2 judete / 2 zile sau Pastele „la Sudisti”

Tot am intalnit termenul asta „sudisti” in special la persoanele care traiesc in ardeal sau in banat. Mi-a placut cum suna. Intr-un fel se aseamana cu ideea de „sudisti” din SUA. In special „redneck de Texas”, oameni de campie, tarani (in cazul Romaniei o sa indraznesc sa plusez si cu multi cocalari si tigani).

Deci zis si facut, ne decidem ca nu mai e nimic de facut prin Bucuresti de Pasti asa ca luam rucsacii cu noi pe care ne chinuim sa-i incarcam cu pana in 10 kg ca sa ne fie bine „casa nu ne fie rau” pe drum. Chiar reusim (al meu avand undeva pe la 9 kg) si pe la orele 11:00 luam drumul berceniului, cap-compas Popesti Leordeni. De aici gresim drumul, nu o luam spre com. Berceni ci prin Frumusani.

Borna Kilometrica - OltenitaPedalam tihnit, ne mai oprim, ne mai intindem in iarba, ne indreptam spatele si o luam iarasi agale pedaland cu 15-16 kmph.

In Frumusani oprim la un birt si bem o halba de bere la 2,5 lei alaturi de bravii votanti ai Romaniei.

Calatoria cu adevarat frumoasa pe bicla incepe imediat ce iesim de pe drumul national si intram pe drumul judetean spre com. Heresti. Traficul devine insesizabil sau chiar absent, soseaua este chiar buna si doar pantele intalnite in drum ne mai taie din entuziasm.

Drum Judetean -HerestiTrecem prin comune ceva mai primitoare: Heresti, Hotarele si Isvoarele unde doar batranii au mai ramas. Batrani iesiti la poarta, pe lavita din fata curtii. De fapt, ca o digresiune, ce am remarcat in drumul facut e ca batranii nu s-au schimbat prea mult in timp in mediul rural, au ramas la fel de primitori si calzi. In schimb generatia tanara nu numai ca e altfel dar este si f. agresiva si tupeista. Nu doar o data diversi puradei mimand ca se pun in fata bicicletei.

Revenind, mergem in acelasi drum tihnit si la un moment dat incepem sa coboram in „mlastina” specifica zonei Calugareni printr-o superba padure tanara.

Pe la un 19 ajungem undeva la marginea PN Comana unde si campam pentru „odihna si tratament”. Piureul instant, carnatii si o cafea cu lapte „la jar” ne sunt companioni pana la somn.

Noaptea e cam frig. Mi-am luat sacul de primavara-vara si s-a dovedit un pic insuficient. Mai pun o bluza pe mine si ciorapi in picioare si adorm.

A doua zi a fost consacrata unei plimbari prin padurea Comana dar si traditionalului gratar de Pasti (ca tot eram in Sud) si drumului de intoarcere facut in buna parte noaptea.

In total au fost in jur de 120 de km parcursi. Un bun exercitiu care mi-a cauzat un pic de dureri musculare (in ciudat faptului ca am conditie fizica la picioare). Nu pot spune ca ma omor dupa zona de sud a Romaniei, fie ea inverzita sau nu. E doar parerea mea, e drept ca si campia are specificul ei dar ce strica cel mai mult impresia mea sunt chiar oamenii…

parcul national comana

Lasa un comentariu

