Vistea Mare urcata pe versantul nordic

Spre deosebire de ultimul weekend, acum doua weekenduri vremea a fost superba in toata tara asa ca am hotarat sa iau calea muntilor Fagaras si sa incerc sa urc pe Vf. Vistea Mare (2527 m) prin fata nordica.

Evident ca iar ne-am dus pregatiti pentru a urca cel putin Mont Blancul cu piolet, coltari, semicorzi, corzi, nuci, anneauri, bucle de coarda  s.a.m.d dar hei! oricum se spune ca jumatate din lucrurile pe care le cari pe munte nu le folosesti. Ajunsi insa pe valea Vistei am constatat ca mai sunt doar cateva fasii de zapada prin valcelele versantului nordic si cam atat…

Pentru ca nu ni se pareau f. interesante valcelele si in plus zapada era discontinua si se „stingea” de tot in unele portiuni  lasand loc unor zone macinate am hotarat sa abordam muchia numita „la bold” in drumul spre vf. Vistea (vezi poza) cotata 2A dupa unii, 1 B dupa altii…

As descrie traseul ca avand trei parti.

Prima parte incepe de la aproximativ 2000 de m cu o catarare usoara pe praguri de iarba dar si roca sanatoasa cu multe tancuri in care se poate asigura.

Noi am mers concomitent ca sa nu mai pierdem timpul cu regrupari mai ales ca nici nu prea este nevoie.

Partea a doua este o zona extrem de friabila (parca ai merge pe pietre pisate marunt dar care nu pune probleme tehnice deloc si ascensiunea este destul de facila.

Partea a treia si cea finala incepe cu o mica strunga spre dreapta si continua cu praguri de muschi pana fix pe varful Vistea mare de unde se poate merge pana pe vf. Moldoveanu la vreo 15 minute distanta.

Pentru retragere am folosit marcajul care duce spre ref. Vistea.

3 comentarii la “Vistea Mare urcata pe versantul nordic

  1. da, sa imi aduc aminte si eu si altii de plimbarelile muntomane, sau, in spirit optimist ce voi face atunci cand borrelia nu va mai fi..,,,:)

Lasa un comentariu

