Si noi ce mai mancam?

Tot timpul cand cei din jurul meu descopera ca nu mai mananc zahar, carne, oua, chipsuri, produse procesate, dulciuri, mancare gatita, ca nu mai beau cafea, sucuri sintetice, etc, etc, etc ma pomenesc cu intrebarea: „pai si atunci ce mananci? fan?”.

pe moment le raspund ca „da”. rumeg ca o …. bovina iarba si fan toata ziua 🙂

realitatea e cu totul alta. realitatea e ca am descoperit pe partea cealalta o varietate atat de mare incat n-am reusit inca sa o cuprind cu mintea. descopar tot timpul chestii noi si atunci cand nu descopar ma apuc sa le inventez.

si pentru ca n-as putea scrie in fiecare zi ce am mancat pentru a da exemple pentru cei care vor sa adopte o asemenea dieta (cum am incercat intr-un articol acum ceva vreme) o sa atasez o culegere de retete „fara foc„, culegere incropita de diversi „raw veganisti”.

retetele sunt foarte frumos prezentate (inclusiv cu poze) si acopera metodic toate „fazele” meselor zilnice. si eu am facut cateva retete din carte (in special cele de micul dejun) si sunt cu adevarat reconfortante.

cum materialul de 242 de pagini nu a fost facut in scopuri comerciale, el poate fi accesat de toata lumea cu mentiunea ca la el au contribuit autorii urmatoarelor siteuri unde puteti gasi ultimele noutati „fara foc”:

http://www.bunsisanatos.wordpress.com
http://www.freshlifestyleantzu.blogspot.com
http://www.ligiapop.com
http://www.floridecires7.blogspot.com
http://www.retete-vegane.blogspot.com
http://www.bucuriebunastarehrisca.blogspot.com

http://www.sanatateangi.blogspot.com/

http://hrana-vie.blogspot.com/

In atasamentul de mai jos gasiti cartea:

Hrana Vie – Culegere de Rețete Proaspete(Raw)

Nu uitati si de cartea domnului dr. Doru Laza – Retete din bucataria edenica (probabil va fi disponibila pe lyme.ro)

Ca bonus, gasiti atasat documentul pdf ce reprezinta scan-ul cartii celebre  „Studiul China” a lui dr. T Colin Campbell si Thomas M. Campbell II unde puteti gasi pe parcursul a peste 500 de pagini „raspunsurile” la mai toate intrebarile legate de nutritie pe care le-ati putea avea. Nu doar atat ci veti putea vedea cum incidenta cancerului de diverse feluri e profund dependenta de alimentatie, de gradul de industrializare al tarilor si de gradul de procesare al mancarii. E o abordare aproape antropologica. Daca celelalte materiale pe care le-am mai publicat pe aici nu v-au convins, cartea de fata, citita temeinic e imposibil sa nu va convinga de importanta nutritiei atat in boala Lyme cat si in preventia multor alte boli.

„Cel mai complet studiu asupra nutritiei realizat vreodata, având implicatii extraordinare
asupra dietei, pierderii în greutate si sanatatii pe termen lung”

STUDIUL CHINA

Enjoy!

 

25 comentarii la “Si noi ce mai mancam?

  1. Costin,

    Felicitari si pentru acest articol, dealtfel extrem de binevenit, in special pentru cei care au inteles ca un stil de viata sanatos inseamna, in primul rand si o astfel de alimentatie, dar care, la inceput fiind, inevitabil isi vor pune intrebarea din textul tau ,,Pai si eu ce mananc, din ce traiesc…daca aia nu, ailalta nu?” Desigur, intrebarea asta mi-am pus-o si eu cu cateva luni in urma, cand am inteles ca sora mea, aflata in tratament pentru lyme cronic, nu va putea razbate, printre altele, si fara un astfel de regim.Am ascultat fascinata marturia Domnului Guranda de pe site, insa ma gandeam la acel moment ca va fi aproape imposibil sa traiesti cu o astfel de alimentatie. Chiar ma tot intrebam, la vremea respeciva,, dar efectiv, ce mananca?” Cum poti sa te alimentezi, fara sa te anemiezi, fara produse de origine animala si sa adopti o dieta preponderent crudivora?
    Imi amintesc ca, vrand-nevrand, la inceputul antibioterapiei, am fost nevoita sa gasesc inlocuitor pentru masa de dimineata, astfel ca iaurtul l-am inlocuit cu o combinatie delicioasa din lapte de soia (cu diverse fructe, seminte rasnite,scortisoara, pudra de roscove), apoi, usor-usor, am desoperit tot felul de combinatii si varietati, cate preparate excelente putem obtine din soia, linte, naut… si cum ne putem alimenta sanatos, fara sa ,,murim de foame”, din contra as spune eu, folosind, asa cum spuneai si tu, legume, fructe, cereale si seminte din toata gama ,,curcubeului” .
    PS. Putem prepara lapte din soia (si nu numai), iaurt, branza Tofu, care, pe langa faptul ca sunt atat de sanatoase, au si un gust minunat. Am comandat aparatul pt lapte si cel pentru iaurt din soia, iar ca bonus am primit presa Tofu.Impreuna cu o carte de retete… O achizitie foarte buna.

  2. Costin, laptele produs este foarte bun, nici nu-l pot compara cu cel din comert.Ma refer la cel din soia, desigur. Daca as face o evaluare a calitatii laptelui (ca si a iaurtului din soia), as da un calificativ cat se poate de bun…mai ales ca ceea ce faci tu in casa, cu mana ta, este mult mai sigur si mai sanatos.

    • e clar ca emisiunea a avut un rol mobilizator pentru cei care au urmarit-o.
      ciudat dar si blogul a inregistrat un nou record de vizitatori unici azi: aproape 600 (majoritatea intrand dupa emisiune) iar cautarile au fost dintre cele „noi”: „bolnavii de borelioza pericol pentru ce din jur”, „borelia e contagioasa”, „dupa cat timp se declanseaza lyme”, „doctorul de la constanta”, „daca m-a muscat o capusa am borelii”? si tot asa.

      in plan mai apropiat, dupa ce a urmarit emisiunea la tv, bunica’mea a inceput sa ma creada in sfarsit ca o capusa poate sa-ti provoace o boala urata de tot! 🙂

    • In vara, vecina mea a fost muscata de o capusa, la padure.Acasa si-a scos-o fara sa stie cum. I-am spus imediat cam ce ar trebui sa faca, ca nu e deloc de joaca cu asa ceva, cu atat mai mult cu cat aveam diagnosticul surorii mele- neuroborellioza, cronica. Mi-a zambit neincrezatoare… Apoi, la ceva timp, a inceput sa se planga de dureri de spate, sold si articulatii. Nici atunci n-a luat-o in serios, spunand ca durerile sunt de la faptul ca la serviciu sta mult in picioare.Insa aseara, vazand emisiunea, m-a rugat sa-i dau datele cabinetului Domnului Dr Moscu….

    • citeam ca dna dr. Rosca a fost asaltata de ziaristi azi. la cum rastalmacesc astia cuvintele parca si vad un titlu dintr-ala senzational maine dimineata:
      „SOC! bolnavii de lyme imprastie borrelia in toate partile!”

      chiar ca nu ne mai primesc la serviciu. nu stiu cum naiba din toata povestea asta s-a retinut doar asta. toate cautarile masive pe google ale celor care au ajuns aici pe blog contin „bolnavii de borrelia sunt contagiosi”? sub diferite forme si cu topica schimbata.

      ma duc sa-mi cumpar costum biohazard. am devenit un paria !:)

      • Nu este prima data cand medicul spune una si publicul intelege alta . Frecvent se intampla acest lucru. Nu trebuie sa va mire.

        Si-apoi nu uitati ca exista situatia, in care verdele nostru, este rosul altuia …

  3. buna Costin. iti multumesc pentru tot ce faci cu atata daruire pe acest blog . Studiul China este foarte interesant . inca nu l-am finit dar am avut ce devora az noapte. Am insomnie
    inca .
    Eu am facut timp de un an protocolul marshall intrucat nu stiam exact ce am , nestiindu-ma muscata de capusa niciun medic nu a avut inspiratia sa ma caute de borrelii.
    Apoi am inteles ca nici nu le prea puteam gasi. Noroc cu cabinetul Moscu unde am reusit sa gasim intr-un final raspunsuri. Le multumesc si lor pe aceasta cale, stiu ca citesc aici la tine . E prietenos locul! Am incercat de trei sau patru ori sa-mi fac cont pe softpedia dar am esuat de fiecare data lamentabil . O fi de la borrelia, naiba stie !
    De doua saptamani sunt pe schema dr Ion si ma simt excelent, as putea spune, avand in vedere ca in ultimii doi ani fiecare zi din viata mea a fost de cosmar .

    Eu mi-am cumparat un extractor de suc prin presare la rece. Are mai multe capete dintre care unul cica e pentru lapte din soia si branza tofu . As vrea sa fac si eu daca ziceti ca-i
    bun dar nu stiu cum se face . Daca are cineva o reteta cu care sa merg la sigur…

    Era bine sa aiba blogul un forum centralizat . E mai greu de urmarit postarile asa pe subiecte , mai ales penntru noi astia afectati de borellii si care ne incapatanam
    sa nu ajungem pe mana lui cristian andrei .

    • multumesc pt. aprecieri, Irina. ma bucur ca sunt de folos informatiile si ca nu sunt trecute cu vederea.
      am avut si un forum pe aici timp de 4 luni dar nu s-au inghesuit oamenii la discutii asa ca l-am scos.
      poti insa accesa cu incredere forumul pe care il pune la dispozitie dl. Guranda : http://www.lyme.ro/forum . se dialogheaza cat de cat si acolo. sunt zile mai „inghetate”, sunt zile in care oamenii sunt activi.

    • Buna ziua ,d-na Irina
      In circumstantele date nu-mi vine a scrie… ” cu placere !”… Sunt obisnuita sa dau acest raspuns cand cineva imi multumeste …dar parca nu prea merge in aceasta situatie.
      Multa sanatate si putere de lupta va doresc!

      Mai incercati pe Softpedia , va asteptam si pe acolo.

      • D-na Moscu, nu numai ca la Dvs am gasit raspunsurile pe care le cautam de mult timp, dar atitudinea Dvs si a D-nului Dr. Moscu-atat de tonica, de calda si joviala (imi amintesc cu cat umor spunea dansul ca ,,suntem in club”) este de-a dreptul mobilizatoare, pur si simplu te incarca pozitiv, te face sa uiti de boala, de borelli… asa ca oamenii instinctiv tin sa va multumeasca. Si pentru starea de bine pe care ne-o transmiteti….

        • Doamna Doina ,
          Va multumesc si eu pentru aprecieri .
          Daca n-am fi glumit in toti acesti ani in care am primit tot felul de diagnostice ,care mai de care mai grave , n-as mai fi de muuult in club !
          Norocul meu ca sunt capoasa si nu luam imediat tot ce mi se recomanda .

  4. am facut lapte din soia si mi-a iesit excelent . Am gasit demonstratii practice pe you tube
    cu green power ca al meu. . Prima data i-am pus un pic de sare si nu mi-a placut asa ca l-am facut TOFU ( a iesit fain ) dar a doua oara i-am pus baton de vanilie si un pic de sirop de agave si a iesit o nebuneala.
    Aseara insa am facut lapte din migdale. Tot cu aparatul .
    Ehhh, asta e ceva cu adevarat demential . O delicatesa A iesit alb alb si delicios
    Cu macinatura de la migdale am facut niste fursecuri coapte in cuptor .
    Am in plan sa testez si arahidele, caju, susan eventual… sub forma de lapte

Lasa un comentariu

