As fi dat totul sa fi stiut (documentar Terapia Gerson)

Va invit sa vizionati acest mini-documentar subtitrat (~45 de minute) care este o prezentare succinta a Terapiei Gerson si va poate ajuta sa investigati mai in profunzime despre ce e vorba.

Si puteti continua cu ‘vorbele’ fiicei lui Max Gerson, Charlotte:

 

Enjoy!

13 comentarii la “As fi dat totul sa fi stiut (documentar Terapia Gerson)

  1. Buna

    Eu am vazut un film nu stiu daca acesta dar despre terapia Gerson si sincer mai rau m-a deprimat pentru ca nu e treaba usoara sa iti procuri toata hrana bio (nu numai pentru cel bolnav) toata familia ar trebuie sa manance legume si fructe organice si ma gandesc mai ales la copiii mei.

    Plus ca este foarte scump sa te tratezi la unul din centrele lor. Stiu ca au in Ungaria un centru si dupa tratamentul de acolo trebuie sa iti comanzi in continuare legume de la ei cativa ani.

    Sunt sigura ca e o terapie care face minumi dar ca orice minume … mi se pare greu de ajuns la ea.

    • mie mi se pare infinit mai greu sa iei mii de antibiotice pentru care platesti poate chiar mai mult decat pe legume si fructe bio.
      e adevarat, e mai comod sa iei buline miraculoase si intr-adevar, mie mi s-au dublat cheltuielile cu mancarea decand mananc vegetarian, fara foc (inca nu-s sigur ca totul e organic) dar vorba ‘ceea: e mult mai bine asa decat sa bag banii intr-un televizor wide, o vacanta in grecia sau shopping la milano. in plus, prefer sa consum 3 L de ulei de masline bio o data la 6 luni decat 6 L de ulei procesat in acelasi interval de timp. principiu e valabil pentru orice produs.
      mancarea ar trebui sa reprezinte prioritatea nr. 1 pentru om pentru ca „esti ceea ce mananci”.
      nu e imposibil deloc doar ca multi oameni au abandonat gradinaritul „de subzistenta” pentru comfortul traiului modern.
      am rude, vecini si prieteni care desi au teren agricol mare in curte, nu-l mai cultiva de ani si prefera sa-si ia legumele „din cora”. pe teren cresc trandafiri.
      convingerea mea e ca nu poti incepe sa pui caramizile vindecarii (reprezentate de orice metode, naturiste sau alopate) daca nu ai un background solid in alimentatie. niciun organism n-o sa se vindece de o boala cronica atat timp cat e bombardat cu e-uri, antibiotice si hormoni din carne, in general produse „demineralizate, devitaminizate, sarace in potasiu”, dulciuri sintetice, excitanti nervosi, alcool, tutun s.a.m.d.
      Sunt convins ca oricare din noi are o ruda la tara sau macar ruda unui prieten care are un pamant nelucrat sau tarani care inca mai cultiva bio si de la care putem cumpara. asta ar trebui sa fie punctul de start. tine doar de vointa fiecaruia. nu trebuie as ne tratam la clinica Gerson ci trebuie sa ne tratam la clinica „casa noastra” tinand cont de sfaturile lui Max Gerson (si ale altora).
      personal am un minuscul teren in curte (5 x 7 m) pe care il cultiv de ani. anul asta scot pavajul din unele zone pentru a-l extinde, cumpar recipiente, pentru „frunzoasele de ghiveci gen oregano, patrunjel, marar…” si ma extind pe terenul vecinilor care au convenit sa mi-l inchirieze in schimbul unui procent din ‘recolta’.

  2. Imi place determinarea ta, si eu ma straduiesc in felul meu (nu ma certa prea rau) dar ca sa cultivi acel teren iti trebuie si putere de munca, spun asta pentru ca si eu am un teren langa Bucuresti si mi se rupe inima cand eu doar ma tarasc prin acea curte si platesc pentru fiecare munca pe care vreau sa o fac mai ales ca inainte de boala imi munceam singura curtea.

    Cu ce sunt de acord e faptul ca oricat de greu ar parea e singura cale spre sanatatea noastra.

  3. Buna,
    Pot da sfaturi in legatura cu gradinaritul bio,sunt horticultoare si am ceva experienta in domeniu.
    Cu drag daca pot ajuta.
    A fost cineva la clinica Gerson din Ungaria?

    • multumesc Ana. cred ca un prim sfat ar fi de unde pot sa gasesc cat mai multe seminte bio (in anii anteriori am tot luat rasadurile de rosii si diversele seminte de prin vecini dar acum acum vreau sa largesc un pic paleta legumelor cultivate, o sa am nevoie si de seminte de calitate caci pamantul l-am pus deja adunat din musuroaiele de cartita gasite pe camp si de sub planctonul din padure (mi s-a parut de o extraordinara calitate, negru si plin de lemn putrezit).
      in februarie voi pune deja primele seminte in rasadnite 🙂

  4. Eu stiu o gradina bio ( cu acte in regula si cu prezenta la expozitii in Franta ) langa Bucuresti . Cunosc proprietarul , am fost acolo si am si mancat din produse. Gustul lor imi aduce aminte de gradina bunicilor si de copilarie.

  5. Se cheama Casa Matei . Este in Scrovistea . Va dau un link despre produselele lor de sezon rece . In perioada de „proaspete ” aduce „Cosuri ” cu legume saptamanal. Partea neplacuta este ca nu-ti poti alege produsele. Primesti „pachetul „si atat. (contra cost , bineinteles )
    http://www.bizoo.ro/firma/casamatei

  6. Si eu am avut o astfel de tentativa, chiar dupa ce m-am externat din spital.

    Dupa ce am locuit 7 ani la Bruxelles, ani in care am ajuns sa urasc gustul plastifiat al rosiilor, m-am bucurat sa fiu din nou acasa, unde pot manca rosii cu gust. Din atat de mult entuziasm, mi-am cumparat si niste ghivece micute in care am plantat: rosii cherry, salata verde, busuioc, rucola, oregano si busuioc. Din pacate, in primele 2-3 saptamani trebuia sa ud rasadurile zilnic (erau calduri foarte mari prin august). Am plecat din Bucuresti o saptamana si am ramas fara recolta. 🙂

    Voi incerca din nou anul acesta.

    Legat de legume bio, eu stiu si de cei de la „Cosul de legume”. Am vazut reportaje la TV despre ei si i-am cautat pe net acum cateva luni. Acesta este site-ul lor: http://www.cosuldelegume.ro/presta/

  7. Buna,
    An ramas datoare cu un raspuns. Cultura legumelor(ecologic, organic sau biodinamic) se invata prin practica si documentare si se face pe 1mp, 1 ar sau 1ha …pastrand anumite principii.Mai nou la noi , mai cunoscuta la altii, apare permacultura unde agricultura se face mergand in directia naturi si nu impotriva ei.
    Nu as vrea sa para prea tehnic.
    Legat de seminte organice, nu am nici o sursa, poate fermele ecologice sau piata externa.
    Eu consider ca daca incerc sa cutiv doar soiuri nu hibrizi , obtin produse curate si apoi din
    selectia produselor proprii se pot produc si seminte organice. Este mai sigur si chiar economic.
    Ana

  8. Care a facut terapia Gerson….de la ce firme ati luat Potasiul acela?? Scrie asa: saruri compuse de potasiu 33grame, din acetat de potasiu, monofosfat de potasiu si gluconat de potasiu diluate in 946 ml de apa distilata.
    Am vazut ca in capsule mai toate au si Mg….
    Ce alte variante de prese de sucuri ar mai exista pe piata in afara de cea oficiala de 2500$ plus transport USA..ca eu o exclude pe aceea. Am storcator cu centrifuga si-l tot folosesc dar in cartile lui se insista ca nu e bun deloc.
    Ca sa nu mai zic ca legume exclusive BIO..o sa vad daca ma mut pe Marte cred ca pe la noi…..in vise!
    Eu acum sunt pe terapia Hulda Clark de 10 zile. Merge usurel as zice. Gerson e mult mai simplu dupa parerea mea. Rezultate inca nu am ba din contra dar fac bilantul dupa 12 luni minim mi-am propus.

Lasa un comentariu

