Muscatura de capusa/Boala Lyme (episodul XIII)

In care fac o scurta recapitulare a istoriei personale cu boala Lyme
Se fac patru luni de la momentul la care am fost muscat de capusa si am fost infectat cu trei bacterii: Borrelia, Babesia, Hemobartonella.
Capusa infipta am reusit s-o descopar la mai mult de 24 de ore de la momentul la care am contactat-o undeva in jud. Sibiu la un mic picnic pe o pajiste superba dintre Poiana Marului si DN Brasov – Sibiu.
Deci pe 1 mai am fost muscat, pe 2 mai am descoperit-o.
Pe 12 Mai am fost la parazitologie la Fundeni cu capusa dar mi s-a spus ca nu s-a gasit ceva concludent in capusa si ca trebuie sa astept patru saptamani pentru un test ELISA.
Pe 23 Mai au debutat primele simptome: oboseala, somnolenta si durere de cap usoara.
Pe 26-27 Mai am facut ELISA si un alt test de sange: diagnostic – > Lyme CRONIC (IGG si IGM active)
Pe 2 iunie am facut un Western Blot si un DFM la dr. Moscu (WB negativ si pe IGG si pe IGM, DFM a evidentiat borrelia, hemobartonella si babesia).
Pe 8 iunie am reusit sa primesc un tratament pregatitor cu Supradyn, Silimarina, Curcumina.
In timpul suplimentelor simptomele s-au mai ameliorat.
Pe 29 iunie (deci la aproape doua luni de la muscatura) am inceput antibioticele (doxiciclina, ciprobay, tinizol) timp de 28 de zile.
Pe 26 iulie am terminat prima luna de tratament si pe 2 august am inceput cea de-a doua luna cu tavanic si rifampin timp de 21 de zile.
De pe 23 august sunt in pauza pana la repetarea DFM-ului (care se amana pentru ca dr. Moscu este in concediu pana pe 12 septembrie)
Dupa ce ieri am simtit o oboseala usoara la ochi, in special la ochiul stang  (neobisnuita pentru gradul de solicitare al ochilor) azi (1 septembrie) oboseala si inglodirea ochilor a devenit mai prezenta. La aceasta inglodire s-a adaugat si o durere de cap in zona cefei. Practic ambele simptome sunt simptome pe care le-am avut si inainte inceperii tratamentului.
Daca simptomele sunt intr-adevar din cauza bolii Lyme inseamna ca in doar 8 zile bacteria a reusit sa renasca dupa doua luni de tratament cu antibiotice.
Din punctul meu de vedere nici nu stiu daca mai e nevoie de un DFM. E clar ca cele doua luni de ab-uri au fost insuficiente pentru a baga bacteria in remisie si trebuie sa urmeze si luna a 3-a si a 4-a si tot asa.

Concluzia mea? nu conteaza daca incepi tratamentul dupa 2 zile, 2 saptamani, 2 luni sau 2 ani, borrelia e la fel de greu de scos din organism. Singura diferenta o face numarul simptomelor si intensitatea lor.

14 comentarii la “Muscatura de capusa/Boala Lyme (episodul XIII)

  1. Rezumat: neuroborelioza -cronic-( DFM- ceva babesia, bartonela, mycoplasma, spirochete… Ac. IGM pozitiv, Elisa si Westernblot…); analize facute in Romania.
    Simptomele initiale: cefalee frontotemporal dr, contractura muschii cefei, tulburari de ritm cardiac, pareza faciala tranzitorie, mioclonii in timpul odihnei, tulburari de vedere, noduli subcutanati antebrat stg, dureri genunchi si glezne, 2 elemente eruptive circulare, pe antebrat si genunchi, tardive ( la 7 luni de la aparitia simptomelor…), RMN: tromboflebita de sinus cerebral venos lateral stg, mici leziuni de demielinizare subcorticala….
    Tratament inceput din 06 iunie… aproape continuu, deci: … 21 zile iv ceftriaxon la care se adauga pulsat tinidazole,remisie foarte buna aproape totala… dupa 2 zile de „pauza” simptomele reapar,mai slabe in intensitate si continui din proprie initiativa cu 11 zile doxi400mg+azytromicin pulsat+ tinidazole pulsat. Urmeaza, programat, 32 zile iv ceftriaxon + levofloxacin pentru 28 zile, ( nu am rezistat mai mult… cefalee, dureri paravertebrale si musculare, subfebrilitate)+tinidazol (4/zi 1 sapt, apoi scazut pana la 2/zi )pentru 30 zile… dureri paravertebral ingrozitoare si subfebrilitate continuu; reincep cura 3 cetriaxon pentru 6 zile si intrerup din cauza durerilor si subfebrilitatii… sunt a 5-a zi de pauza ( relativa caci iau itraconazol 1/zi pt micoze…) Reactie Herxheimer? nu se stie… unii spun ca este bine altii ca este periculos… dar ma simt mai bine ( durerea musculara a disparut, spatele mai doare putin si subfebrilitatea este mai putin deranjanta), dar … apar deja mici fasciculatii musculare, cefalee frontotemporala cand si cand discreta, contracturi mici musculare si usoara incetosare de vedere… deci cred ca este tot cu mine… VREAU sa incep cura 3 de antibiotic si trebuie sa si pot…
    In faza asta cred ca nu doza mare de antibiotic este asa importanta cat prelungirea in timp a tratamentului pana ce cat mai multe „generatii” sunt …”inlaturate”…
    Multumesc pentru „blog”.

    • Nu… posibil in copilarie, in urma cu 3 ani sau toamna trecuta… nu am avut nici un simptom dupa muscaturi. Primele simptome au aparut in plina sanatate in noiembrie 2010.. nu pot spune nici ca am fost obosita s-au stressata desi asa s-a interpretat… Analizele le repet lunar, sunt foarte bune in ciuda tratamentului… Recuperata 90% …dar in timpul tratamentului au aparut manifestari pe care nu le-am avut initial ( dureri de urechi, dinti, oase, coloana, degete, tranzitorii…) si care nu sunt…”vitale”…;
      Am mai luat vessel due, lagosa ( silimarina), nizoral/fluconazol intermitent, metoprolol pt aritmia cardiaca.
      Alimentatia fara dulciuri, carne si paine putin, mult kefir, activia si actimel, peste 3 litri lichide (supe+ceaiuri diverse)… In timpul tratamentului au fost multe momente mai grele si de fiecare data diferite.
      Blogul Lyme MD -Montgomery county este f actual ca si ultimele cercetari ale lui dr. Eva Sapi…

  2. Precum ti-am spus de mai multe ori deja, daca cercetezi internetul vezi scris clar pretutindeni ca doza mica de doxi (200,300) nu este suficienta pentru a trece de bariera sange-creier, din acest motiv, TOTI doctorii ce au habar, recomanda clar 600 doxi, iar minimul, minimului 400, insa de preferat 600 ! Toata lumea ce nu respecta dozajul adecvat, ajunge la lyme cronic, sau nu reuseste sa infranga boala, Ti-am spus, vrei rezultate, ia doza potrivita, este mare pacat sa nu iei doza corecta acum, cat ai sansa sa vindeci boala fiind la inceput, cu timpul borrelia isi dezvolta imunitatea la doxy, mino, tinidazol, si atunci ai sa poti lua si 1000mg pe zi si are sa fie degeaba. Acum esti in stagiul 1 al bolii, si borrelia nici nu este imuna la antibiotice, ia tratamentul protector pentru ficat, fa-ti analizele regulat ca sa stii daca pateste ficatul ceva sau nu, SI IA DOZA POTRIVITA ! Adica 400 mino (nu 200), si 600 doxy (nu 200-300), de asta borrelia este prezenta in continuare in tine, nu pentru ca tratamentul nu ar functiona, ci pur si simplu pentru ca nu ai luat dozajul corect. Si mare atentie si la celalalt aspect, doxy, mino, sunt tetracicline, asta inseamna (asa cum ti-am explicat deja) ca sunt bacteriostatice, deci ucid bacteria indirect, prin a o face sa nu se mai poata reproduce, apoi bacteria peste 1 LUNA moare de batranete, deci din pricina acestui mecanism indirect si lent, este crucial sa iei si doza corecta de antibiotic SI PENTRU DURATA DE TIMP corecta, adica 3 LUNI non-stop, fara pauza, fara sa-i dai sansa bacteriei sa se inmulteasca din nou, deoarece daca 1 bacterie s-a reprodus 1 data, atunci inseamna ca ai nevoie de +1 luna de tratament in plus. Realistic vorbind, te uiti la o perioada de tras tare cu antibiotice de 3 luni oficial, insa daca vrei rezultate sigure 6-9 luni, iar in aceasta perioada aplici tactica schimbului de antibiotice, adica 1 luna un gen de antibiotic, urmatoarea alt gen, si tot asa, iar asta pentru a nu-i da sansa borreliei sa devina imuna. Ia foarte in serios ce ti-am scris aici, lasa ce spune doctorul, si cauta sa intelegi si sa judeci singur ce e bine si ce nu de la a face cercetari.

    Retine, ai facut doua greseli: nr.1 doza prea mica, nr.2 ai facut pauza la tratament cand de fapt ar fi trebuie sa tragi tare minim 3 luni non-stop, fara absolut nici o pauza.

  3. @Rhea, doar doua cuvinte: Rife Machine !

    Este clar ca tu esti un caz de lyme cronic, stagiu 3, iar in acest caz trebuie sa intelegi ca te confrunti cu niste probleme:

    1. Biofilmul ce borrelia si-l dezvolta (problema cea mai grava).
    2. Faptul ca e adanc ascunsa in tesuturi la care nu prea ajunge mult sange si deci implicit antibiotic.
    3. Forma chistica.
    4. Faptul ca borreliile se afla in creier si deci este problema cu bariera sange-creier pe care multe antibiotice nu o pot trece.

    Pentru problema nr.1, momentan nu prea sunt solutii, cercetatorii abia acum studiaza cum sa infranga biofilmul, prin nu stiu ce enzime si alte minuni, motiv pentru care momentan nu se prea poate scapa de lyme cronic, insa momentan, in cativa ani sigur lucrurile vor sta diferit. Ce te intereseaza pe tine, este sa tragi tare cu antibioticele pana ajungi al 90% vindecata, apoi sa te poti mentine la acest 90%, insa problema este ca nu vei putea sa iei antibiotice ani de zile de acum incolo sau pentru tot restul vietii, motiv pentru care ti-am spus de cele doua cuvinte.

  4. seghedin, vorbesti ca si cum ai detine adevarul suprem. esti doctor sau ce? crezi ca acolo in lumea larga nu-s cazuri de oameni care au luat 800 mg de doxi si 1000 de minociclina timp de sase luni? daca reuseau ceva cu asta nu crezi ca ar fi iesit sa strige cu goarna ca au reusit sa se vindece?
    eu inteleg ca esti autodidact si ca citesti netul in lung si-n lat (si eu o fac) dar nu uita ca nu ai specializarea medicala sa intelegi toate procesele oricat de mult ai incerca tu sa gasesti explicatii. pana una alta nu ti-ai facut analize inainte de a lua ab-urile deci 1. nu stii sigur daca chiar ai borrelia si 2. e posibil sa fi luat ab-urile absolut degeaba, 3. daca esti negativ la analize nu este o demonstratie ca urmand tratamentul tau invingi Lyme pentru ca nu stii sigur daca ai avut.
    Daca-ti faceai analizele si ieseai pozitiv si apoi negativ, eu unul plusam cu 200 mg la fiecare dozaj pe care l-ai folosit tu si incepeam tratamentul cu doze mari de urgenta.
    pana una alta ca un doctor recomanda 600 mg si altul 400 mg, tot la acelasi rezultat se pare ca se ajunge.
    Apoi, tu parca ai zis ca nu ai luat cipro si tinidazole de la inceput deci cred ca esti constient ca poti sa fii plin de chisturi la ora asta in cazul in care ai avut borrelii.

  5. Eu oboseala si inglodirea ochilor o pun pe seama expunerii indelungate la calculator, iar durerea din ceafa pe baza abundentei de requesturi. Vezi ce faci cu orele alea peste program 🙂

  6. Nu, am luat doxi si tinidazole, ce-i drept, mai intai doxy apoi tinidazol dupa 1 saptamana de la inceperea tratamentului cu doxi, insa per total, am luat 2 luni doxi si 1 luna si 3 saptamaani tinidazol. In luna a doua am luat si cipro, mai putin, insa am luat, mai ales in ultimele doua saptamani.

    Nu este adevarat, nu se ajunge la acelasi rezultat, cine ia 600 cam scapa, cine ia 200 nu prea. Eu ti-am dat un sfat bun, depinde de tine daca-l urmezi sau nu, timpul trece, si trece in defavoarea ta. Asa este, nu stiu sigur daca am avut sau daca am lyme, am avut unele simptome (roseata de la locul muscaturii dupa 3 sapt. si durere in gat), apoi am inceput tare cu tratamentul.

    Tot ce ti-am explicat, nu are absolut nici o legatura cu pregatirea mea medicala, ci pur si simplu sunt lucruri concrete, lucruri de la care nu exista abatere indiferent ca esti mucea sau ditamai doctorul profesor universitar, intelege:

    Clasa de antibiotice numita tetracicline, sunt bacteriostatice, nu bactericide, lucru ce inseamna ca este cruciala durata de tratament deoarece bacteriostaticele actioneaza indirect, si ucid bacteria prin a-i lua abilitatea de a se reproduce. Imagineaza-ti ca doresti sa sugrumi un om, mai intai trebuie sa-l strangi tare de gat (doza corecta de antibiotic), apoi trebuie sa-l strangi de gat suficient de mult timp pentru a se sufoca si muri in final (timpul de minim 3 luni de tratament non-stop). Indiferent de pregatirea mea medicala, aceasta descriere este cea corecta, si orice medicatie ce nu respecta aceste principii, nu este eficienta. Dr.X nu a respectat aceste lucruri, iar eu nu sunt doctor ? Ok, atunci dr.X este un prost ! Daca esti genul de om ce face ce spune doctorul fara a judeca si pentru sine, fara a cauta sa inteleaga si singur ce se petrece, ok, este alegerea ta, insa prostia tot prostie ramane.

    Deci nu are absolut nici o relevanta cine sunt eu, pregatirea mea, sau daca am lyme sau nu, pur si simplu, cele descrise mai sus ti se aplica neconditionat. Gandeste-te ca sunt doctori (si nu putitni) ce in infinita lor intelepciune, recomanda tratament de 14 zile cu 200mg doxi, si conform diplomei lor de pe perete, cica ai scapat. Oare de prosti cu diploma duce lipsa lumea asta ? Eu zic sa te mai gandesti…

  7. Si inca ceva, pana acum ai facut 3 greseli nu 2:

    1. Ai luat doza mica de antibiotic, total ineficienta.
    2. Ai intrerupt tratamentul dupa 1 luna, total ineficient.
    3. Luand tratamernt ineficient, i-ai dat sane borreliei sa-si dezvolte imunitatea fata de acel antibiotic.

    Acum daca ai sa ajungi la spusele mele si ai sa vrei sa iei 600mg, cel mai probabil va fi tot degeaba si in final tot un tratament ineficient va fi. Precum ai spus chiar tu, probabil ca sunt persoane ce au luat 800mg si tot un degeaba a fost, acum insa stii de ce. Daca luai de la bun inceput doza mare, si pentru suficient de mult timp, desigur ca ar fi fost altceva, evident, insa facand greseli din acestea simple, poti lua si 5000mg dupa ce ai obisnuit borrelia cu acel antibiotic.

    Concluzia ? Nu repeta aceasi greseala cu minociclina ! Joaca-ti cartile bine, daca faci din nou greseala de a lua doza ineficienta, pana ai sa intelegi ca trebuia sa iei doza mai mare, si sa sa fii dispus sa o iei, va fi deja prea tarziu, borrelia va avea dezvoltata rezistenta la minociclina, si acei 400mg vor face tot cat acesti 200mg de acum.

    Tine cont, antibiotice oarle bune ce afecteaza borrelia si in sange si in creier sunt foarte putine, minociclina este unul dintre ele, daca sansa cu doxiciclina ai ratat-o, cauta sa nu o ratezi si pe aceasta.

  8. Nu ma intelege gresit, insa foarte multi oameni au ajuns nenorociti cu Lyme cronic tocmai din pricina medicilor incompetenti si atitudinii de „daca asa a zis doctorul…”.

  9. fetita mea a fost muscata de capusa, am inceput tratamentul la o luna dupa muscatura ( pana am facut toate analizele sa vedem ce trebuie sa luam) , si acum, dupa 3 luni de la muscatura, am refacut analizele, care au iesit surprinzator de bine. Deci, se poate scapa, daca incepi tratamentul imediat.

  10. tratamentul a fost in doua etape: prima data 21 de zile cu Klindamicina de 300 de mg si biseptol, iar pe langa acestea silimarina, sirop de catina, pastile cu extract de drojdie de bere, enterol, ceaiuri si mult mult pepene verde, goldenseal si parafree ( astea doua timp de 30 de zile) si vessel due.
    A doua etapa, care inca e in curs, e cu zinnat 500 mg si tot asa silimarina si enterol. D-na Rosca ne-a spus ca mai facem tratament cu zinnat pentru mai multa siguranta, dar rezultatele la analiza sunt incomparabile cu cele initiale.
    DFM-ul pot spune ca era foarte aproape de negativ. Ea a avut cel mai mult babesia, dar si borellia( asta mai putin).

Lasa un comentariu

