Muscatura de capusa/Boala Lyme (episodul II)

Poate ca ar trebui sa fac o categorie separata a blogului numita „lyme” si-atunci descrierea ar fi poate mai potrivita situatiei actuale.

„Despre drumetie, alpinism, alergare, bicicleta, calatorii, lyme si multe alte minuni”

Insa astept si confirmarea testului Western-Blot  in urma sangelui trimis in Germania prin „Regina Maria” si a microscopiei in camp intunecat (ambele facute pe 2 iunie). Din nefericire ambele teste dureaza destul de mult. Daca pentru DFM dureaza cam o saptamana, pentru WB dureaza doua saptamani…

Am ales solutia asta de moment pentru ca i-am scris doua mailuri dr. Bozsik (HU) si la o saptamana dupa nu am primit niciun raspuns. In conditiile astea, cred ca timpul e inamicul meu nr. 1. Cu cat dr. va sti mai repede tulpina bacteriei, forma ei cu atat voi putea incepe tratamentul (sau macar procurarea medicamentelor).

Multivitaminele pe care le iau au un oarecare efect pentru ca nu ma mai simt chiar asa fara vlaga.

In schimb am alte mici simptome ciudate (amorteli usoare si de scurta durata la maini si picioare),  o mica durere de cap aproape insesizabila dar constanta si o senzatie de „inglodire a ochilor” (cam ca atunci cand sunt gripat si febril).

In mod normal nu as fi pomenit despre o boala personala pe un blog accesibil tuturor caci am plecat de la ideea ca pe acest blog voi informa despre locuri si lucruri  in ideea ca oamenii vor afla lucruri noi sau vor descoperi zone noi facandu-le placere. De data asta insa pericolul cel mai mare nu vine de la boala in sine ci de la LIPSA DE INFORMARE a populatiei. In special in Romania. Sa nu uitam ca se poate scapa usor de Lyme daca e descoperita intr-o faza „acuta”, atunci cand ea se cronicizeaza tratamentul e mult mai complicat, greu si de lunga durata. Din nefericire, nu numai ca multi descopera tarziu neavand simptome (ca si mine) dar foarte multi spun o singura poveste: „M-am tratat de cu totul alte boli timp de n ani pana sa descopar ca am Lyme. Doctorii au negat Lyme sau n-au stiut de ea„.

In contextul asta ma simt chiar norocos ca am mers la sigur si ca diagnosticul a fost o chestiune de cateva zile si nu ani. Asa ca incercati sa dati mai departe informatia! In special celor care merg in natura frecvent (doar eu am in rss feed vreo 30 de bloguri de munte/bushcraft)! Nu trebuie nimeni sa se panicheze! trebuie doar sa fie informati si sa stie ce trebuie sa faca daca au fost muscati de o capusa!

3 comentarii la “Muscatura de capusa/Boala Lyme (episodul II)

  1. buna seara,in filmulet se spune ca se poate transmite si sexual,din cate am citit pana acum doar in acest fimulet si pe inca un site unde dl dr ion bogdan spunea acelasi lucru.din experienta dvs ce parere aveti?se tranmite sau nu se transmite sexual?

    ioana

  2. si pe siteurile straine parerile sunt impartite. unii zic ca da, altii ca nu.
    am intalnit cazuri de familii care sunt infectati amandoi si cazuri in care doar unu’ e infectat…
    adevarul e dincolo de noi.

Lasa un comentariu

