Imunostimulatoare si imunomodulatoare

Plec de la un principiu simplu: daca superborrelia are capacitatea de a “mima” celulele gazdei (in special cele nervoase si articulare) pentru a se proteja de atacul sistemului imunitar atunci in oricare purtator simptomatic sau nu de spirochete exista una sau mai multe boli autoimune declansate, semi-declansate sau latente.

Cu atat mai mult in cazul celor simptomatici e greu sa faci distinctia intre procesele autoimune refractare la antibioterapie, efectul herx, efecte adverse ale medicatiei si alte stari specifice fiecarui individ. Cert e ca si cei care nu au afectari vizibile gen leziuni de demielinizare sau afectari articulare au o stare de autoimunitate in corp.

In cazul asta ma intreb daca nu cumva administrarea de imunostimulatoare si imunomodulatoare specifice nu cumva e o greseala in incercarea de a trata lyme…

Mai putin evident pe goldenseal root insa mult mai evident pe cat’s claw (gheara matei) si astragalus, ceai de echinaceea, eu am simtit cum cresterea artificiala a imunitatii folosind aceste produse s-a manifestat prin inrautatirea simptomelor. In cazul meu o inrautatire usoara insa evidenta in sensul ca atunci cand incetam sa iau aceste imunostimulatoare/modulatoare simptomele dispareau ca luate cu mana.

Pe piata suplimentelor de gen am impresia ca se face adesea o confuzie intre imunomodulare si imunostimulare astfel incat se poate intampla sa apara erori medicale in cazul celor cu boli autoimune.

Simplist vorbind, eu vad imunostimularea ca fiind o fortare a organismului de a creste productia de celule imunitare sau de a le face mai agresive pe cele existente deja. e oare insa aceast lucru indicat in cazurile care nu au o aparenta imunitate super scazuta ? adica acolo unde x celule albe se pacalesc in a recunoaste borrelia de ce nu ar putea sa faca acelasi lucru si de doua ori mai multe celule albe? si daca tot sunt mai multe celule de ce sa nu sara o parte din ele si pe propriile celule ale organismului? mai ales daca sunt si mai agresive.

Imunomodularea pe de alta parte ar putea sa insemne o optimizare a proceselor in care sunt implicate interleuchinele, citochinele s.a.m.d.

Mai profan spus, in timp ce imunostimularea creste numarul soldatilor insa pregatindu-i la fel ca cei care deja nu recunosc adversarul, imunomodularea ar putea lucra gentil la nivel calitativ in procesul imun punand soldatilor ochelari smecheri pentru a vedea borrelia acolo unde ea exista ca imi vine greu sa cred ca structura de ei de suprafata e 100% la fel cu cea a unei celule.

Acum, e greu de spus care sunt imunostimulatoare si care sunt imunomodulatoare. De exemplu in prospectul ghearei matei scrie ca e imunostimulator, la fel si astragalusul, goldenseal, echinaceea, in timp ce suplimentele pe baza de Schizandra sau Reishi par sa fie mai degraba imunomodulatoare (la o scurta cautare pe net insa neincercate).

Un alt aspect interesant de discutat ar fi administrarea produselor apicole in sindroamele autoimune. Propolisul, laptisorul, pastura, mierea, polenul care poate da si el stari de rau la persoanele cu alergii, oare n-ar trebui ele regandite (redozate mai degraba pentru daune colaterale decat pentru borrelia) atunci cand se administreaza in autoimune? adica fara indoiala produsele stupului au proprietati exceptionale si beneficiaza de o structura chimica divina care ajuta organismul in lupta cu bacteriile, fungii, virusurile etc insa oare n-ar trebui urmarite manifestarile pacientului care are in schema produsele stupului? mai cu seama daca acesta pare a avea multe afectari autoimune…

Ce ar trebui facut? probabil ca intr-un fel ar trebui determinat sistemul imunitar sa faca el ce stie cel mai bine sa faca: sa recunoasca si sa ucida invadatorii. Eu unul nu cred in teoria superbacteriei pe care niciun sistem imunitar n-o ucide. in realitate sunt unii care au scos microscopii negative fara nicio zi de antibiotic folosind tot soiul de remedii naturiste sau nu care intr-un final au determinat sist. imunitar sa recunoasca borrelia si s-o elimine.  probabil ca asa s-a intamplat si in celebrele cazuri de boli autoimune vindecate naturist. o infectie ascunsa eliminata sau tinuta sub control care pentru cineva care nu stie de super borrelia ar putea sa para o “minune”.

frabz-Its-not-Lupus-Your-immune-system-is-just-being-a-dick-efdb75

 

11 comments on “Imunostimulatoare si imunomodulatoare

  1. Cortizolul si sistemul imunitar
    “Cortizolul influenteaza majoritatea celulelor care participa la reactiile imune si/sau inflamatorii, in special celulele albe. El regleaza in mod specific limfocitele, “comandantii” celulelor albe. Cortizolul si corticoizii (substante asemanatoare cortizolului) afecteaza de asemenea actiunile altor celule albe ca de ex. celulele NK (natural killers), monocitele, macrofagele, eozinofilele, neutrofilele, “mast cells” (nu stiu cum se traduce exact; sunt un tip de celule bazofile granulare care se gasesc in tesuturile conjunctive, elibereaza heparina, histamina, interleukine, etc., fiind astfel direct implicate in reactiile inflamatorii si alergice) si bazofilele. Aceste celule albe se aduna pentru a apara organismul la locul leziunii sau invaziei percepute si unele dintre ele inunda zona cu substante chimice foarte puternice care ataca invadatorii. Desi sunt o aparare foarte buna, aceste substante chimice irita zona, cauzand roseata si umflatura. Cortizolul se grabeste sa ajunga aici pentru a “stinge focul” facut de limfocite si celelalte celule albe. Impiedica celulele albe locale sa ramana blocate in acest loc si sa elibereze in continuare substantele chimice de aparare; de asemenea cortizolul controleaza numarul de limfocite si alte celule albe circulante, asa incat sunt mai putine celule albe disponibile. Aceasta previne o reactie exagerata a sistemului imunitar si controleaza iritatia si distrugerea tesuturilor care se petrece in locul in care celulele albe se aduna pentru a apara organismul.
    Cortizolul reduce rata la care limfocitele se multiplica si accelereaza moartea lor programata pentru a proteja organismul de o reactie de aparare exagerata. De fapt, cand nivelul de cortizol este ridicat in timpul unei reactii de alarma, este aproape o disparitie completa a limfocitelor din sange. De aceea sistemul imunitar este suprimat atunci cand esti stresat sau iei corticosteroizi. Pe de alta parte, cand cortizolul circulant este scazut, efectul moderator asupra reactiilor imune este pierdut, iar limfocitele circulante sunt in exces. In acest caz inflamatia este mai mare, cu o roseata si umflatura pronuntate si dureaza mai mult pana tesutul inflamat revine la normal. Asadar, direct sau indirect, cortizolul influenteaza dramatic majoritatea aspectelor functiei imune.”

    Am tradus asa grosier din articolul indicat de Cristin in urma cu cateva sapt.
    http://tuberose.com/Adrenal_Glands.html

  2. ciobanasule, eu cand iau polen si propolis (si chiar laptiosor de matca) am afectari digestive serioase, desi le-am luat frecate cu iaurt, inclusiv bio ….se stie ca astea irita mucoasele gastrice…..nu stiu in ce masura se intampla ceva la nivelul sistemului imunitar ca oricum nu am reusit sa iau mai mult de cateva zile…:-)…insa produsele apicole se pare ca interfereaza cu productia de colagen , la fel cum face si vitamina C si stiu ca un apiterapeut mi-a zis ca el nu-mi recomanda apiterapie avand in vedere ca laxitatea mea ligamentara poate fi si datorita unor probleme de colagen ….tind insa sa cred ca e o problema de iritare a mucoasei gastrice, ca daca iau produse pe baza de propolis (deci nu propolis diluat in alcool sau laptisor de matca si polen brut, ci produse pe baza de liofilizat de propolis etc ) nu ma mai doare stomacul ….

    am mai descoperit ceva ce pare sa faca minuni in reglarea trigliceridelor si colesterolului , si anume scrumbia de dunare – am o ruda care a facut o cura cu niste conserve cu scrumbie de dunare (atentie, cea care urca din mare in apa dulce a dunarii si isi schimba metabolismul, cea pescuita din mare nu are acelasi efect) si si-a redus trigliceridele de la valori colosale la normal ! partea proasta este ca nu se mai gasesc pe nicaieri acum, se vor gasi din luna mai (am vorbit cu cel care le produce si care pe langa peste mai pune niste uleiuri vegetale in ele) si mi-a explicat ca dupa ce urca scrumbia pe dunare in aprilie, o pescuieste si o baga la conserve…..eu am LDL-ul mare si vreau sa testez !

    in rest, nu mai iau antibiotice de luni de zile, am mancat porc in decembrie si tot nu ma ingras, se pare ca metabolismul meu s-a asezat f bine pe un fagas al lui si nu mai oscileaza …am 67 de kg ….am mai urmarit un documentar f intersant pe HBO acum cateva zile in care spuneai americanii ca 5-10% in greutate peste optime poate duce la schimbari de metabolism, rezistenta la insulina , productia de insulina in exces si implicit oboseala celulei pancreatice, si in timp la diabet si complicatiile lui,,,,,ficatul isi pierde in timp capacitatea de eliminare a toxinelor din sange si ajungi sa ai un sange cu mai multe toxine si implicit la afecatri articulare si de organe …eu se pare ca aveam 15 kg in plus pt structura mea scheletica desi nimeni nu ar fi spus ca eu eram gras…:-)….asta explica de ce mi s-a reglat glicemia imediat dupa ce am slabit si ma simt sensibil mai bine ….

    am inceput sa mananc iar dulciuri, insa moderat, fara excese in speranta ca mai pun ceva pe mine (musculatura sper, merg si la sala, si am nevoie si de carbo), si o sa vad la urmatoarea runda de analize daca mi se modifica glicemia …de ingrasat nu ma ingras din ce vad insa sunt curios cu glicemia …simt ca de cand manac dulciuri am si o sete mai accentuata , deci ceva se intampla in metabolism , ca dupa ce am slabit nu mai imi era sete deloc si nu mai transpiram aproape deloc, nici la efort sustinut…….

  3. Eu stiam ca vitamina C ajuta la sintetizarea colagenului, nu ca ar interfera cu productia lui. Produsele apicole (polen, laptisor) ai incercat sa le iei pe stomacul gol, dis de dimineata si sa astepti jumatate de ora pana sa consumi altceva? Eu daca le asociez cu orice imi provoaca probleme digestive. Polenul il inmoi de cu seara ca sa devina mai digerabila exina (invelisul granulelor).

  4. buna gabriela, merci pt sugestii! eu studiez problema colagenului de ceva vreme ca am dpdv genetic o productie de colagen mai mare decat normal, si asta se manifesta si prin laxitate ligamentara (desigur, am si multe beneficii cum ar fi faptul ca arat mai tanar decat sunt…:-)…

    vezi mai jos o dovada clara ca cu cat bagi in tine mai multa Vit C (oral sau prin epiderma) iti cresti productia de colagen (eu o simt efectiv in corp, ca mi se acentueaza laxitatea ligamentara si apar durerile dupa fiecare cura cu doze mari de VIT C 1000 – doza zilnica recomandata e de aprox 100/zi!):

    There are many ways to promote the synthesis of new, healthy
    collagen: (i) Provide the skin with a reserve of vitamin C. As a
    necessary cofactor in collagen synthesis, vitamin C is proved to
    increase the production of collagen. It is shown that extended
    exposure of human connective-tissue cells to vitamin C stimulates
    an eight-fold increase in the synthesis of collagen – poti descara tot studiul de pe linkul de mai jos:

    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&ved=0CHkQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.ajol.info%2Findex.php%2Fajb%2Farticle%2Fdownload%2F58889%2F47206&ei=lRLrUPTiG4nptQbNmYHQCg&usg=AFQjCNFye4eEjkXu4riTuda80YUHxxd3Zg&bvm=bv.1355534169,d.Yms

    eu luam pe stomacul gol apicole si apoi mancam , si problemele apar in 1-2 zile (dureri in stomac) ….am incercat sa le iau in timpul mesei si este ceva mai bine, dar tot apar problemele in cateva zile …oricum, si ele interfereaza cu productia de colagen ….

    • LA MULTI ANI TUTUROR!
      Si eu am avut problema mare cu polenul crud pe stomacul gol, pana cand am exclus toate lactatele si am ramas doar la o lingura de iaurt, in care-l inmuiam de seara, pentru a-i sparge exina. Apoi, afland ca si treaba asta-i doar un compromis si primind buna invatatura de a-l inlocui cu suc de lamaie, am rezolvat problema de tot! Da-i Doamne sanatate celei ce m-a povatuit si ajutat in tot acest calvar.

    • Marian, mai da-mi si mie din colagenul tau, te rog:)) Eu am o lipsa foarte mare din cauza careia am si osteoporoza plus osteoartrita (sau cum s-o mai numi ea) si, deci, am nevoie de suplimentare cu vitamina C. Fiecare organism cu ce are nevoie. Insa eu iau (acum o sa upgradez pentru ca simt ca-mi scartaie si ma dor toate) vitamina C din surse naturale, nu acid ascorbic si nici macar ascorbat, pentru ca mi se pare mai bine absorbit si utilizat de organism, in conditiile in care dozele sunt mai reduse. De ex 1 gram de vit C din acerola, macese, catina sau camu camu imi provoaca scaune mai dese, deci se ajunge aproape la limita zilnica acceptata de mine.
      In privinta polenului, incearca sa-l inmoi de cu seara in putin lichid (zeama de lamaie sau apa) si vezi cum te simti dupa ce-l consumi dimineata. Trebuie consumat incet, sa-l lasi sa se topeasca in gura, astfel se incepe digestia lui inca din gura prin secretarea amilazei. Ar fi si mai bine sa consumam polen deja fermentat de albinute, dar costa foarte mult. Polenul fermentat se numeste pastura.

      • partea proasta e ca desi am mult colagen sunt la randul meu osteopenic (insa matricea mea osoasa nu e specifica osteoporozei, este o chestiune de genetica la mine) , deci nu cred ca te ajuta vitamina C sau colagenul pt Osteoporoza …..mai ales ca Vit C este acid si creaza aciditate, ceea ce obliga organismul sa duca calciu in stomac ca sa alkalinizeze si sa reduca aciditatea …si de obicei il scoate din oase daca nu il ingerezi prin alimentatie….pune un ou in zeama de lamaie si vei vedea cum dizolva coaja de ou / calciul din ea !

        am luat si pastura tot bio si o sa testez si cu aia, sa vedem ce se intampla …

  5. chrihening, si cata lamaie pui si cat il lasi la macerat? faci asta in fiecare seara? si chiar nu mai te afecteaza la stomac? tot pe stomacul gol il iei?

  6. E o diferenta intre alimentele acide si cele acidifiante pentru organism. In stomac primul lucru care “atinge” alimentele este acidul clorhidric, cu un PH de 1-2, deci mai mic decat al unei lamai (2-3). Diferenta intre acid/alcalin si acidifiant/alcalinizant rezida in continutul si tipul de minerale din aliment. Mai bine explicate toate astea gasesti aici: http://www.womentowomen.com/digestionandgihealth/phbalance.aspx
    Coaja de ou=calciu carbonat; coaja de ou + zeama de lamaie=calciu citrat (mai bine absorbit in prezenta acidului citric).

Lasa un comentariu

