.html

Chestia e ca si anul trecut pe vremea asta erau aceleasi stiri si totusi in decurs de un an nimic nu s-a miscat.

si de incheiere, intr-o nota tragico-hazlie:

http://www.timesnewroman.ro/politic/7059-brigitte-bardot-vine-sa-salveze-capusele-din-parcurile-bucurestene

 

51 comentarii la “Din presa de astazi.

  1. UNU

    Numai în anul 2009, la Spitalul de Boli Infecţioase din Cluj, fuseseră diagnosticate şi confirmate 174 de cazuri de lyme, după cum mi-a mărturisit ăntr-o discuţie privată prof. dr. Doina Ţăţulescu. „Sunt convinsă că sunt mai multe cazuri decât ma reuşit noi să diagnosticăm, cu siguranţă că avem cazuri de seronegativitate pe care nu le-am putea confirma decât cu metoda microscopiei în câmp întunecat dr-lui Bozsik”. Problema la ora aceea era că Western Blotul nu era foarte precis. Se încercaseră mai multe kituri şi proceduri. Între timp metoda a fost bine pusă la punct. Anul trecut, în 2011, au fost peste 200 de cazuri noi de lyme confirmate.
    Deci, dacă numai la nivelul Clujului situaţia stă aşa, e limpede care este situaţia la nivelul ţării (!).

    DOI

    Imediat după revelionul 2009 am primit viizita unui cunoscut care cu câteva zile înainte vizitase o familie tânără din Bistriţa. Tatăl, 32 de ani, de meserie pădurar, orbise complet în doar 6 luni, din pricina borreliozei netratate. Desigur, în ultimii 8-10 ani fusese muşcat de nenumărate ori de căpuşe în pădure. Boala era cunoscută ca fiind una profesională printre lucrătorii forestieri (v. tratatul de Boli Infecţioase al prof. Voiculescu, vol.1-2). Soţia era disperată, aveau 4 copii minori. Soţul fusese internat la Târgu Mureş, la o dr-iţă celebră pentru tratamentul bolii lyme, dar constatarea şi prognosticul a fost sumbre: „orbirea este ireversibilă”.

    Fără alte comentarii.

    • da, ceva mai documentat articolul. pacat ca oamenii care si-au dat cu parerea la articol au dus totul in derizoriu si au politizat subiectul. dupa ce de atatea ori s-a strigat „lupul!” cu aviara, porcina, pestina, e-coli, acum oamenii cred ca totul e la misto chiar si cand e real asa ca slabe sperante ca cei care nu s-au ferit pana acum de asa ceva, o vor face de acum inainte.
      si mai sper ca acei oameni de la coada sunt tratati cum trebuie nu cu „du-te acasa ca n-ai nimic” ca peste cativa ani chiar vom fi cu totii pensionati pe caz de boala.
      ma intreb pe unde umbla comentatorii care spun ca boala lyme e extrem de rara in lume si in Romania (1 caz la 1 milion parca zicea alde Moro).

      • Costin, comentariile nu le-am citit. De regula asa se intampla, se ajunge in sfera politicului. Isi dau si cititorii cu parerea, fara a avea de fapt cea mai vaga idee despre subiectul in sine. Referitor la gradul de raspandire a infectiei… pai ce sa sa mai spunem, insasi Esca a prezentat boala lyme la stiri ca fiind ,,o boala rara”. Iar in privita lui Moro&co, oamenii astia au fie un interes, fie o problema. Am tot citit postarile lor…

  2. @dle Guranda, ce a cauzat orbirea? O hemoragie maculara (retiniana)? La mine hemoragia maculara a fost primul simptom de Lyme aparut la 14 luni dupa semnul muscaturii de capusa (erythema migrans). Din fericire eu reusit sa-mi salvez vederea prin doua injectii intra-vitreale cu Lucentis (tratamentul standard pentru hemoragiile care afecteaza retina). Am povestit istoria pe blogul meu: http://nuborrelia.wordpress.com/2012/03/23/borelioza-scoate-capul-actul-2/

    • nuborrelia :
      @dle Guranda, ce a cauzat orbirea?

      Din câte mi-a spus cunoştinţa aceea, „omului i s-a distrus retina la ambii ochi”. Definitiv.
      În vara 2008 (eu am decis să încetez definitiv tratamentul antibiotic în decembrie 2007, după 20 de luni şi nu ştiu câte găleţi de antibiotice) când a fost musai să îmi fac ochelari, oftalmologul, de altfel un medic tânăr, până în 35-36 de ani, după ce s-a uitat la fundul de ochi, m-a întrebat un pic preocupat:
      – Aţi suferit de o infecţie gravă, cronică?
      Am ezitat un pic. Zic laconic:
      – Da…
      Şi am aşteptat întrebativ, să văd ce are de spus.
      – Aţi avut cumva boala lyme?
      Îmi zic: „Hopa! Ştie de lyme. Interesant!”. Aşa că am răspuns în aceeaşi tonalitate expectativă:
      – Da…
      La care el se grăbeşte să mă întrebe:
      – Şi aţi făcut tratament antibiotic?
      – Da, am făcut. Douăzeci de luni, diverse scheme, doze mari, perioade lungi.
      – Ah, atunci să sperăm că nu va mai evolua.
      Nu m-am răbdat.
      – De ce mă întrebaţi?
      – Pentru că borrelioza poate afecta grav vederea. Dar dacă aţi făcut un tratament aşa de serios, cum spuneţi, nu cred să mai aveţi probleme.
      Nu prea îmi ardea de discuţii pe tema aceea, mă şi grăbeam, mă aştepta soţia. Aşa că am plecat fără să îi cer detalii despre cum, prin ce mecanisme, poate afecta borrelioza vederea. Am fost însă foarte mulţumit să descopăr că un medic oftalmolog are habar de boala lyme. Unul tânăr. Adică deschis la minte. Şi bine informat.
      Cinste lui!

      (lucra la Opticris)

  3. e JALE !! Noroc cu Domnul Doctor Ion care a dezbatut pe internet si a mai facut comunicate catre presa ca altfel eram ca magarii in ceata deasa , baletand pe marginea prapastiei .
    Dansul reprezinta o autoritate in domeniu si vorba dumnealui cantareste mult mai greu decat toate trancanelile noastre pe net .
    Maidanezii ar fi intradevar o problema dar daca s-ar deparazita iarba de cateva ori , nici ei n-ar mai fii plini de ganganii saracii . Au gasit repede pe cine sa cada vina , pe acesti maidanezi nevinovati. Suntem un popor de barbari, de imbecili, de inconstienti??
    Eu nici nu mai citesc presa ca ma enervez. Numai dezinformare si manipulare jalnica.
    Nimeni nu verifica informatiile si le dau pe goarna neprelucrate, fara discernamant … numai sa-si faca norma.

  4. In urma cu doi – trei ani am fost chemata la inmormantarea unei verisoare care era doar cu un an mai mare decat mine . Intreband familia ce anume a cauzat moartea la o varsta atat de tanara ( 38 ani ) , au spus ca de fapt s-a sinucis intrucat nu mai suporta durerile vesnice si puternice de cap. De cativa ani o durea rau capul , isi pierdea campul vizual, ramanea in bezna pe strada si ametea puternic , suferea cu ochii si avea dureri de muschi . Lua pastiele de durere din ce in ce mai multe dar nu-si mai faceau efectul. Se pensionase si statea toata ziua in casa urland de durere . Niciun medic nu a descoperit exact ce are . Va suna cunoscut ??
    Intr-o zi au gasit-o spanzurata pe balcon. Nu a mai suportat durerea si perspectiva sumbra a unei conditii iremediabile in care medicii nu o mai puteau ajuta si medicatia ( probabil cortizonica) nu mai avea efect .
    Sunt foarte multe drame care se datoreaza borreliei dar nu se recunosc .

    • Irina, cutremurator!!! Si da, suna cunoscuta toata simtomatologia asta…Trist este ca nici acum, in facultate, nu se invata foarte multe. Varul meu, dealtfel un foarte bun chirurg, auzind ca sora mea are de fapt neuroborrelioza si nu SM, mi-a spus ca e imposibil, de asta se moare in 3-4 ani. Si nu e vina lui, a fost intotdeuna un elev/student de exceptie, pur si simplu asta e ceea ce-a studiat in scoala. I-am explicat eu cam ce inseamna de fapt boala lyme…

    • D-na Anca, deh’, ziaristii astia.Ma indoiesc ca vreun medic ar confunda un virus cu o bacterie.Macar atat…Era de la sine inteles ca afirmatia asta cu virusii nu va apartine, nici Dvs, nici domnului Dr Ion. Ar fi fost mai usor daca aveam de-a face cu un virus. Cred eu. Insa dincolo de acest aspect, articolul e un pas inainte. Am ramas insa uimita sa citesc ca si fetita Dvs de 6 ani (e corecta informatia?) este infestata. Cum credeti ca a luat infectia? Si cum se simte acum?

      • Din pacate , da, informatia este corecta.Ea a fost muscata de capusa cand era la tara , la bunici , si eu am aflat tarziu acest lucru , adica dupa ce s-au intors din vacanta.Asta s-a intamplat acum 2 ani .La 6 luni de la muscatura , au inceput problemele.Analiza in camp intunecat a relevat prezenta borreliei , dar testele imunologice …”nu avem kituri „…
        Nu pot sa scriu la fel de usor despre ea , asa cum am scris despre mine . Nu va suparati daca nu voi da mai multe detalii.
        Oricum , tratamentul da rezultate evidente ,si asta este tot ce conteaza.
        Multumesc de intrebare.

        • N-am vrut sa va rascolesc in vreun fel, Doamna Anca.Imi cer scuze pentru asta, imi imaginez ce simtiti.Dar n-am dubii ca fetita dvs va fi bine, ca in viitor nu va avea nicio problema. Mai ales ca si Dvs sunteti acum bine.Cand v-am intrebat de ea m-am gandit la teoria D-nul Dr Ion,ca infectia se transmite si de la mama la fat.M-am gandit numai la varianta asta, am mai auzit de asemenea cazuri. Sanatate maxima amandurora!

  5. Guranda Silvian :

    nuborrelia :
    @dle Guranda, ce a cauzat orbirea?

    Din câte mi-a spus cunoştinţa aceea, “omului i s-a distrus retina la ambii ochi”. Definitiv.

    Ceea ce-mi spuneti imi confirma suspiciunea ca hemoragia maculara (CNV sau AMD umed) sunt cauzate de Lyme. Mama a orbit in cateva saptamani de varsta de 70 de ani dupa ce a muscat-o un caine. Motivul: hemoragie retiniana. Din pacate atunci cand s-a intamplat am aflat prea tarziu si oricum nu existau tratamente care sa opreasca hemoragiile din retina. Injectiile intra-vitreale cu Lucentis au devenit tratament standard doar de cativa ani. Banuiesc ca mama a suferit de Lyme, mai ales in ultimii ani cand a suferit de dureri groznice.

  6. cat am facut marshall , stateam mereu pe forumul lor unde erau oameni din toate colturile lumii dar mai ales din state , care-si povesteau cazurile. Am citit de nenumarate ori despre problemele cu retina . Chiar marshall avertiza foarte serios asupra folosirii ochelarilor NoIR , spunand ca altfel se poate ” arde retina” eu asa am tradus . Chiar au fost niste cazuri de orbire in care au sarit sa-l injure pa Marshall ca e de la tratament. El a spus ca-i de la boala nu de la tratament . Practic nu poti orbi de la un ARB .
    Si eu am avut probleme cu retina . Am purtat ochelari cu antireflex chiar si in casa iar afara din aceia cu transmisie slaba , cat mai intunecati . Acum nu mai am probleme deloc cu ochii..Pana la un anumit moment afectarile pot fi reversibile daca se intervine cu tratament eficient. dar ca sa stii cum sa intervii trebuie sa cunosti cauza . Eu am intrat pe tratament la ghici . Daca n-o faceam atunci nu stiu ce se alegea de mine. Pe seama medicilor eram pierduta .

    • D-nul Dr, m-am gandit ca se poate transmite si de la mama la fat.In varianta asta eu cred din ce in ce mai mult. Nu stiu exact cand s-a captusit D-na Anca cu infectia asta. Oricum, toata familia noastra o sa-si faca testele, mai ales sotul si baiatul surorii mele.E posibil ca sora mea sa fi fost muscata inca din perioada copilariei sau adolescentei, oricum inainte de nasterea copilului.Daca imi amintesc bine, cred ca un antecedent a avut cu mult, mult timp in urma.

  7. Ei nu, ca asta le-ntrece pe toate !!!!
    Costineeeeee!
    Am lipsit si eu un pic din Bucuresti , si ce sa vezi !V-ati insurat /maritat ? Nu puteati sa-mi spuneti prieteneste totul ? Trebuie sa aflu pe net ca sotul meu este poligam ? Ce poligam frate , … e mormon deja!
    Las ‘ca vii tu dupa carti , sa vezi ce paruiala iese !

    • Astazi am inteles ca a fost un reportaj pe Realitatea TV, nu l-am vazut. Tot actorul Serban Ionescu a fost pus in discutie, am inteles ca i-au luat un interviu si D-nei Dr Rosca. Oricum, a inceput sa se vorbeasca din ce in ce mai mult despre pericolul reprezentat de capuse, aseara am vazut la stiri un reportaj, deci… Am facut un demers catre CNAS, mai ales ca am o sustinere puternica acolo.Daca se intensifica mediatizarea… sper sa obtin ceva rezultate …

      • Buna dimineata Doina!
        Oare cum putem face sa se aduca Minociclina in Romania?! Adica sa o gasim in farmacii, sa se dea pe retete compensate, ca orice alt antibiotic. Eu am facut o adresa la minister in 2010 sau 2011 referitor la asta, evident ca nu am primit nici un raspuns. Mi se pare stupid ca de fiecare data sa rog pe cineva din Germania sa imi cumpere si sa trimita. E un simplu medicament.
        Poate afli ceva si pe tema asta! 🙂

        • Anca, la noi a aparut Minoz-ul. I-am cumparat sorei mele, pentru inceput o doza mica. Nu stiam daca il va putea suporta. Deoarece in prima saptamana n-a avut niciun fel de reactii adverse, am crezul ca este diferit de minociclyna, asa ca diferenta am comandat-o de la Constanta. Minociclina pe care D-nul Dr Ion o aduce din Germania. Nici pe asta n-a avut reactii adverse in a doua saptamana, insa din urmatoarele au fost foarte puternice. Am o amica care a luat Minoz toata perioada, cam la fel s-a manifestat si la ea. Deci e ok minozul nostru. Nu stiu de unde esti tu exact, am inteles c din Ardeal. Daca acolo n-a aparut inca, ne poti da un semn. Ti-l pot trimite eu din farmaciile noastre, avem una renumita chiar pentru preturi mult mai mici. Asa ca… spune-mi daca si de ce ai nevoie, ca de, la ce sunt buni prietenii de pe aici…
          Daca exista si alte inconveniente de care stiti, sa-mi spuneti. Am o rudac la CNAS care e chiar implicata in tot cea ce inseamna boala lyme, incerca sa promoveze cat mai mult interesele pacientilor. Sunt mai multe aspecte si interese aici, insa dupa toata aceasta mediatizare speram sa obtinem cate ceva, macar o recunoastere a diagnosticului…

          • Doina,
            Esti foarte draguta si iti multumesc! 🙂
            Am acoperire cel putin pentru inceputul tratamentului pentru mino. Apoi daca e nevoie, o sa apelez la ajutorul vostru. 🙂
            Hmmm, interesele pacientilor cu Lyme/ neuroborrelioza/ artroborrelioza /etc. ar fi urmatoarele :
            – sa existe medici infectionisti competenti capabili sa ne trateze in toata tara (banuiesc ca se pot trimite medici la specializare in centre de tratare a Lyme din alte tari, de ex Germania)
            – sa fie recunoscute si investigatiile facute de alte laboratoare decat cel de la Cantacuzino (eu asa stiu ca doar alea sunt acceptate de minister pentru diagnosticare)
            – sa fie disponibile pe scara larga antibioticele necesare, de ex minociclina ar trebui sa se gaseasca in orice farmacie; dar am inteles ca nu este contract cu ministerul si de aceea nu se gaseste
            – sa primim medicamente compensate pe diagnosticul asta : antibiotice, antiparazitare, anti-fungice, protectoare gastrice, (alea hepatice nu se compenseaza oricum), Vessel Due, etc.
            – sa fie recunoscuta si tratata cu seriozitate boala asta
            – ideal ar fi sa existe cat mai multe laboratoare unde se pot face investigatii specifice
            Altceva nu imi vine in minte acum. 🙂 E cam tarziu si ar fi cazul sa ma pun la somn. 😀

            • Da, Anca, la toate astea m-am gandit si eu. Le-am trecut pe lista de prioritati.Cu specializarea medicilor este cam greu, probabil ca va mai dura mult- in cazul in care chiar se va dori asta.Eu speram ca macar medicatia sa fie compensata, spre ex. sorei mele numai vessel due i s-a dat compensat, iar asta pt ca, pe scrisoarea medicala i-a fost trecut un alt diagnostic.As vrea foarte tare sa existe un protocol cu CMHC, ca pacientii sa poata beneficia de terapia de oxigenare hiperbara. Ruda mea tot face presiuni in acest sens, cunostem mai multe cazuri, mult mai grave, care necesita imperios aceasta terapie. Vom vedea… Din pacate mai sunt si alte aspecte, ar insemna scoaterea multor pacienti de pe tratament imunosupresor. Nu mai comentez acest aspect, sunt insa foarte multe interese. Insa, in fata unor mediatizari tot mai puternice, in fata evidentei, lucrurile nu vor putea fi tinute foarte mult sub,,pres”..
              Intr-o alta ordine de idei, oricand ai vevoie de vreun tratament, imi poti da un semn. Locuiesc foarte aproape de Farmacia Tei, cu preturi mult mai mici. Poti consulta site-ul, iar daca ai nevoie de ceva iti pot trimite rapid colet.
              Sper ca ai ai avut un somn linistit:)

              • Buna Doina!
                Ar mai fi cateva aspecte la care m-am gandit sambata seara pana am adormit (pe la doua 😦 ). Programul acesta pregatitor ma activeaza.
                Ar trebui sa ne gandim si la cei seronegativi, care se diagnosticheaza pe baza DFM, a simptomelor si semnelor prezente. Avem si seronegativi, nu putem sa ii lasam in afara reglementarilor.
                Plus ca ar trebui facute dezinsectii in zonele endemice, nu doar in parcurile din Bucuresti. E absolut necesar sa incercam sa limitam cat de mult hematofagii, altfel in cativa ani o mare parte din populatie va ajunge sa se trateze de Lyme/neuroborelioza/etc.
                Daca s-ar deconta hiperbara, ar fi mana cereasca.
                Din pacate doar presiunile facute de media nu vor rezolva mare lucru. Interesele sunt mari peste tot. Iar aceste interese sunt pentru profit, nu pentru sanatatea noastra. Nu vreau sa discutam politica, insa aici este o chestiune de politica.
                O zi senina tuturor! 🙂

              • Si eu ma gandesc la multe aspecte, incat uneori ma apuca tot felul de ore tarzii.Problema veridicitatii diagnosticului am pus-o inca de la inceput, neurologul sorei mele ne-a spus ca ei i s-au trimis probe la spitalul Cantacuzino (in 1999??? … ce gluma proasta!) pentru a exclude vreo infectie, inclusiv una provocata de muscatura de capusa. Daca Silviei i s-ar fi depistat neuroborrelioza, nu acum 13 ani, e greu de crezut, ci acum 5 ani, inainte de a incepe tratamentul imunosupresor, ehe, alta ar fi fost situatia acum.Si pentru mine si pentru ea. Tocmai, pt ca stiu cat e de greu in astfel de cazuri, sper sa treaca cat mai putini oameni prin asa ceva.
                Nu mediatizarea rezolva lucrurile astea, e adevarat, dar situatia asta incepe sa fie din ce in ce mai cunoscuta. Neurologii nu vor mai putea afirma, spre ex. ca,,da, si daca ati avut sau aveti neuroborrelioza, aceasta se trataza de la sine”.
                Pentru hiperbara ma agit cel mai atre, sa poata fi subventionata-macar partial.Fara ca D-nului Dr Ion sa i se ceara acea spaga colosala…Stiu ca e greu, insa ceva trebuie facut. Mai ales ca, in cazurile de intoxicare cu monoxid de carbon, terapia HBOT este o extrema urgenta. Sper sa nu ma insel, ma va apostrofa D-nul Dr Ion in cazul asta.

      • Azi, prima data de muuuult timp, am clacat si am plans.
        Dee…una este sa dai copy paste la ce ai scris odata de pe un forum pe altul, si alta este sa rememorezi si sa repeti „povestea” reporterilor, (la telefon, in fata camerelor de luat vederi , langa reportofon ) in fiecare zi de marti incoace .
        Daca, dupa stresul din saptamana asta nu-mi apar alea mici in sange , am scapat sigur de ele!
        Ma simt …stoarsa …

        • Doamne, ajută! să scăpaţi şi dumneavoastră şi toată lumea de prapaditele astea de borrelii! Chiar şi pentru mine este stresant să povestesc pe blog, d-apoi să mai şi vorbesc la tv cred că ar fi greu de dus.

        • D-na Anca, nu cred ca mai are ce sa apara. V-ati descurcat de minune.Interviul a fost, sunt sigura, de bun augur, incat va avea un mare impact pe mai multe planuri.Sunt sigura ca dupa toate astea se vor schimba mai multe.Puteti spune si dvs, precum Neil Armstrong, „un salt urias pentru omenire” Asa ca, daca mai aveati cumva vreuna mica, sigur a crapat de teama…:)

        • D-na Anca,
          Tuturor ne este greu sa vorbim despre asta. De fiecare data cand vorbesc despre asta, in special despre ceea ce mi s-a intamplat mie direct, e ca si cum as deschide cutia Pandorei a emotiilor legate de boala. Eu un cocktail emotional greu de procesat chiar si acum cand ma simt bine. Mai ales ca atunci nu mi-am permis sa sufar si s-au acumulat.
          Noi va multumim pentru eforturile dvs si va suntem alaturi! 🙂

  8. anka27, se gaseste minociclina in Romania sub numele de Minoz. Nu au toate farmaciile, dar la tei au. Nu stiu daca e pe lista de compensate, chiar ma gandeam zilele trecute daca imi da dr Ion inca o tura de mino sa o intreb pe doctorita de familie daca se compenseaza.

    • Multumesc Gina! 🙂 Nu cred ca se compenseaza. Macar nu e un antibiotic scump. Sau cel putin cel din Germania nu a fost. Ce concentratie e disponibila si cat costa o cutie (de cate tablete) ?

      • Anca, eu am luat 15 pastile, stiu ca doza este de 100.(capsula). Se administreaza cate una.Nu-mi amintesc pretul exact, stiu insa ca are cam acelasi pret cu Minociclyna de la Constanta.

  9. anka, eu am gasit mioz la academiei. la dona cand am fost mi-au zis ca nu mai au de ceva vreme si nu mai fac comanda ca nu au cereri multe pentru antibiotic.

  10. O sa vedem cand incep antibioticele. Deocamdata am pentru prima cura, Mino de 50mg, cateva cutii. Daca nu gasesc, in cel mai rau caz, voi ruga un prieten sa imi cumpere si sa imi trimita din Germania.

    • Anka, daca nu-ti ajunge mino pentru o cura, iti pot trimite eu- in completare. I-au ramas Silviei. Am cumparat de la Constanta 2 cutii, iar in primele zile zile am folosit Minoz.Silvia a avut tratamentull cu minocyclina acum o lua, deci este in garantie 🙂

Lasa un comentariu

