Hard-Tail: Kellys Spider dupa 300 de km

Am zis sa nu-mi exprim o prima impresie despre noua bicicleta in intrarea de zilele trecute pentru ca ar fi fost o parere „de inceput”, entuziasta.

Kellys Spider

Am asteptat sa adun vreo 300 de km rulati ca sa-mi exprim o prima parere. Cel mai probabil nu si cea finala.

Bicla am achizitionat-o de la bicishop.ro si ii gasiti specificatiile aici. Nu o sa insist foarte mult pe dotari.  Pot spune doar ca atunci cand m-am documentat cu privire la oferta pietei, la 2100 RON (acum vad ca e 2050 ron) a fost cea mai buna alegere (chiar daca Kellys nu e o firma atat de cunoscuta precum Cube, Kona sau  Giant. De fapt, Kellys vine de la numele unui ciclist american, deci o firma americana care produce/asambleaza in Slovenia). Ca si ezitare, mai sus ar fi fost CUBE-ul Analog pe disc (la vreo 2600 ron) si mai jos am ezitat cu un CUBE Aim V-Brake la 1850 ron. Are un cadru solid, frane pe disc hidraulice, echipata ici colo cu shimano si niste cauciucuri roket ron care isi fac treaba bine off road chiar daca nu-s cotate ca fiind f. rezistente la „intepaturi”.

In schimb merg f. bine si pe asfalt in sensul ca nu depui un efort considerabil la pedalat in comparatie cu niste cauciucuri dedicate exclusiv asfaltului. Totusi, asteptati-va sa fie zgomotoase la viteze de peste 20 kmph. Oricum, daca ma intrebati pe mine, in Bucuresti ar fi indicate mai degraba niste cauciucuri off road decat „sleek”-uri.

Revenind, cam 100 din cei 300 de km i-am facut off road, in principal „trail” prin padure, prin lanul de grau sau pe drumuri de tara desfundate, noroi sau nu. Nicio problema! chiar si la viteze mai maricele se comporta f. bine indiferent ca ruleaza pe pamant intarit, grohotis sau iarba. Cat despre frane, o data ce ai trecut de primii 50 de km si placutele de frana s-au „rodat”, asteptati-va ca bicla sa inghete cand franati.

Ca si punct minus ar fi schimbatorul de foi care e un pic mai pretentios, pentru schimbarea foilor nefiind suficienta o apasare pe schimbator ci o apasare si o continuare a apasarii pana cand lantul suie sau coboara pe urmatoarea foaie.

Una peste alta e o bicla care undeva intre entry si middle level. Ca si amator nu cred ca ai avea vreo cerinta de la ea pe care sa n-o indeplineasca.

Urmeaza s-o scot la munte 🙂

5 comentarii la “Hard-Tail: Kellys Spider dupa 300 de km

  1. Sunt foarte aproape sa imi cumpar si eu una indentica. Si de asemenea sunt in balanta cu Cube Disc… habar nu am ce sa fac.

  2. eu zic ca depinde de bugetul pe care il ai. am mers si pe cube disc si la nivel „hobby” nu vad nicio diferenta in afara brandului si a unei echipari un pic mai „profi” la cube.
    eu intre timp am ajuns cu spiderul pe la 450 km si n-am nicio problema.
    bafta!

  3. Cred ca din punct de vedere al echiparii Spiderul sta un pic mai bine. Verifica furca, pneurile, cadrul etc. Eu zic ca totul e de estetica + brand. Si in cazul meu, aleg un produs mai bun in detrimentului unuia mai frumos.

  4. Detin si eu o bicicleta spider si nefiind multumit de ea va recomand sa va luati Cube.
    Se zgarie f usor ,
    jentile f proaste , se descentreaza extrem de usor,
    schimbatorul foi e praf ,f sensibil si zgomotos,
    de cateva ori pe zi aluneca pedala in gol (atunci cand schimbi)
    mansoanele f proaste
    Ca si plusuri mentionez cauciucurile rocket ron( separat costa 200 de lei unu)
    franele ,pe discuri ,actionate hidraulic
    pop_lock la furca

Lasa un comentariu

