Ce crede dr. Cristian Andrei despre boala Lyme

Pun pariu ca-l stiti pe psihologul Cristian Andrei de prin revistele pentru adolescenti unde consilia tinerii aflati in dificultate sau de pe la emisiunile de la tv unde „trata” sufleteste invitatii.

Ei bine, dl. dr. isi da si el cu parerea despre boala Lyme din punctul de vedere al unui „psiholog avizat”.

Evident, e totul in capul nostru, psihosomatic. „90% din bolnavii de lyme sunt inchipuiti”.

In mod normal nici n-ar fi meritat sa fie bagat in seama dar e cazul sa-i privim in fata pe aceia care ne spun ca suntem nebuni si sa-i confruntam …

21 comentarii la “Ce crede dr. Cristian Andrei despre boala Lyme

  1. Opinia exprimată în materialul video mai sus nu reprezintă vreo tendinţă mai nouă. Dintotdeauna a existat genul acesta de abordare, şi nu numai cu privire la boala lyme, ci oricând e vorba de boală pe care medicii nu reuşesc să o încadreze rapid într-un tablou simptomatic cert.
    Ea se vrea însă a fi un „video-articol pus la dispoziţia colegilor psihoterapeuţi”, adică având funcţie formatoare: „dragi colegi, uite aşa trebuie să abordaţi bolnavul, plecând de la premiza că cel mai probabil el face parte din cei 90% de bolnavi închipuiţi care au orice altceva, numai lyme nu”. Frumoasă premiză de lucru, vrednică de Institutul de Relaţii Umane la care face referire autorul.

    Nu degeaba am ţinut cu tot dinadinsul ca la Primul Simpozion Naţional despre Boala Lyme să fiu ultimul vorbitor pe listă şi să închei lucrările cu un discurs care acum constituie, la rândul său, o resursă atât pentru colegii mei pacienţii, cât şi pentru colegii mei medicii-oameni: Pacientul şi medicul.

    p.s. Cu singuranţă că pentru orice om inteligent, materialul meu fiind înregistrat pe 6 nov. 2012, nu va putea fi considerat o replică la opinia exprimată în video-articolul care constituie preocuparea acestui post şi care a fost înregistrat cu peste doi ani mai târziu.

  2. Daca simptomele mele erau asa niste inchipuiri inseamna ca si familia mea incepuse sa aiba inchipuiri pentru ca mie uneori mi se zbateau muschii pe maini sau picioare vizibil. Nu mai mergeam drept. Chestii care se vedeau de cei din jur.

    Mai grav e ca unii pacienti si familiile lor ii cred pe acesti medici si nu isi mai cauta adevarata boala. Daca urmeaza un tratament anxiolotic normal ca se simt un pic mai bine si omul sanatos se simte mai bine daca ia un anxiolitic, mai ales ca anxioliticele actioneaza in zona neurotransmitatorilor cam pe unde e boala noastra.

    Si eu am fost la un psihiatru din spitalul 9, m-a ascultat 5 minute timp in care a scris si o reteta cu un anxiolitic, un blocator de calciu si beres drops, dar pe reteta nu era trecut nici un diagnostic. Sincer chiar m-am simtit mai bine pentru ca beres drops il luam cu suc de fructe sau legume, beres drops este un cumul de minerale, si blocatorul de calciu se da in durere neuropata, numai ca stiam ca acest tratament nu trateaza boala ci doar ma ajuta. Anxioliticele dau dependenta trebuie gasita cauza bolii ca sa poti sa renunti repede la ele.

    Eu nu am crezut niciodata ca tot ce simteam sunt doar senzatii nu intelegeam cum asa aproape brusc am sensatia ca nu am echilibru, am senzatii ca ma doare ingrozitor capul, am senzatia ca am toti muschii contractatii?

    De ce de cand am inceput sa iau antibiotic au disparut senzatiile? de la prima pastila de amoxicilina m-am simtit mai bine. Pe mine aceasta boala m-a invata ca boala e a bolnavului nu a doctorului si bolnavul trebuie sa caute sa afle ce are, nu conteaza la cati medici se duce, cati il fac nebun sa caute pana este multumit, nu are ce face, daca exista astfel de medici ca dr. Cristian Andrei. Eu ca el am gasit zeci si nu erau toti psihiatri, toata gama, reumatologul ma trimitea la psihiatrie, endocrinologul la psihiatrie, toti se pricepeau la psihiatri mai putin la specializarea lor.

  3. Nu-mi vine sa cred ce aberatii sustine „marele psiholog” in filmuletul asta. In loc sa se incurajeze cercetarile si informarea in tara noastra cu privire la aceasta boala, ii puneti pe bolnavi intr-o categorie de „inchipuiti” cand ei se zbat sa gaseasca solutia spre vindecare, desi asta ar fi trebuit sa faca doctorii.

    Rusine, filmul asta ar trebui sters si omul asta sa isi ceara scuze in fata atator pacienti ce se lupta zilnic cu simptomele unei boli atat de grave.

  4. Eu am o curiozitate, si nu intamplator: Cand a inregistrat psihologul Cristian Andrei materialul? Oare dupa emisiunea difuzata acum 2 zile? Chiar si in zilele noastre, cand boala lyme nu mai este chiar o enigma, pacientilor care prezinta demielinizari le este pus un diagnostic de boala autoimuna- din cauze necunoscute.Foarte rar se cauta cauza infectioasa.Li se ofera, cu atata generozitate,tratamentele (extrem de scumpe) cu betaferon, copaxone sau avonex. Si apoi, Dr Cristian Andrei nu este nici neurolog, nici reumatolog si nici infectionist. Specializarea pe care o are nu-l indreptateste sa afirme ca o boala autoimuna, spre exemplu, ramane autoimuna din cauze necunoscute (si nu poate avea o cauza infectioasa, totul e doar in mintea pacientului), ca numai 10% din pacientii diagnosticati au realmente boala lyme, ca microscopia cu camp intunecat nu este decat o escrocherie. Ca o paranteza, am intalnit sase pacienti de lyme carora diagnosticul pe baza microscopiei (din cabinetul veterinar), a fost confirmat in Borreliose Centrum Augsburg. Coincidenta? Nu prea cred…

    • dr andrei este exact neurolog cu diploma si cu practica . Iar materialul inregistrat , daca nu ati inteles …este ptr psihologi , in folosul abordarii bolnavilor suspecti de Lyme si trateaza si incompetenta unora dintre medici de apune dignosticul ; la fel …atinge sarlatania celui care , nefiind medic , se hazardeaza la un diagnostic .

  5. Pingback: pacat ca nu am ajuns mai repede la acest medic « in observatie neuroborelioza

  6. daca era un adevarat profesionist si nu o mediocritate, asa cum a demostrat fara tagada ori de cate ori a aparut in media, acest individ ( ca nu-l pot numi medic) s-ar fi informat mai mult asupra pacientilor si ar fi aflat ca cei mai multi dintre acesti ” inchipuiti” au avut pana la momentul declansarii bolii o viata hiper activa. Majoritatea sunt oameni cu varsta cuprinsa intre 30 – 40 ani, oameni care s-au implicat in multe activitati, cu familie , cu copii mici de crescut , cu responsabilitati sociale asumate. Si iata ca dintr-o data unui astfel de om i se nazare ca nu-si mai poate indeplini sarcinile familiare si obligatiile sociale ( probabil a dat lenea peste el) . tz, tz, tz , ce ne-ar mai baga la toti pe gat cate-o sacosa de xanax si bromazepam , sa ne linisteasca pe veci . Ai naibii bolnavii asta care se autodiagnosticheaza , vin toti cu acveleasi idei de pe internet si trebuie s-o dea omu` pe terminologia lor ca sa se mai poata face ceva . Da da, da , si noi am luptat la Waterloo !
    Fereasca dumnezeu pe aceia care ajung pe mana unor asemenea ” docti”
    Frate, nu-i rusine sa fii neinformat si ignorant dar e rusinos si blamabil sa te exprimi public
    atunci cand nu stapanesti suficient subiectul. Te discreditezi ! Bine, in acest caz omu` nu a avut niciodata credibilitate asa ca nu mai are nimic de pierdut. E terminat !

  7. „BRAVO” dl.dr…macar ati specificat un ADEVAR:”pacientii isi depisteaza singuri boala „…aveti grija pe viitor,sa nu ajungeti dl.doctor sa fiti diagnosticat de pacienti…sunt mult mai instruiti decat dv…sau va e teama ca „depresatii” nu va mai calca cabinetul…ce sa facem mai evolueaza lumea…ar trebui sa evolueze si medicii nostri,dar statutul de ”spagari” le prinde bine!

  8. Acest dr.Andrei, pina la urma este un nimeni, televiziunea l-a facut celebru, dar nu datorita performantelor profesionale, ca multi alti „experti” promovati de media. Problema este ca sunt multi alti medici infectionisti, neurologi, cardiologi care gindesc la fel. Cum schimbi mentalitatea unui infectionist, sef de sectie care cind ajungi la el pt tratament spune, citez: „Mai terminati draga cu isteria asta (borelioza), nu faci nici un cefort, nu-i valabila nici o investigatie, ce stie veterinarul ala mai bine ca mine?” Si eram cred al 10-lea pacient, ajuns in sectia ei. Faptul ca au venit atitia oameni , cu aceeasi suspiciune, cu aproape aceleasi simptome, nici macar nu i-a suscitat interesul profesional, sa se informeze, sa incerce macar sa mimeze interes. Acesti oameni sunt cei care ingreuneaza diagnosticarea si tratamentul acestei boli. Si sunt senini, apar la tv cu aere de atotstiutori, condamnind pacientii la suferinta si umilinta prin ignoranta lor.

  9. Puteti scrie comentariile voastre cu privire la acest videoclip si pe YouTube,este pe pagina personala a dl-ui Cristian Andrei(dati click in partea de jos a videoclipului pe YouTube)si poate isi mai scimba parerea despre noi(el si altii ca el)

  10. Mda, buna idee. Eu nu-l mai gratulez cu un siktir ca deja l-am bagat in seama prea mult . De cand cu boala asta imi dramuiesc energia. O sa dau totusi un copy paste , nu pentru ca el ar merita, are soriciul destul de gros, dupa cum se vede , ci pentru ca , din nefericire, e reprezentativ pentru tagma lui .
    iata un material interesant despre „beneficiile” psihiatriei
    http://antiiluzii.blogspot.com/2010/11/vanzarea-nebuniei-drogurile-psihotrope.html
    Pai daca ei diagnosticheaza si trateaza oamenii de zeci asa zise afectiuni, care nu se vad nici in RMN , nici in CT si nici in nici un fel de analize, noi de ce nu ne-am trata de o boala care nu exista ?!! Asta imi suna ca hotul care striga ” hotii !”
    Pai noi barem vedem spirokete in sange tovarase . Tu unde vezi tulburarea bipolara ?? ca daca ai avea nitel discernamant ai cauta si acolo neuroinfectia .

Lasa un comentariu

