Ganduri

La cateva saptamani de la inceperea tratamentului cu antibiotice, in momentele cele mai grele, cand citeam pe internet cum ca pentru multi boala Lyme nu se vindeca si ca nu voi putea sa revin niciodata la lucrurile care in trecut imi defineau viata, m-am gandit sa-mi pun la vanzare intregul echipament outdoor. Imi vedeam deja bocancii mei cu care am batut zeci de km in picioarele altcuiva, coltarii, pioletul, coarda, geaca, bicicleta, busola, sacul de dormit si toate aceste „auxiliare” ale fericirii in posesia altcuiva care ar urma sa descopere minunatiile naturii. Banii luati pe ele, ma gandeam eu, as fi putut sa-i folosesc pentru tratament.

Din fericire mi-am dat seama ca in schimbul banilor as fi pierdut ceva mult mai pretios decat echipamentul in sine. As fi pierdut poate sensul hedonist de a lupta pentru a razbate. As fi pierdut motivatia poate cea mai profunda de a-mi dori si a spera la o vindecare fie ea apropiata sau indepartata.

Am luat echipamentul si l-am pus la loc sigur, spalat, curatat, stralucitor.

Acum, de fiecare data cand incalt bocancii si fac o promenada in natura sau incalec pe bicicleta, imi dau seama ca e destul de posibil sa reusesc sa mai infig cel putin o data pioletul intr-o bucata de gheata sau ca o sa pot sa mai vad cateva rasarituri de pe varful muntelui.

Poate ca nu ca inainte (cine stie?) dar cred ca lucrurile pierdute vor fi inlocuite cu acest castig al descoperirii unui nou stil de viata, un stil mai sanatos si in general al descoperirii multor lucruri pe care nu as fi avut ocazia sa le aflu vreodata.

24 comentarii la “Ganduri

    • ideea e ca negativul la DFM nu inseamna ca 100% (poate nici 99%) nu mai ai bacteria. unii ar fi tentati sa creada asta. inseamna doar ca e atat de rara in sange incat nu a existat bacterii in picatura intinsa pe lamela.
      dfm-ul ar trebui refacut dupa o perioada de timp, eventual dublat cu un Dual Dur in Ungaria.
      chiar si asa, o viata „post-tratament/post-lyme” sanatoasa se impune!
      altfel, in conditii de stress, alimentatie de proasta calitate, nopti nedormite, zahar in exces, sedentarism etc, „crocobalaurii” pot sa-si creasca numarul de la 0,01% la 1% la 5% si intr-un final boala reapare. cred ca fiecare ar trebui sa aiba clar in cap chestiile astea.

  1. ma gandesc daca oamenii astia care ies „negativ” mai revin pentru un control/analiza periodic(a) (sa zicem la sase luni, un an?) ca-s tare curios daca „reapar” in sange bacteriile sau tratamente de genul asta sunt atat de eficiente incat nu mai exista recaderi la prima raceala 🙂

    in plus, cred ca cei care ies negativ ar trebui, pentru binele stiintei, sa completeze un chestionar si sa spuna si daca au lucrat la alimentatie, stil de viata, cate/ce serii de antibiotice/antiparazitare au luat, cate sedinte de hiperbara… (bine, hiperbara ramane un vis frumos pentru larga majoritate a bolnavilor de lyme avand in vedere ca citeam pe undeva ca dr. Ion recomanda intre 20-40 de sedinte) la care adaugam costurile aditionale (cazare, masa, transport unde e cazul) si ne trezim cu vreo 20.000 de ron. ar trebui inventat creditul pentru boala lyme (doar cu buletinul).

    eu momentan ma simt din ce in ce mai bine. sunt zile in care nu mai am simptome deloc. o sa mai fac totusi o runda, doua de antibiotic. deja reteta o am scrisa. traiesc cu dusmanu’ in casa! 🙂

  2. Eu am intrat de 2 saptamani pe minociclina – am avut 3 saptamani in fata pregatitor – deocamdata sunt la fel cum am fost – adica abia merg de colo colo. Ceea ce ma pune pe ganduri este ca neputandu-ma deplasa nu pot sa ma angajez la nici un job, deci e greu cu banii. Sper ca intr-o perioada rezonabila sa reajung sa pot merge, altfel nu stiu sincer ce viitor am.

  3. Centrele mari care trateaza aceasta boala tin sub observatie pacientul declarat ” sanat ” 5ani dupa incetarea tratamentului. In aceasta perioada , pacientii sunt sfatuiti sa faca un screening odata pe an . Abia dupa 5 ani sunt declarati cu adevarat vindecati .

    Mabros , capul sus ! Sunt doar niste bacterii ! Acum stii ce ai si” cu ce se mananca „… altii inca bajbaie!

  4. Da asa este. Duc afectiunea asta de mai bine de 10 ani dar nu am gasit decat in urma cu 2 ani un raspuns in Ungaria. Insa la acea vreme in Romania borellia nu era pe lista afectiunilor recunoscute de Casa de Asigurari de Sanatate. Abia cum am reusit si eu sa fac primii pasi de atata vreme.
    Am asa o stare de variabila. Acum merg bine acum nu mai pot sa merg deloc. Merg 10 m si se blocheaza picioarele. Uneori urc scarile (treptele) mai greu – alteori nu pot sa urc nici macar o treapta pentru ca nu pot sa-mi ridic piciorul 20 de cm de la pamant.
    Daca sunt obosit fizic sau psihic se resimte imediat in imposibilitatea de a ma deplasa. In fine oricum nu am variante decat sa merg pe acest drum. Dar incapacitatea de a merge te desocializeaza. Lucruri atat de elementare pentru oricine devin brusc intangibile. Orice vrei sa faci pana sa spui da, incepe cu intrebarea „dar am sa pot?”.
    Iti trebuie rezistenta psihica si pentru asa ceva.

  5. Mavros …
    Poti sa comunici cu noi , cei care stim pe propria piele ce se intampla . Toti cei care au acest diagnostic pot sa te inteleaga.
    La intrebarea „dar am sa pot ?” , eu cred ca raspunsul este : Da ! trebuie doar sa ai rabdare. Dupa o perioada de timp si tratament va sosi si recompensa !

  6. @a.moscu

    Buna ziua
    As dori sa stiu daca ati avut proba negativa pentru un pacient care a facut tratament de antibiotice in trei etape prescris de doamna doctor Rosca .

    Va multumesc

  7. Buna,

    E pentru prima oara cand aud de boala asta. Am cautat pe net informatii si solutiile nu sunt prea incurajatoare. DIn cate imi dau seama, tu ai epuizat deja subiectul si ai citit tot ce se putea pentru tratarea acestei boli, prin urmare s-ar putea sa nu-ti spun ceva nou. Din cate am mai citit eu, antibioticele sunt dezastruase pentru sistemul imunitar. Eu am avut mari rezultate cu remediile homeopate. De aceea ti-as recomanda sa consulti si un medic homeopat, cine stie, poate o rezolvi asa.
    Dr. Rares Simu cred ca este persoana potrivita fiind doctor imunolog, alergolog, homeopat. Aici ii gasesti datele de contact daca doresti o consultatie: http://www.apiestetic.ro/servicii/iridologia

    Multa sanatate si sa auzim numai de bine!
    Craciun fericit!

      • la dl. dr. Rares Simu sa mergeti si eventual sa spuneti ca nu aveti borrelioza si sa nu faceti pe desteptii ca altfel riscati sa va ia cu „e hemoragie de diagnostice de borrelioza”, „acum toate autoimunele astea sunt puse pe seama borreliei”, „WB pozitive sunt fals-pozitive”, „alea la microscop pot sa fie orice”, „escroci”, „te-a muscat o capusa si ai facut o autoimuna. pura coincidenta” (si la mine si la amicii mei), etc.
        intelegeti voi….

  8. Ciobanul Aviator :
    la dl. dr. Rares Simu sa mergeti si eventual sa spuneti ca nu aveti borrelioza si sa nu faceti pe desteptii ca altfel riscati sa va ia cu “e hemoragie de diagnostice de borrelioza”, “acum toate autoimunele astea sunt puse pe seama borreliei”, “WB pozitive sunt fals-pozitive”, “alea la microscop pot sa fie orice”, “escroci”, “te-a muscat o capusa si ai facut o autoimuna. pura coincidenta” (si la mine si la amicii mei), etc.
    intelegeti voi….

    ????????????????????????????????????
    I don’t understand !
    Please explain !

    • ce sa detaliez? eu ma dusesem la el in ideea e a primi o schema dintr-aia cu produse ale stupului unde se pare ca ar fi expert pentru „revergorarea” imunitara pe cale „mai naturala” decat cat’s claw. se pare insa ca, in ciuda principiului homeopatic care trateaza corpul ca un tot unitar, el are nevoie sa stie daca ai borrelioza sau autoimuna, mai exact are nevoie sa ai autoimuna pentru ca borrelioza e prea des diagnosticata, bla bla…. 🙂

  9. si sa-ti faci analize de vreo 2000 RON la CMU chiar daca le ai deja facute … ca dansul nu ia in considerare alte analize decat cele facute in centrul unde activeaza. auch !

  10. eu m-am dus la dumnealui inainte sa stiu de borrelia si surprinzator, a fost singurul dintre toti tantalaii de medici la care am fost, care mi-a recomandat analize de borrelia pt. simptomatologia mea , inclusiv WB.
    Nu le-am facut atunci ca m-am enervat intrucat avea pretentia sa refac niste analize scumpe de anticorpi pe care le facusem deja si le platisem o data . La ce sa facem atatea analize daca tot ies fals negative. Numai ale lor ies bune, ce sa zic .
    Si homeopatele recomandate nu prea m-au nimerit .

    • cmu are printre cele mai proaste laboratoare. eu am prin compania la care lucrez card de sanatate la ei insa la capitolul analize sunt cam varza. am colege care au lucrat cu cmu=ul mai mult pe partea de endocrinologie si la fel, foarte dezamagite de laborator…
      si mie imi spunea ca anticorpii antifosfolipidici (aia de-i face dr. Uscatescu) arata ca ai o posibila boala autoimuna si ca trebuie sa fac nu stiu ce alte teste si ca doar analiza de transformare limfoblastica(LTT) poate sa-mi confirme mai sigur borrelia.
      MA ROG! ideea nu era sa-mi trateze mie borrelioza ca sincer nu cred ca daca mesteci pastura si polen mor spirochetele, ideea era sa primesc tratament adjuvant, de sustinere imunitara. whatever…ce m-a deranjat cel mai tare si m-a determinat sa ma ridic si sa plec a fost celebra fraza: „dvs ati citit prea multe pe net si veniti sa-mi spuneti mie ce aveti si ce n-aveti”.

      • ‘dvs cititi cam multe si nu putem sa va prostim’ . sunt penibili acesti doctori. stiti spotul simpatic „carti! te fac neprost”…. cred ca li se aplica si lor!

  11. pai omu s-o fi gandit logic … ca daca ai vreo autoimuna trebuie sa actionezi altfel cu cresterea imunitatii decat daca nu o ai. Chiar daca borrelia sta la baza autoimunelor, In momentul in care s-a declansat sindromul autoimun e foarte dificil sa cresti imunitatea fara ravagii colaterale . E mai delicata treaba. Eu totusi cred ca e un imunolog bun .
    Mie mi-a pus nisre intrebari carora mult mai tarziu le-am inteles rostul si prin asta mi-a demonstrat ca STIE . Daca nu ar avea pretentia sa fac analize de zeci de meleoane m-as mai duce o data la el , fara sa-i zic de borrelia . Om fara diagnostic, cu insomii, oboseala cronica ,dureri de articulatii.si cateva scame in ochi .

  12. Eu sunt mandra de Costin ca s-a ridicat si a plecat.
    S-a terminat era in care plecam capul umil in fata medicului si faceam tot ce spune, indiferent daca e o somitate sau nu.
    Se pare ca atitudinea medicala de tipul „lyme nu exista in Romania” este extrem de contagioasa printre medici.
    Voi face ceea ce imi spune un medic atata timp cat isi demonstreaza competenta si am incredere in el. In rest, chiar sper sa ma „intalnesc” cu ei cat mai rar posibil.:)))))

Lasa un comentariu

