Iesire pe munte!

In sfarsit! dupa patru luni in care nu am reusit (sau nu m-am simtit capabil de efort fizic prelungit, care sa depaseasca cele 30-45 de min de exercitii fizice zilnic) sa ajung pe muntele meu drag, ieri am reusit fara dificultati sa parcurg traditionala tura „de sfarsit de an” in Muntii Ciucas. Mai exact din pasul Bratocea, pe culmea Bratocea pana pe Vf. Ciucas, trecand pe la cab. Ciucas si coborand pe Valea Berii pana in DN 1A.

In total in jur de 16-17 km parcursi lejer, in pas domol, de-a lungul a vreo 6-7 ore. O diferenta de nivel de vreo 700 m (de la 1250 in pasul Bratocea pana pe Vf. Ciucas la 1954 m).

Vreau sa spun ca m-am simtit excelent! daca in primii pasi de urcare cam gafaiam (si ca rezultat al semi-sedentarismului din ultimele luni), dupa aceea totul a mers peste asteptari (ca sa zic asa), fara simptome, fara oboseala care sa-mi strice tura (de altfel de vreo trei zile sunt asimptomatic).

Iar vremea a fost superba!

As mai mentiona ca tura am facut-o alaturi de doi prieteni diagnosticati si ei cu Lyme 😦  care au urmat tratamentul de trei luni cu antibiotice (si care nu si-au schimbat dieta si nu fac tratament naturist actualmente, de fapt, ei sunt baza mea de comparatie in evolutia post-tratament 🙂 ).

Mai jos o sa insir cateva poze sa va bucurati si voi asa cum m-am bucurat si eu sa pot sa traiesc aceasta zi.

La multi ani si petrecere frumoasa (si cu moderatie 🙂 ) de Revelion!:)

15 comentarii la “Iesire pe munte!

    • Eu chiar nu inteleg: tu mergi pe munte cu alti doi pasionati, dar si ei sunt diagnosticati cu Lyme! Eu am nasul de cununie (care din pacate a decedat acum cca. 1 luna, atac de cord, dupa prima tura de antibiotice) + vecinul de la apartamentul din fata mea, ambii cu Lyme. Inseamna ca pot spune fara exagerare ca boala este foarte raspandita!
      Sotia si-a facut analizele si asteptam rezultatele, mi le voi face si eu dupa ce ne intoarcem de la schi la mijlocul lui ianuarie. Dar din cate am citit pana acum m-am hotarat sa imi schimb radical stilul dde viata, oricum – in sensul ca vom manca doar carne slaba si peste – carne pe cat posibil de la tarani- legume etc, alcool foarte rar etc.
      Va doresc tuturor un an nou cat mai bun, cu multa sanatate!

      • Multumim, Liviu!:) sa zicem ca cei doi amici ai mei au Lyme pentru ca au avut (ca si mine) activitati in natura destul de des. pe langa ei mai stiu doua persoane printre cunoscuti diagnosticati cu lyme.
        intr-adevar, si impresia mea e ca boala e mult mai raspandita decat am putea crede.
        am aruncat o privire pe forumurile medicale si-s multi multi care descriu simptome asemanatoare bolii lyme si care spun ca nu sunt bine diagnosticati si nu raspund la tratamente…
        Un an nou cat mai bun si tie!

  1. Buna

    Si eu am lyme si am facut un traseu mic pana la Muntele Rosu, m-am simtit super bine, mi se zbateau putin muschii de la picioare la intoarcere dar nu ma simteam deloc obosita, ba din contra aveam energie. Eu am facut 3 ture de antibiotice (2 de 30 de zile si una de 21) nu stiu ce va urma sunt programata curand la medic, dar tare as vrea sa fac o pauza, asa simt ca imi trebuie o pauza. Ai idee Dr. Rosca are un protocol dupa care da tratamentul? Imi dau seama ca e si de la pacient la pacient dar in general exista un protocol?

    • buna,
      Ma bucur pentru progresele tale. Mersul in natura in aer curat mi se pare unul din factorii din Top 3 care iti influenteaza puternic felul in care te simti.
      Din nefericire vestile legate de protocolul medicamentos al dnei dr. Rosca nu-s bune. Dupa runda 3 urmeaza runda 4 si dupa aceasta urmeaza rundele 5,6,7,8,9,10 pana cand fie nu mai ai spirochete in sange, fie nu mai ai simptome (in fond si in sondajul din dreapta sunt oameni care au bifat optiunea 7-10 runde deci s-a ajuns si pe acolo).
      Mie mi-a fost prescrisa deja runda a 4-a insa mi-am permis o pauza care se apropie de trei luni de detoxifiere, dieta si un inceput de tratament naturist. Ma gandesc insa serios daca sa mai continui cu antibioticele atat timp cat tratamentul naturist pare sa ma tina pe linia de plutire si sa fac si mici progrese.

  2. Buna

    Am inteles ca faci multe runde dar fara pauza mai mare? Am vazut ca toti cei care spun ca s-au vindecat au facut multe runde de antibiotice dar nu am inteles daca faceau si ceva pauze mai lungi. Asa mi s-ar parea normal. Acum dupa aceste 3 luni sa fac o pauza mai lunga de 2, 3 luni. Bine eu spun ce mi-ar placea bine dar voi face fix ce spune doamna doctor. Si eu urmez ceva tratamente naturiste, tin si un regim alimentar (cu mai multe legume si mai putine proteine animale), fac si exercitii dimineata. Din toate cate putin sa zic asa.

    • cine a spus ca s-a vindecat cu antibiotice? cheama-l aici sa ne spuna si noua povestea lui/ei (eu unul n-am reusit sa gasesc pe nimeni) 🙂
      cred ca numarul rundelor si frecventa lor ar trebui stabilita dupa cum simti. doar tu poti fi cel mai bun doctor pentru tine. daca te simti daramata dupa tratamentul cu antibiotice probabil ca ar trebui sa-ti acorzi cateva luni de refacere (si chiar sa fie de refacere). daca simti ca ai trecut ca „prin branza” prin ele atunci probabil o saptamana (cat spune de obicei doamna dr. Rosca) e suficienta (desi m-as mira sa fie asa, cel putin eu unul eram in corzi).
      in plus, n-am auzit si nu am citit de diferente clare de „reusita” intre cei cu pauze scurte (sau inexistente) intre rundele de antibiotice si cei care si-au acordat pauze mai lungi.
      care e istoria ta cu lyme? (de cat timp ai boala? cat timp ti-a luat sa o diagnostichezi?)

  3. Buna

    Nu am zis ca s-au vindecat cu antibiotice ci ca au facut si antibiotice.

    Pana acum NU mi-au facut rau antibioticele da din contra, mi-a revenit somnul (nu mai dormisem o noapte neintrerupt de multi ani), nu ma mai doare capul (ma durea crancen), nu mai sunt vesnic obosita, ma pot concentra timp mai mare, nu mai am creierul in ceata si multe alte simptome pe care nu le mai am. Dar luate mult timp, 7, 10 luni cred ca pe langa spirochete vor distruge si organismul meu.

    De la forma acuta a bolii (cand am ajuns in spital, si eram aproape paralizata, cu dureri cancene de cap, de muschi, dureri lombare, de picioare) pana mi s-a pus diagnosticul au trecut 8 luni , am facut cortizon (dupa cortizon a fost si mai groaznic), am luat lyrica, antidepresive pentru durere, mi-am scos tiroida (asta a fost un lucru bun pentru ca era un carcinom malign), nici nu mai stiu ce medicaminte imi dadeau. La un moment dat am renunta sa mai iau medicamete fara sa am un diagnostic si am luat numai suplimente si sucuri de legume. Pe toata acesta perioada muschii mei de la picioare erau contractatii, parca aveam mereu febra musculara si multe alte simptome. Tot cautand pe net am decis sa ma duc la in infectionist si pentru ca aveam si helicobacter mi-a dat amoxicilina (nu prea credea ca am lyme, analizele nu erau foarte concludente). De la prima pastila de amoxicilina am simtit o usoara, foarte usoara amelioare a tuturor simptomelor dar mai ales muschii s-au relaxat un pic, a fost dovada ca am nevoie de antibiotice pentru acel medic. Am luat 30 de zile amoxicilina si 6 saptamani de pauza, am refacut WB si mi-a iesit specia Garini. Am luat doxiciclina si klacid dar mereu cu pauze de 6 saptamani intre ture. Am facut si o pauza lunga de 8 luni si in primele 6 luni am luat suplimente, totul a fost bine cat timp am luat suplimente, cand le-am intrerupt mi-au revenit durerile de cap, atunci am facut microscopie si am vazut ca spirochetele mai erau si am decis sa reiau tratamentul cu dr. Rosca.

    Eu cred ca durata pauzele este foarte importanta, corpul trebuie sa isi revina un pic dar mi-e frica sa nu prinda rezistanta mai mare si spirochetele la antibiotice, nu stiu daca am explicat chiar bine.

    Cam asta e povestea mea.

    • cu atat mai mult e impresionant faptul ca ai reusit sa faci un traseu pe la Muntele Rosu dupa atata chin cu Lyme. Un mare bravo si cat mai multa vointa si sanatate in crestere pe viitor iti doresc!:)

      Si eu sunt de aceeasi parere cum ca organismul are nevoie de timp intre seturi de runde de antibiotic (adica dupa cele 3 luni ar trebui ca pauza sa fie neaparat mai mare de o luna).

      In pauza accentul ar trebui pus pe detoxifiere si relansarea sistemului imunitar care in mod sigur face diferenta.

      Din mecanismele prin care o bacterie devine imuna la antibiotice nu reiese ca ar conta „pauza” neaparat mai cu seama ca informatia se transmite de la borrelie la borrelie si cat timp sunt grupate in colonii (biofilm) si sunt atacate cu antibiotice.
      http://textbookofbacteriology.net/themicrobialworld/bactresanti.html

      • Eu sunt ditre cei ce nu au facut pauze timp de 25 saptamani(decat de 2 zile, max 5 cand mi-a fost f rau) si am combinat tratamentul de la boli ctg cu…etc… primele aproape 12 sapt am rezistat f bine… deci 25 sapt diverse scheme ab ( pana in 06 nov), apoi 2 sapt ketoconazol si inca 10 zile flucovim pt candida… astea nu le-am socotit la tratament…. la ultimele zile de cefort+tini deja aveam o eruptie rosie pruriginoasa pe gat, fata, si ma supara ochiul stg, transpiratii si valuri de caldura,scaune frecvente, dureri usoare lombare, palpitatii… am primit trat antialergic 10 zile si nu mi-a trecut ( am facut analize, culturi OK) ….atunci cu de la mine putere am mai luat 3 zile ciprinol 250 mg * mi-a trecut de la primele 2 tablete -cam repede…, peste o saptamana greata diaree, transpiratii cate 10 valuri de caldura pe zi…( am fost sigura ca am babesioza) – nu am spus nimanui nimic si am luat 3 zile augmentin si au trecut… dupa o sapt iar greata, scaune frecvente, durere de cap, crestere tensionala, palpitatii… eram in spital la evaluare la boli ctg… nu am putut lua nimic si au trecut dupa cca 8 ore… o d-na dr. draguta mi-a spus ca sunt supratratata ( ca si dr din Munchen- si tot nu cred total) si ma roaga sa nu mai iau antibiotice caci intru intr-un cerc vicios…de la neuro mi s-a recomandat seara 0.25 mg rivotril pt 2 saptamani… intradevar este greu sa rezisti fara antibiotic…
        Saptamana trecuta dupa 2 ore de inot in apa la 35 grade, ( pana acum facusem doar ceva gimnastica la 2-3 zile ), noaptea: palpitatii,TA usor crescuta cu durere de cap, cateva zvacniri de muschi si panica; toate au cedat la 50 mg metoprolol, ( il scosesem din tratament de cel putin o luna). Saptamana viitoare m-am programat la o evaluare completa cardiologica….frica…. Probabil ca si intreruperea antibioticului este dificila pt corp, poate ca anticorpii mei mai fac si ei ceva treaba – si tot am ideea fixa sa fac o cura de clindamicina cu biseptol – dar mi-e frica de clostridium difficile si candva am avut alergie la biseptol… Nu sunt un pacient cuminte si ce am scris acum sunt „nimicurile” mele care probabil nu sunt aplicabile nimanui…
        Sunt tare curioasa…. in ce consta cura 4? PS: iar iau cat’s calw de astazi…

        • Rhea, o dai in balarii la cardiologie (chiar daca au cedat simptomele la metoprolol). Cel mai probabil o sa te alegi cu un alt diagnostic care o sa te puna si mai mult pe ganduri. La fel cum daca pentru fiecare simptom lyme te duci la cate o disciplina o sa sfarsesti prin a fi bolnava de toate bolile existente.
          E evident ca lyme-ul a revenit. Durere de cap, atac de panica si zvacniri de muschi la 2 luni de la terminarea antibioticelor ? mie asta nu-mi suna a remisie nicidecum.
          cura 4….pai depinde de medic si de imaginatia lui. unii dau iar cefort, altii dau levofloxacina, rifampicina, amoxiciclina, clindamicina, biseptol, minociclina, doxyciclina, you name it. Pana la urma tratamentul lyme inseamna variatiuni intre aceleasi 5-10 tetracicline si cateva alte antiparazitare. Pana cand? pai vad ca in sondajul din dreapta sunt deja raspunsuri cu 10-15 ture asa ca in niciun caz nu esti supratratata conform unui medic care cat de cat stie despre lyme.

          • Exista riscul sa fi fost afectat miocardul – la debutul tratamentului am avut o enzima, CK (creatin kinaza), usor crescuta,ca si niste teste inflamatorii – se impune controlul inimii in cazul meu, caci am avut debut neuro-cardio, iar simptome reziduale posibil sa existe luni/ani de zile… trebuie sa aflu in ce masura a fost afectat miocardul ( simptomele au aparut dupa un efort destul de mare fizic) si este una din evaluarile care mi le-a cerut si dr din Germania (plus ceva hormonale pe care inca nu le-am facut). Majoritatea antibioticelor folosite * exceptie ceftriaxon) sunt cardio si neurotoxice…. neuropatia evidentiata la EMG este prin solicitarea capului fibular,( am facut mult sport candva) – medicul tot din Ge ( nu ca ar fi mai grozavi ca ai nostri) a concluzionat ca este veche,prin solicitarea capului fibular ( deci mecanica), accentuata de medicatie – Durerea de cap a fost legata de puseul de tensiune cu totul diferita de cea initiala…Fasciculatii musculare dau si efortul si antibioticele… reactiile post lyme, reactiile la antibiotice sunt greu de diferentiat… Inca nu am „dovada”recaderii (nu stiu care va fi aceea???), dar incerc sa fac cum mi-au indicat acesti dr, care si ei trateaza lyme, incerc sa am incredere in ei caci par oameni seriosi si profesionisti care mi-au acordat toata atentia…. Nu fac analizele astea ca asa vreau eu… eu doar le-am amanat… Asta a fost experienta si povestea mea…

  4. Buna

    Sa speram ca nu a fost o recadere, organismul inca nu s-a refacut, sa inoti in apa mai rece decat temperatura corpului nu a fost deloc bine, noi trebuie sa ne ferim de frig si umezeala pentru ca nervii periferici fiind deja afectati de lyme sunt mult mai sensibili.
    La eco la inima eu aveam lichid in pericard (o fasie mica de 3, 4 mm), m-a intrebat medicul atunci daca am avut o viroza ceva, nu avusesem dar stia ca am lyme. Si eu am luat la inceputul bolii medroprolol dar acum daca am palpitatii (se intampla foarte rar) iau aspacardin (potasiu+maganeziu). Poti sa mergi la un cardiolog pentru linistea ta.
    Mie mi-a zis ca inima e sanatoasa (parea un organ sanatoas :)) ) cam asa s-a exprimat medicul.

  5. nu am citit la aceasta sectiune toate comentariile insa ceea ce cred eu: nu e ok sa compari evolutia bolii in cazul tau si in alte cazuri. Pt fiecare caz evolutia este diferita, in functie de multi factori, co-infectii, statusul sanatatii inainte de muscatura, varsta, plus multe altele. reperele pe care ti le-ai ales s-ar putea sa fie eronate. compara situatia ta de la o luna la alta,

Lasa un comentariu

