Vizita la medicul de familie

copyright numaiunaltblog

8 comentarii la “Vizita la medicul de familie

  1. oare de ce nu ma surprinde ? apropo, tocmai am fost vinerea trecuta (23.03) in laboratorul LymeDiagnostic si doamna asistenta de acolo se plingea ca joi, cu o zi in urma nu mai dovedea cu recoltarile de analize, asa de multi au venit. Pe mine ma sperie

  2. Aseara pe Digi Stiri au vorbit despre boala Lyme…au afirmat ca in Romania sunt DOAR 8.500 de cazuri…putin cred eu…..voi ce parere aveti?…,tinand cont ca eu pe cine am indrumat sa-si faca analize de Borrelia ,toti au iesit pozitivi macar la un tip si cateva coinfectii….desii, ei erau diagnosticati cu alte boli …
    Sa speram ca vor accepta si neurologii aceasta infectie…

  3. Despre statistica asta am citit cu mai mult timp in urma.Probabil ca n-au actualizat datele.Si cati alti bolnavi nediagnosticati n-or fi…Am convingerea ca realitatea e cu totul alta. Vad, spre exemplu, cati pacienti sunt la D-na Dr Rosca la consultatie, fie la spital, fie la Medas…
    Neurologii nu vor accepta curand infectia, initial nici n-au vrut sa auda ca exista asa ceva, apoi au afirmat ca neuroborrelioza, da, exista, dar se trateaza de la sine…Daca ar accepta, ar insemna sa-si recunoasca anumite erori de diagnosticare, spre exemplu o boala autoimuna. Eee, asta e un aspect, mai este un altul si mai important,. Schimbarea tratamentului in cazul unei boli autoimune.Asta e mult mai complicat…cu multe alte implicatii. Vorbesc in deplina cunostinta de cauza. Deci,nu cred ca se va intampla prea repede ceea ce spui tu, Maria. Din pacate…

  4. Tatiana este neurochirurg la baza iar eu lucrez in privat, astfel ca pe noi nu ne intreaba nici un DSP citi pacienti cu borrelia avem in tratament. Aceste cifre se refera strict la pacienti care se afla in tratamente la spitalele de stat de boli infectioase si nu tin cont de cele citeva mii BUNE de pacienti aflati in tratament la CMHC sau de pacientii Tatianei (care eu banui ca sint ceva mai numerosi decit ai mei, desi sint si destui care oscileaza, ba la mine, ba la ea). In plus mai exista o fractie consistenta de pacienti care sint in tratament la Dr. Boszic sau la Centrele de borrelioza din strainatate (Franta, Germania), destui ca numar, care de asemenea nu sint luati in statistica. Acest numar de cazuri reflecta doar cei muscati de capusa care au iesit pozitivi la teste, dar care, intr-un numar semnificativ, fie au facut citeva saptamani de antibiotic, fie doar cite zile.

    In mare in aceste 8500 de cazuri NU intra cazurile diagnosticate de Boszic, Moscu, Gogoase, Epure, Butte si probabil si nici cele de la Ecoparadiagnostic.

    Desigur ca intre Romania si Germania exista foarte multe deosebiri, dar tocmai pentru ca Romania geografic este considerata o tara europeana, statistic n-ar trebui sa difere prea mult de Germania in privinta raspindirii zoonozelor. In ceea ce priveste diagnosticarea borreliozei insa exista o diferenta uriasa, Germania raporta la 60 mil locuitori: 800.000 de cazuri noi (2008) intr-un singur an, adica extrapolat si Romania ar trebui sa diagnosticheze cam 260.000 de cazuri noi de borrelioza. Asta desigur daca nivelul calitatii actului medical in Romania s-ar fi apropiat citusi de putin de cel german.

    Tinind cont ca acest lucru nu se intimpla si asta la o diferenta uriasa, nu pot decit sa fiu stolz (mindru) de colegii mei, care se pare ca, in medie, lucreaza intr-un sistem EXTREM de mult mai performant decit medicii vostri!

    Probabil iar o sa se supere colegii romani, dar in mare nu este vina mea ca lucreaza intr-un sistem neperformant, la un nivel redus, cu o technologie invechita si neupdatata, ceea ce probabil genereaza destule frustrari!

    Cu stima,
    Dr. Ion

  5. Multumesc D-lui Dr.Ion,ca intotdeauna prompt si la obiect….
    Citat( dr.Ion.)…”’Probabil iar o sa se supere colegii romani, dar in mare nu este vina mea ca lucreaza intr-un sistem neperformant, la un nivel redus, cu o technologie invechita si neupdatata, ceea ce probabil genereaza destule frustrari””’
    D-le Dr.intelegem ca sunt multe lacune in sistemul de sanatate,dar ca sa ramai la statutul de „spagar „toata viata,sa nu vrei sa evoluezi ca medic,sa nu-ti pese de semenii tai este josnic…(vorbesc din experienta,am vizitat cabinetele neurologice existente in orasul meu si cateva pe la capitala) si toti merg pe aceeasi varianta:obisnuieste-te cu boala…care boala i-am intrebat? Cand ai intrebat,vizita s-a terminat….Bineinteles, ca pentru incompetenta unora ca ei eu am platit cu multa suferinta si cu bani grei….upss…era sa uit …cei de la mine din oras nu prea stiu cum se scrie borrelia…Medicul de familie mai „orbecaia”putin in intuneric…..adica …12 zile de Cefort si ai scapat….Doamne, cat de simplu este sa te tratezi si cat de greu sa scrii denumirea bolii!!!
    Macar mai avem speranta ,ca mai exista si medici carora le PASA de noi ca oameni si ca suferinzi….

  6. As dori si eu o parere despre cum trateaza cei de la Targu Mures – Spitalul II de Boli infectioase, borelioza. Din discutii am inteles ca sunt destul de seriosi si informati.

  7. daca mai socotim si factorul clima , care la noi e mult mai favorabila raspandirii hematofagilor decat in Germania , daca mai punem si faptul ca suntem slab asfaltizati
    deci mai apropiati de natura si daca mai socotim si puzderia de mainanezi care ne inconjoara si pe care ii iubim ca asa suntem noi , popor iubitor , cred ca ajjungem la un grad realistic de infestare undeva in jur de 90 % poate mai mult.

Lasa un comentariu

