Lapte de soia. Making of…

In cartea domnului dr. Doru Laza – Retete din bucataria edenica  (pag. 107), uploadata pe siteul lyme.ro prin amabilitatea dlui Silvian Guranda, se gaseste reteta clasica de lapte de soia a la Eden.

Weekendul trecut am incercat-o pe propriile-mi papile gustative. Asadar…

…am luat 250 g soia, am lasat-o la inmuiat o noapte, am schimbat apa cu alta noua si apoi am pus-o la fiert timp de 20 de minute.  spuma alba care se face la suprafata se elimina cu ajutorul acelei ustensile despre care nu stiu cum se numeste 🙂

lapte de soia

Dupa fierbere se scurge apa si se clateste iarasi.

Boabele se pun in blender dupa principiul 1 cana cu soia la 4 cani de apa (eu am folosit 3 cani de apa ca sa iasa mai ‘concentrat’).

lapte de soia(in blender)

Se rasneste bine bine. Se separa pulpa macinata de lichid folosind un tifon sau o sita mai deasa iar lichidul rezultat se mai fierbe 20 de minute.

Optional eu am adaugat si o jumatate de coaja de lamaie si doua curmale. Pentru „desfatarea simturilor”. A iesit 2,5 L de lapte ceea ce si dpdv financiar e chiar mai rentabil decat laptele de vaca.

Pulpa se da prin blender inca o data, se ‘completeaza’ cu un avocado, cateva masline fara samburi si ceva condimente si se face „pate de soia”.

Voila!

5 comentarii la “Lapte de soia. Making of…

  1. Buna ziua,

    Caut de mult cartea cu Retete din bucataria edenica a dr. Laza, si nu o gasesc. Site-ul la care faceati referire lyme.ro nu mai este accesibil din pacate, si as dori sa stiu daca pot gasi on alta parte cartea in format electronic sau comandata ca atare. Fac in prezent un tratament din cartea dr. Laza si in multe locuri face referire la retete din cartea Retete din bucataria edenica si eu nu o am sa pot face retetele respective. Daca se poate sa mi-o trimiteti in format electronic pe mail, as fi recunoscatoare.

    Va multumesc

  2. Eu am citit niste lucruri foarte negative despre soia ca si aliment. Recunosc ca intr-o informare primita pe e-mail. Avand in vedere ca inca nu am avut timpul necesar sa verific aceste informatii in surse de incredere, nu am comentat nimic. Insa rezumatul a ceea ce am citit e foarte simplu: nu ar trebui sa consumam soia deoarece este toxica, sistemul nostru digestiv nu este capabil sa o prelucreze eficient, interfereaza cu hormonii de gen, afecteaza in timp organele interne in special rinichii si glandele endocrine. Asiaticii consuma soia special fermentata si in cantitati reduse.
    Mentionez ca nu am reusit sa verific veridicitatea informatiilor.
    Poate aveti mai multe informatii pe acesta tema. 🙂

  3. Vă salut! Interesantă și folositoare postarea!
    Aș vrea să fac și eu rost de cartea dr Laza, nu o văd disponibilă în librării. Nici pe site-ul pe care-l amintiți nu mai este. Vă sunt recunoscătoare dacă puteți să mi-o trimiteți pe email până o găsesc să o cumpăr. Avem 3 copilași, iar în ultima vreme am schimbat aproape radical alimentația noastră, de aceea aș vrea să fac rost de carte cât mai repede, sunt în pană de idei și combinații de alimente 😀 Mulțumesc!

Lasa un comentariu

